אינטל פתח תקווה

אימת "אחרי החגים": כמה עובדים יפוטרו מהמשרדים של אינטל בפתח תקווה?

לאחר שבארצות הברית כבר פוטרו 2,255 עובדים של ענקית השבבים העולמית, ממרכזי העבודה באורגון, אריזונה, טקסס בקליפורניה, כעת בישראל, בה יש כ-11,000 עובדים (מתוכם כ-1500 שעובדים בעיר) -יש דיבור במשרדים שברחוב חרוצים 7, שגל הפיטורים גם יגיעה אליהם, כפי שדווח בכלי תקשורת שונים. מאינטל ישראל נמסר: "נאלצים לקבל החלטות קשות, אך הכרחיות, לצמצום מצבת העובדים שלנו".

גל הפיטורים בחברת אינטל הבינלאומית, ממשיך לעורר עניין בקרב עובדי ההייטק. ב-4.8.24 דיווחנו לכם ראשונה בנושא – כשאז, הרגיעו באינטל, שמשרדיה הראשיים מממוקמים בפתח תקווה והודיעו כי "נכון לעכשיו – לא הכריזו על שינויים בישראל". חודש מאוחר יותר (16.9) דיווחנו לכם על ההחלטה של אינטל לקצץ בהחזרי הטלפון לחלק מהעובדים בפתח תקווה. בשבוע שעבר התפרסמו דיווחים באמצעי התקשורת כי אינטל מתכוונת לפטר עובדים בפתח תקווה – ממש בקרוב.

הירידה במנייתה של אינטל בבורסה האמריקאית
הירידה במנייתה של אינטל בבורסה האמריקאית

2255 כבר פוטרו בארצות הברית

זה יקרה בעקבות עליית שלב במהלך הקיצוצים הדרמטי בחברת אינטל הבינלאומית. לאחר שהסתיים שלב הפרישה מרצון, בו איפשרה החברה לעובדיה להתפטר ולקבל בתמורה פיצוי של עד 19 משכורות, עוברת חברת השבבים לשלב הבא. לפי דיווחים בארצות הברית, ביום שלישי האחרון החל שלב הפיטורים, במסגרתו פוטרו כבר יותר מ-2,255 עובדים באורגון, אריזונה, טקסס וקליפורניה.

על פי דיווח באתר CRN, כ-1,300 איש, יקוצצו מפעילות הפיתוח והייצור בסניף של אינטל באורגון, עוד 385 עובדים בצ'נדלר, אריזונה, 319 בסן חוזה בקליפורניה ועוד 251 באוסטין, טקסס. על אף שמדובר בארה"ב, מדינה מתירנית למדי בכל הנוגע לפיטורים – אלה נעשו עם הודעה של 30 יום מראש בשל חוקי העבודה במדינה המחייבים הודעה מוקדמת כאשר מדובר בפיטורים המוניים.

בניין אינטל פתח תקווה - מבט מדרך שמלצר

התכנון: פיטורים של 15% מכוח האדם העולמי

יש לציין כי אינטל, שנקלעה למצב בעיקר בעקבות עלייתה של Nvidia (אנבידיה), שמייצרת שבבים עבור טכנולוגיית AI. אינטל לא הצליחה כרגע להדביק את אנבידיה בתחום זה – ובעקבות כך, חוותה ירידה משמעותית בשווי מנייתה, שהביאה אותה להודיע כבר באוגוסט כי תפטר 15% מכח האדם שעמד לרשותה אז, מספר המוערך בין 15 ל-17 אלף עובדים.

לפי התכנון, רוב הקיצוצים, יגיעו כתוצאה מפרישה מרצון של עובדים ואי החלפת תקנים של עובדים, שעזבו – והשאר מפיטורים. לפי פרסומים בארה"ב, עד תחילת החודש ניגשו כבר 7500 איש לתוכניות הפרישה מרצון, מה שגוזר גל פיטורים של כ-7500 איש לכל הפחות מאמצע אוקטובר ועד אמצע חודש נובמבר – אז צפוי גל הפיטורים להסתיים.

המשרדים באינטל פתח תקווה

בינתיים קיצצו בקפה ובפירות

על פי דיווחים בתקשורת, בישראל צפויים הפיטורים להתחיל אחרי החגים ולכלול, ככל הנראה, כמה מאות עובדים – זאת מתוך מצבת עובדים כוללת של 11 אלף איש בחיפה, פתח תקווה (1500), ירושלים וקריית גת. "כחלק מהתוכנית הנרחבת לקיצוץ הוצאות שהכרזנו עליה באוגוסט, אנו נאלצים לקבל החלטות קשות, אך הכרחיות לצמצום מצבת העובדים שלנו", מסרו לנו מדוברות אינטל.

