עיר המושבות, כמו שהכרתם אותה בעבר, הופכת עם השנים למוקד שוקק מלא בצעירים וצעירות. יעיד על כך רחוב השח"ם העמוס בברים, מועדונים ומסעדות יוקרה ועוד היד נטויה מלעצור. רפאל הדר, בעלי דרינק פוינט בעיר, זיהה את הפוטנציאל הגלום ופתח כרטיס לעסקים שמשלב בתוכו חיי לילה עם פנאי. האם זה יתפוס?
למרות הדיבורים על נגיף חדש באוויר, נראה שענף חיי הלילה בפתח תקווה רק גדל ומסרב לעצור. מתפתח לצד המצב הקיים. אחד מהפעילים המוכרים בתחום החברתי בעיר הוא זכיין רשת הברים דרינק פוינט, רפאל הדר, שהחליט להקים לצד ניר חייק, כרטיס עסקים חברתי. "הכרטיס הולך לתת פלטפורמה שיווקית ואיגוד עסקים משותף בתוך פתח תקווה. למען חווית צריכה ובילוי באותו בית עסק שיבקרו בו".
"תקופת המשבר גרמה לי לגדול אפילו יותר"
אם תשאלו את הדר, דווקא בזמן הסגרים ,שבהם הרגישו יותר מהכל ענפי התרבות והפנאי את הקושי הכלכלי, הוא הצליח להמציא את עצמו מחדש. כך קרה שנוצר הרעיון לשלב עסקים לתלכיד אחד.
איך זה עובד בעצם?
"בנינו רעיון של לקחת כמה עסקים שלנו ושל חברים מסביב ולבנות פלטפורמה של מועדון לקוחות שמתבסס על קהל קבוע, חבר'ה צעירים, עם ערך מוסף. כמו למשל: מבצעים, יותר אפשרויות בחירה, שיתופי פעולה שתמיד מתווספים לאופציות וכדומה".
אילו דברים מוצעים בכרטיס?
"הכרטיס מציע מגוון הנחות ומבצעים קבועים ומשתנים במספר רשתות שונות: דרינק פוינט (Drink Point), רבולושן סטודיו (Revolution Studio), מועדון כדורסל של מכבי פ"ת שהוא גם הכי גדול בעיר (Maccabi infinity) , קומדי בר פ"ת (Comedy bar), רשת המבורגרים RICCO FOOD TRUCK ורשת הסושי הפופולרית בעיר – Roll & soul. אם בא לכם להזיז את עצמכם אחרי כל האוכל, יש גם את בית ספר לריקוד Beat To Dance המציע שיעורי ברייקדאנס והיפ הופ. בקרוב נצרף יותר רשתות וחנויות ונגדיל את ההיצע".
איך בעצם מצטרפים למועדון הלקוחות שלכם?
"פונים אליי או לניר (בעלי המספרה) וכמו בכל רישום אחר ממלאים את הטופס הצטרפות. התוקף הוא לשנה".
מה עלות הכרטיס?
"התחלנו במחיר של 50 שקלים לשנה ולמעשה כבר ביום הראשון החזרנו את ההשקעה. לדוגמה, כרטיסי כניסה חינם, הנחות לתספורות, בגדים שאנחנו מוכרים במספרה. בנוסף, מעבר לכל מה שציינתי, יש סביבנו לא מעט אומנים שעושים הופעות במחירים מוזלים, כל הזמן יש משהו שאנחנו כל הזמן עובדים עליו. הכוונה שלנו היא כבר מ-2022 לעלות את המחיר ל-150-200 שקלים וכמובן לצד זה גם להגדיל את היקף העסקים שיצטרפו אלינו".
"כרטיס אקסקלוסיבי לצעירי פ"ת"
במפתיע או לא, לפני שרפאל הדר השתחרר מהצבא עבד כמאמן כדורסל לילדים. "ואז כשהגיעה הקורונה ראיתי הזדמנות לשלב בין השניים. זה נתן אפשרות להתפתח יותר. למשל בדרינק פוינט חוגגים גם בגילאים צעירים יותר. היום המקום לא מרגיש כמו בר ופתוח לעוד אירועים. הפכתי את המקום לבר תוכן משולב. הסופ"שים בדרך כלל יותר מסיבתיים ובמהלך השבוע יותר אפשרות לארח אירועים משלל סוגים וגילאים. גם בגילאים מבוגרים של 40-50".
הכרטיס החל לפעול לפני שנה. הוא עדיין בהרצה ולכן לא כולם עוד מכירים אותו. על הפרק יש גם חנות בגדים וחנות תכשיטים שבקרוב יתווספו לכרטיס העסקים. גם ברשתות החברתיות הדר פועל בנמרצות. "יש לנו אתר אינטרנט ודפי אינסטגרם ופייסבוק. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה לא מעט שגם לה אנחנו מספקים אירועי תוכן. הרצון שלי ליצור כרטיס מיוחד לצעירים ולהחיות את ענף הבילוי והפנאי בעיר, שמאוד נזנח בגלל המגיפה".
אתה מאמין שפתח תקווה בעתיד תהפוך לעיר בילויים לצעירים?
"אולי עוד 20 שנה העיר תראה אחרת. זה כן הולך למקום יותר טוב. יש חיי לילה כאן. אני חושב שזה מחולק לאזורים וכל אחד בוחר את הנישה שלו".