הממונה על התחבורה הציבורית בפתח תקווה מבטיח שהשדרוג המתוכנן בציר העמוס המוביל למרכז העיר, יבטיח יותר בטיחות, יותר נגישות, יותר קישוריות, יותר מהירות – ופחות פקקים. אבל גם הוא יודע שזה יקרה רק עם התושבים ואלה שמגיעים לעיר מבחוץ – ישתמשו יותר בתחבורה הציבורית. "מהות הפרויקט היא לשפר את כל המרחב העירונית ולהפוך את הרחוב לרחוב חדש ונעים למשתמשי הדרך".
רחוב בר כוכבא, אחד מהרחובות המרכזיים והעמוסים בפתח תקווה, מתחיל ברח' גיסין ומסתיים בחיים עוזר. בשעות העמוס הוא פקוק מאוד, לזה גם יש להוסיף שהתשתית שלו ישנה ואין לו מסלול אופניים. שדרוג תחבורתי שלו היה מתבקש – והשבוע סופסוף הוכרז על השינוי המשמעותי שהוא עומד לעבור: חברת נתיבי איילון מתכננת שנתיים של עבודות ברחוב, שצפוי לשנות את פניו מכל ההיבטים.
צפו בראיון עם דוד קמחי (מתוך יוטיוב פתח תקווה NEWS)
נת"צ ותאורת רחוב חדשנית
"הרחוב מאופיין במספר פניות ימינה לרחובות חוצים ובעירוב שימושים", אמר לנו בשטח הפרויקט, דוד קמחי, הממונה על התחבורה הציבורית בפתח תקווה. "נת"צ שמאלי ייצור הזרמה טובה יותר של אוטובוסים ללא הפרעות של פניות ימינה, כאשר במקביל תכנון הנת"צ נלקח לאחר בחינת כלל השיקולים ובראשם נושא הבטיחות".
לדברי קמחי במסגרת העבודות יבוצע גם פיתוח נופי נרחב, לרבות שתילת עצים וערוגות נוי חדשות. "בנוסף, אנחנו נחדש את תשתיות החשמל, רמזורים, ביוב וניקוז, יוצבו תחנות אוטובוס חדשות ומתקדמות, ישודרג המרחב העירוני, לרבות ריצוף, אבני שפה, תאורת רחוב חדשנית ועוד", אמר. ככלל, ציר בר כוכבא, המוביל לתחנה המרכזית, צפוי להיות משודרג גם עם מתחם עסקים, בילוי ופנאי – והתחדשות עירונית
"קורא לתושבים - סעו בתחבורה ציבורית"
"בפתח תקווה כיום יש כ-280 אלף תושבים", מתייחס קמחי לאתגר התחבורתי, הניצב בפני העיר לקראת 2025. "לאלה יש להוסיף עוד 200 אלף, שנכנסים מחוץ לעיר לעבוד. אנחנו פועלים בכל הדרכים כדי שיהיה קל לנוע".
איך אתה רואה את מצב הפקקים לקראת 2025?
"פרויקט שדרוג התחבורה בבר כוכבא, הוא חלק מהניסיון שלנו להפחית את הפקקים בעיר", משיב קמחי. "אני קורא לתושבי העיר: סעו בתחבורה ציבורית. אנחנו הוספנו מאות נסיעות בקווי התחבורה הציבורית השונים, שמחברים לרכבת הקלה. עם נסיעה מפתח תקווה ברכבת הקלה אפשר להגיע ב-20-25 דקות לתל אביב ולדעת בוודאות מתי יוצאים ומתי מגיעים".
"עיריית פתח תקווה רואה חשיבות רבה בקידום תשתיות תחב"צ ושבילי אופניים, וזאת כדי להתגבר על העומסים בכבישים ולהבטיח איכות חיים טובה ובריאה יותר", מסר ראש העיר רמי גרינברג. "המהפכה התחבורתית בעיצומה ובמסגרתה, אנו ממשיכים לקדם 11 תחנות מטרו, לצד רכבות קלות. ציר בר כוכבא הינו ללא ספק ציר חשוב שמתחבר לרשת נתיבי העדפה מתוכננים וקיימים ומהווה חיבור לתחנה המרכזית, וכן נתיב הזנה לקו האדום ברכבת הקלה".