לאחר עשור של תכנון, פרויקט הדגל בפארק הירקון של עיריית פתח תקווה וראש העיר, רמי גרינברג, הוצג בשבוע שעבר מול גורמי הרשות ומינהל ההנדסה, במטרה להאיץ בקידום הבנייה מול רשות מקרקעי ישראל. לצד הציפייה המרובה, קו המטרו M2 מאיים לפגוע במקורות הכלכליים לבנייה.
בראיון שצוות האתר ערך עם ראש העיר, רמי גרינברג, על הפרויקטים המסקרנים בעיר, דובר רבות פרויקט הפארק הירוק. גרינברג אמר אז: "אני קורא לזה חוף הים של פתח תקווה. אנו רוצים לבנות שבילי אופניים עם מתקני ספורט, בילוי, נופש ופנאי. משהו עוצמתי. הפארק בעצם מחבר בין אזורי העסקים פארק טק, קריית אריה, רמת סיב לצומת סגולה. רצינו ליצור מעטפת גדולה שתהווה תלכיד אחיד בין כולן. אין היום חיבור פיזי ביניהם. נעשה זאת בעזרת הפרדה מפלסתית ויציאה לכביש 4. זה אמור להיות מתוקצב מהמדינה. הפרויקט יקח בין שנתיים לשלוש. כבר מתחילים אותו".
6,000 דונם של ריאה ירוקה - העלאת הדימוי העירוני
בשבוע שעבר נפגש גרינברג עם גורמי הרשות המבצעת במטרה להאיץ את קידום התכנית הסופית מול הוועדה המקומית, הצפויה לאשר את הבקשה במהלך השנה החדשה. בשטח הירקון, הגובל מכביש 4 עד כביש 40, כביש 5 מצפון ואם המושבות בדרום, מוקצים כ- 5,850 דונם לשימוש. מתוכם: 1,255 דונם לפארק עירוני, 1066 דונם לגן לאומי, 107 דונם לספורט, 642 לשטח חקלאי וכ- 639 דונם למגורים ותעסוקה. הפארק משתרע מגדות נחל הירקון עד תוואי דרך אם המושבות.
התכנית מציעה מגוון אפשרויות פנאי ובילוי, כגון: נקודות תצפית, מדשאות, גשרים, שבילי אופניים והולכי רגל וכן חיבורים על אזוריים, מסעדות, מגרשי ומוקדי ספורט, אזורים לאירועים זמניים ואזורי פיקניק, פארק שעשועים, חניות לבאי הפארק ועוד. במסגרת התכנית יותוו מסלולי גישה אל הפארק וממנו לעיר. בנוסף, התכנית מציעה פיתוח נרחב לגדות נחל שילה ונחל מזור העוברים בתחומי הפארק.
מתחם דיפו ימנע את המימון? עיריית פתח תקווה מתנגדת לתכנון הוות"ל
במסגרת התכנית בפארק הירקון, אמורים להיבנות כ-4,790 דירות באזור המוקצה למגורים ותעסוקה, בסמוך לשכונות הצפוניות. בחמישי האחרון פורסם בדה מרקר שהעירייה מתנגדת לתכנית של הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (הוות"ל), בה אמור להיבנות מתחם אחסון ותפעול של קו המטרו M2, שיעבור בתחומי הפארק.
החשש שתוכנית זו תרמוס בניית 2,500 דירות מגורים ואזורי תעסוקה האמורים להניב הכנסות בעלויות של מאות מיליונים. בכסף הזה בונים בעירייה על מקור כלכלי שיאפשר להרחיב את פיתוח הפארק המטרופוליני. "אנו מבינים את חשיבות קידום המטרו אך עם זאת תושבי העיר עלולים לשלם על כך לדורות", הם טוענים. על פי ההערכות, עלויות המימון באזור יכולות להכניס סביב ה-800 מיליון שקל. כעת, לאחר שבעירייה עתרו לוועדה המחוזית, ממתינים להכרעה בנושא.