העסקה מוערכת במאות אלפי שקלים. סוכנות הרכב, שעברה לפני חצי שנה לרח' בן דרור ונושקת למתחם האימונים, מחזקת עוד יותר את הקשר של החברה לעיר בכלל ולמכבי בפרט. במסגרת ההסכם, הקבוצה תקבל לוגו על גב השחקנים של הבוגרת ותהיה ספונסר של קבוצת הנוער, פלוס שילוט במגרש האימונים. אלמוג סעדון, מנכ"ל החברה: ה"עסקה מסמלת את החיבור שלנו לעיר"
הרוטציה במנכ"לות בין אבי לוזון הדוד לאחיין אופיר לוזון, הביאה לרוח חדשה ואופטימית סביב המועדון, אחרי תקופת בלהות, שכללה שני פיטורי מאמנים, ירידת ליגה ומלחמת התשה מול בעל הבית, שבסוף קיבל את ההחלטה, לפחות על הנייר, לפנות את מקומו. ועכשיו כשיש שלום, בקבוצה חושבים חזק קדימה גם בהיבט הפיננסי ויודעים שכדי להעמיד סגל שיעלה ליגה הם קודם כל צריכים כסף.
צפו: ביקור בקפיטל מוטורס פתח תקווה
ג'וקי מקדימה, קפיטל מוטורס מאחורה (לבינתיים)
אז סנונית ראשונה לכך שמתחילים לעשות עסקים ברח' בן דרור, הוא הסכם החסות עליו דווח שבוע שעבר בין סוכנות הרכב, Capital Motors ("קפיטל מוטורס") למכבי פתח תקווה. מתוקף תפקידו, אופיר לוזון, גם אחראי להעביר ספונסרים, שתמיד מהווים חלק חשוב בתקציב, במיוחד כשמאגר האוהדים לא גבוה והקבוצות מהליגה הלאומית, ימשכו הרבה פחות קהל.
אז עכשיו תצטרף "קפיטל מוטורס" לחולצה של מכבי פתח תקווה ותתנוסס על גב השחקנים, כשמקדימה ימשיך להופיע מותג הניקיון JUCKY, של אמיר (ג'וקי) כהן, שבשנים האחרונות, משמש כספונסר הראשי.
העסקה תפסה תאוצה, לאחר שבתחילת השנה, סוכנות הרכב עברה מהסניף בסגולה לרח' בן דרור, צמוד למגרש האימונים של מכבי פתח תקווה. לאור התקוות הגדולות שקפיטל מוטורס תולה באפקטיביות של הסכם החסות, בחברה גם לא פוסלים את זה שישימו עוד כסף כדי להוסיף את הלוגו גם מקדימה.
אלמוג סעדון, 33, מנכ"ל החברה, הקים על שטח (שהיה ריק לפני) של כ-2700 מ"ר את משרדי הסוכנות החדישים, להם צמוד חניון עמוס מכוניות (כ-120 כשהוא מלא). "עברנו למקום גדול ומסודר יותר", מספר סעדון. "יש לנו את קטלוג הרכבים הגדול בישראל, בקרב שוק הסוכנויות. המותג כולל עוד 3 סניפים – בבאר שבע, בני ברק ועפולה".
קונים אונליין אבל אין תחליף לפיסי
ב"קפיטל מוטורס" אפשר למצוא מגוון כזה, אותו ניתן למצוא בצורה מפורטת באתר הסוכנות. לצד מכוניות יוקרה כמו לקסוס וב.מ.וו, אאודי ומזראטי, הנמכרות בטרייד-אין ובעסקאות מימון אונליין (גם כאלה עם החזר של כמעט 10,000 ש"ח לחודש), אפשר למצוא גם מכוניות משפחתיות קטנות כמו קיה פיקנטו, שאפשר להשיג בהחזר של 1200 ש"ח לחודש. המגוון גם כולל מכוניות ג'יפים, מסחריות, מיני-ואנים, טנדרים ועוד.
פתח תקווה היא עיר רווית סוכנויות רכב, שמתחלקות לכאלה השייכות למותג הרשמי, אבל גם לא מעט המתפקדות כסוכניות של השכרה, מכירה, טרייד-אין של מגוון סוגי מכוניות ומותגים כמו "קפיטל מוטורס". מדובר בזירה מאוד תחרותית, שהשתנתה בשנים האחרונות, בהיכר מההיבט של תפקיד האונליין בעסקאות. "היום מעטים מגיעים לסוכנויות וסוגרים עסקאות באונליין", מתאר סעדון. "יש כאלה שרואים את המכונית פיסית לראשונה, אחרי שהעסקה כבר נסגרה".
אז מה ההצדקה לקיום סניף מהסוג שהקמתם כאן?
"אין תחליף למימד הפיסי. יש לנו אינטרס גבוה, שתושבי פתח תקווה יגיעו אלינו בהמוניהם ושיכירו אותנו בסוכנות רכב מובילה בפתח תקווה האינטרס שלי שיגיעו הרבה תושבים לסניף עם המכוניות הישנות שלהם ונוכל לתת להם עסקת טרייד-אין משתלמת, תוך כדי כוס קפה, מגע אישי עם הלקוח והרכב עצמו".
המרכז בבני ברק, הלב בפתח תקווה
סעדון, תושב העיר (נווה גן), נולד וגדל בפתח תקווה ומעבר לגיחה קצרה למגורים באשדוד, הוא חי ונושם את פתח תקווה, למרות שמרכז עבודתו בוא במגדל ב.ס.ר 3, בבני ברק, שם נמצא המוקד של "קפיטל מוטורס", המעסיק עשרות מוקדנים, שסוגרים את העסקאות, שכאמור רובן נסגרות אונליין וטלפונית, הוא מחובר מאוד לעיר. "אנחנו כבר חושבים על כיוון סניף נוסף בפתח תקווה", הוא מפתיע.
ב"קפיטל מוטורס" וגם במכבי פתח תקווה, מעדיפים לא להסגיר את עלות הסכם החסות, שנסגר החודש, אבל הם יודעים שכל שקל יכול להיות שווה, אם זה יעשה להם פרסום ממוקד תושבי העיר ולא רק אלה שאוהדים את הקבוצה. ערוץ 5, לו זכויות השידור על הליגה הלאומית, צפוי לתת חשיפה גבוהה השידורים ישירים למכבי פתח תקווה וכנראה גם להפועל פתח תקווה, במה שמסמן קרב ראש בראש על העלייה לליגת העל.
"החיבור למכבי פתח תקווה, קרה באופן טבעי", מוסיף סעדון. "פתח תקווה היא עדיין עיר קטנה, במובן הזה שכולם מכירים את כולם בכדורגל. ויחד עם השכנות הקרובה, הבנו שיש לנו אינטרס משותף. אנחנו מאחלים לאופיר ולקבוצה הרבה הצלחה ומאמינים שנעלה ליגה ונגדיל את החסות".