בצעד ראשון מסוגו פתחו בקניון הגדול מתחם של חיסונים, במסגרת מהלך כולל של קבוצת קניוני עופר ועזריאלי, למשוך את התושבים גם לקנות ולבלותו גם להתחסן. עמדת החיסונים הוצבה בקומה ה-4, בתוך מתחם האוכל. ההנהלה גם התייחסה לנזקים שהסבה הסופה בקניון: "למזלנו, לא קרה שום נזק חמור".
אמצע חודש דצמבר והחורף בעיצומו. למרות שחצי מדינה כבר עכשיו מעדיפה להישאר בבתים ולא ממהרת לצאת החוצה, נגיף הקורונה עדיין כאן ומאיים בסגר חמישי. דבר זה מעורר דאגה רבה בעיקר אצל בעלי עסקים ומקומות בילוי רבים שידעו ימים קשים.
לצורך כך, נרתמה קבוצת קניוני עופר, בשיתוף פעולה עם משל"ט הקורונה, להתמודדות בנגיף. כחלק מהשלב הראשוני, נפתחו היום חמישה מתחמי קורונה בקניונים: פתח תקווה, בילו, חיפה, השרון-נתניה וחדרה. ביום ראשון הקרוב מיועדים להיפתח עוד תשעה מתחמי קורונה בקניונים נוספים. צעד דומה גם נקטו בקניונים של קבוצת עזריאלי.
חיסונים - "על הדרך"
מתחם החיסונים הושק היום (רביעי) ויהיה פתוח כל יום בין השעות 10:00 ל-20:00 וביום שישי בין השעות 9:00 ל-13:00. ובמקום יבצעו חיסוני קורונה לכלל אוכלוסיית המבוטחים בכל קופות החולים. מדוברות קניוני עופר נמסר: "קבוצת קניוני עופר תציב עמדות חיסון אשר יונגשו לציבור הרחב: מבוגרים, בני נוער וילדים, במטרה לצמצם את גל התחלואה ולשמור על בריאות אזרחי ישראל. במסגרת עידוד מתחסנים יוענקו מתנות והטבות למתחסנים".
מבדיקה שביצענו ההטבות הן די צנועות, אך יחד עם זאת חביבות: גלידה, משולש פיצה או קפה במאפה. המתחם נמצא בקומה ה-4, צמוד למתחם האוכל (לא המקום הכי סטרילי שיש…). ההיענות בשעות הצהרים הייתה יחסית נמוכה. ההערכה שלנו היא שהמבצע הזה יכול להגביר את היקף החיסונים, אך אנשים לא יבואו לקניון בשביל להתחסן – ולכל היותר, יעשו זאת "על הדרך".
תפסנו לשיחה קצרה את מנהלת הקניון, נעמי סימן טוב, על היערכות הקניון בעקבות העליה בתחלואה.
האם הקניון ערוך לגל חמישי?
"היום נפתח מתחם חיסונים וילדים כבר התחילו להתחסן", טוענת סימן טוב. "הכל נעשה בשיתוף פעולה מלא מול העירייה. אנו עושים ככל יכולתנו לגרום לתושבי העיר להגיע לקניון הגדול וליהנות ולצד זה, נערכים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הצבנו פקחים שיעשו סדר עם המסכות. יש כרוזים. אנו משוחחים באופן תמידי עם הסוחרים ובעלי החנויות בנוגע לשמירת הנחיות. אפשר לומר שאנחנו המקום הכי בטיחותי במובן הזה".
ה"כרמל" בתוך לקניון
הקניון הגדול בפתח תקווה חווה בימים האחרונים מספר תקלות שעוררו שיח ביקורתי ברשת החברתית. הכל התחיל בקבוצה ההומוריסטית "פתח תקווה שלי", המתעדת מדי יום את המתרחש בעיר, בה תועדו סרטונים מטרידים, ע"י לקוחות הקניון, המתארים נזילות מים מהמעליות ודלת מנופצת לרסיסים. התגובות המבוהלות של התושבים לא איחרו מלהגיע. "למזלנו הטוב, לא קרה שום נזק חמור", מרגיעה סימן טוב.
"תיקנו את התקלה עם דלת הזכוכית כמה שעות לאחר האירוע. אנו תמיד קשובים לקול הלקוחות, שיהיה להם נעים וכיף להגיע לקניון. צריך לזכור שהבניין קיים 20 שנה, אז קורה שיש תקלות כאלו ואחרות".
ומה בדבר המעליות?
"יש לנו חמש מעליות. ארבע טופלו מאתמול בלילה והחמישית בזמן הקרוב. בנוסף יש דרגנועים, זה לא שאין לאנשים איך לעבור ממקום למקום. בשום מקרה לא נפגע שום לקוח. קורה שיש נזילות. אין ממה להיבהל. הקניון פועל ועובד כמו שצריך".