"אלו ההחלטות הקשות ביותר שאנו מקבלים, ואנו מתייחסים לעובדים ברגישות ובכבוד", הוסיפו. "שינויים אלה תומכים באסטרטגיה שלנו להפוך לחברה רזה, פשוטה וגמישה יותר, במטרה למצב את אינטל לצמיחה בת-קיימא לטווח ארוך". אינטל הייתה (ועדיין) אחד ממקומות העבודה הנחשקים ביותר בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה בפתח תקווה ומשרדיהם נמצאים בבניין חכם ברחוב חרוצים 7 פתח תקווה.

בניין אינטל פתח תקווה
בניין אינטל פתח תקווה

בינתיים דווח כי לעובדי אינטל, שהגיעו הבוקר למשרדי החברה בפתח תקווה ציפתה הפתעה. המטבחונים במשרדים, שבעבר, הציעו משקאות חמים ופירות ללא תשלום, היו ריקים מכל דבר משקה או מאכל. שלט יחיד ניצב על הדלפק הריק. "עדכון שירות פירות ומשקאות", הוא בישר. "השירות החינמי של הקפה, תה וחלוקת הפירות מסתיים ב-27.10.2024".

עוד ב-חדשות נוספות בפתח תקווה

ישראל סגן

הקורבן ה-38 של העיר: ישראל ברק סגן מכפר גנים פתח תקווה נפל בג'באליה

הכמות החריגה של חללי מלחמה בחודש זה, לא פסחה על עירנו. בתחילת החודש (6.10) היה זה איתי חדד ז"ל, שמת מפצעיו, לאחר שנפצע קשה עוד ביוני בצפון רצועת עזה. הערב קיבלנו את הבשורה הקשה על מותו של סרן סגן ז"ל, בן העיר, מעוצבת בני-אור (460), שנפל היום (שישי, 25.10). מאז ה-7 באוקטובר 23, נרצחו 15 בני העיר (14 מהם בנובה), נהרגו 21 חיילים ושוטר אחד. חטופה פתח תקוואית אחת עדיין בשבי.

המשך קריאה »
יש לכם חנות או מסעדה? כדאי להכיר: 10 מתחמי מסחר חדשים בפתח תקווה יש לכם חנות או מסעדה? כדאי להכיר: 10 מתחמי מסחר חדשים בפתח תקווה

מחפשים מקום לחנות או מסעדה חדשה? כדאי להכיר: 10 מתחמי מסחר חדשים בפ"ת

התנופה העסקית של העיר מקבלת ביטוי בעשרות אלפי מ"ר של שטחים המיועדים למסחר, שנמצאים כבר אחרי, או בעיצומו של שלב הבנייה – ורק מחכים שחנויות, מסעדות, או נותני שירותים למיניהם, יאכלסו אותם במהרה. רוב המתחמים נמצאים בקרקעית של מגדלי משרדים ענקיים וחלקם בשכונות בסמיכות לבנייני מגורים. אז אם אתם בעלי עסקים מסחריים, שמחפשים מקום בעיר לעסק שלכם – הנה ה-TOP10 שלנו.

המשך קריאה »
טרור פלילי בפתח תקווה

עיר פצצה: 10 אירועים פליליים חמורים של פשע מאורגן בפ"ת מתחילת 2024

לצד המציאות הבטחונית הקשה, תושבי העיר חווים גם ירידה בתחושת הביטחון האישי מהכיוון הפלילי, בעקבות רצף אירועים שמתאימים יותר לשנות ה-80' בשיקגו. האחרון ברצף האירועים קרה היום בבוקר בשכונת אם המושבות החדשה והסתיים, למזלנו, עם פיצוץ מבוקר של מטען צמוד למכונית, שיועד להתפוצץ על עבריין צמרת שגר בשכונה. העירייה: "עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה".

המשך קריאה »
יזהר כהן שימי תבורי בשכונת שעריה פתח תקווה

צפו: מאות הגיעו לתימאנה בשעריה להופעה של יזהר כהן ושימי תבורי (וידאו)

עיריית פתח תקווה בשיתוף המתנ"ס בשכונה שבמזרח העיר ארגנה ערב בלתי נשכח עם שני אגדות הזמר התימני, שהראו שעוד לא נס ליחם. שיא הערב היה עם שירו אל כהן, א-ב-ני-בי, שזכה באירוויזיון לפני 46 שנים, אבל עד עכשיו הוא גורם, גם למבוגרים שהיו שם, לקום מהכסא. אל הבמה הוזמנו שתי תושבות כזמרות ליווי – והן לא ביישו את השכונה. ראש העיר גרינברג הגיע אף הוא ונשא דברים.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading