תקופת הקורונה ונגזרותיה הביאה לגירעון כלכלי אדיר ותחושת חוסר ודאות קיומית לאלפי עצמאים במדינה. היו כאלו שסגרו את העסק עם חובות עצומים ואף חלקם מוגדרים עד היום כמובטלים בלי עתיד תעסוקתי ומנגד, היו גם שראו בכך הזדמנות לשנות פאזה ולנסות למנף את העסק למצב השוק הקיים.
עד לפני כעשרה חודשים, בן ישראלי (27, תושב העיר) החזיק בבעלותו בית קפה בתל אביב ובעקבות הנגיף המשתולל והסגרים נאלץ לסגור את העסק: "ישבתי בבית במשך כמה חודשים תוך כדי שאני מחפש מה לעשות עם עצמי", הוא מספר. "יום אחד מצאתי חנות קרובה לבית והחלטתי לפתוח בה חנות ירקות ופירות. מכיוון שכבר היו לי קשרים עם ספקי ירקות וחקלאים מהשורה הראשונה החלטתי ללכת על זה".
למה בעצם חנות ירקות?
"הבנתי שזה עסק חיוני שיש לו ביקוש בתקופה הזאת. התחברתי עם עוד חקלאים והתחלתי לעבוד תוך כללים מאד קפדניים של בקרת איכות הסחורות, שירות של משלוחים חינם ללא מינימום הזמנה ובשיטת "הזמן היום קבל היום" או מה שמכונה – "מהקטיף לצלחת".
ספר לי איך עובד עניין המשלוחים ולמה זה מייחד אותכם?
"הכול התחיל בלהבין את הצורך של הלקוח בשטח. בהתחלה צברנו בסיס לקוחות קבוע ואחר כך גיליתי שבשכונות אם המושבות יש דרישה להקים נקודת מסירה של חבילות של דואר ישראל אז הקמתי נקודת מסירה של חבילות ככה שאנשים יכולו גם להגיע לקחת את החבילות וגם לקנות פירות וירקות טריים. דאגנו שהמשלוחים יהיו ללא עלות ואכן אני שם לב לגדילה של כמות המשלוחים".
איך אתם מתמודדים עם התו הסגול?
"אנחנו מקפידים על ניקיון ברמה של בית מרקחת ועל איכות וטריות הסחורה. כך גם על עניין המשלוחים כי בסופו של יום אנחנו העיניים והידיים של הלקוח".
ואיך התגובות עד כה מאז שהחנות נפתחה?
"אנשים מאוד מרוצים ודואגים תמיד לפרגן לנו. החנות שלנו מאד נעימה. בחנות יחכו לכם צוות עובדים שנבחר בקפידה. מלאים בשמחת חיים שתמיד ישמחו לעזור ולתת שירות עם חיוך מכל הלב, ככה שזה יוצר ממש חווית קנייה עם שלל צבעים וריחות וכמובן שכל זה לצלילי מוזיקה נעימה שמשמחת את הלקוחות. אווירה ביתית ונינוחה".
אתה מרוצה מהצעד שעשית? האם אתה רואה את עצמך פותח עוד חנויות בעיר?
"אני מאוד מרוצה מהצעד הזה שעשיתי. יש לי לקוחות מדהימים שיודעים לפרגן וכיף לי לתת להם שירות. בראייה קדימה אני רוצה להרחיב ולגדול כמה שיותר".
שעות פעילות:
א'- ה' 7:00- 21:00
ו': 7:00 עד שעתיים לפני שבת