קהילון נווה גן פתח תקווה - אירוע הפתיחה

צפו: מאות תושבים הגיעו הערב להפנינג השקת קהילון נווה גן פתח תקווה (וידאו)

המרכז המסחרי השכונתי החדש, שכבר פתוח מזה חודש, נחנך באופן רשמי באירוע עם די.ג'יי, בריכות קצף וכדורים ופינות יצירה לילדים, שכלל גם טקס חגיגי וקביעת מזוזה במעמד ראש העיר, רמי גרינברג. במרכז החדש, שנבנה ביוזמת החברה לפיתוח פתח תקווה, הושקעו כ-15 מיליון ש"ח. מדובר בפרויקט יחיד מסוגו, המשלב עסקים וקהילה לפי תמהיל שנבחר על ידי התושבים. 

על קהילון נווה גן פתח תקווה דיווחנו ראשונים לפני יותר משנתיים, כשהחלו עבודות הבנייה במתחם, שנמצא בחלק הדרום-מערבי של השכונה. יחד עם הבנייה, נפתח מכרז, בו נקבעו העסקים, שקיבלו את הזכות להיכנס למתחם, הממוקם במקום בעל פוטנציאל רב, בו יש צורך עמוק במרכז מסחרי, שישרת את התושבים. הערב (17.9) הגיעו מאות תושבים, הורים וילדים, אנשי עירייה ובעלי עסקים – להפנינג השקה של המתחם.

צפו באירוע - ראשוני ובלעדי ב-Youtube פתח תקווה NEWS

מסחר למטה, חוגים למעלה

הקהילון הוא מבנה בן שתי קומות (קומת מסחר בקרקע וקומת קהילה מעליה – שתכלול חוגים שיופעלו על ידי מקפ"ת ובית כנסת), הממוקם בין בתי המגורים בשכונה ברח' מבצע דקל 9. הוא כולל שטח של 1260 מ"ר, כשרוב העסקים בו כבר נפתחו, ביניהם: בית הקפה מבית לנדוור ברד קלאב פתח תקווה, המעדניה מבית אבא, הפיצרייה ביג אפל פיצה, חנות הנוחות סבן אקספרס וחנות הממתקים Sweet & Toys.

בין האישים הבולטים שהגיעו לאירוע, היה ראש העיר רמי גרינברג, רועי פן, חבר המועצה ותושב השכונה וגיא אליהו, מנכ"ל מקפ"ת – שנשאו דברים. עוד נכחו: המנכ"ל של החלפ"ת, יוסי קרוואני ומנהלת הפיתוח העסקי, בר נגר – שהיו אלה שהגו ופיתחו את הרעיון של הקהילון: מודל יזמי יייחודי להקמת מרכזים מסחריים על שטחים עירוניים.

גרינברג מימין קובע מזוזה. משמאל: תושבת נווה גן קטנה

הפרויקט הבא בשכונה: מרכז מסחרי באסירי ציון

במסגרת המודל, החברה לפיתוח פתח תקווה בונה, מנהלת ומתפעלת את המבנה למספר שנים והרווח מהפרויקט יישאר לשימוש לצרכים ציבוריים ולא יופנה ליזמים פרטיים. הרווחים מהפעילות היזמית תופנה להשקעות נוספות בפיתוח העיר ובתושבים, שיהיו המרוויחים המרכזיים מהמודל החדש. בשיתוף וועד השכונה, המקום יהווה מוקד לפעילות חברתית, מעין מדורת שבט קהילתית.

"אני שמח לראות אתכם. העירייה נכנסה לתחום של הקמת עסקים מסחריים פרטיים עבור התושבים ויש פה קהילון שוקק חיים, שהעירייה הקימה ושיווקה לשוק הפרטי לצד עוד כמה מקומות שאנו מקימים, למרות שאלו משימות פחות אופייניות לעיריות", אמר ראש העיר, רמי גרינברג. "אנו שמים דגש על מתן מעטפת חיים איכותית לתושבים מלידה ועד 120, בשגרה ובחירום". גרינברג גם הזכיר בנאומו את הפרויקט המסחרי ברח' אסירי ציון, שצפוי להיפתח בעוד מספר שנים – גם הוא בשכונת נווה גן.

רמי גרינברג מימין וחבר המועצה רועי פן משמאל

החלפ"ת: "מודל ראשון מסוגו שיוצר התעניינות גם מחוץ לפתח תקווה"

מהחברה לפיתוח פתח תקווה נמסר: "בשעה טובה ובהתרגשות אנו חונכים את הקהילון- פרויקט ייחודי ברמה הארצית שהחברה לפיתוח פ"ת הגתה והובילה בשנתיים וחצי האחרונות בברכתו של ראש העיר. הרעיון הוא יצירת מקום שיהיה מוקד פעילות חברתית וקהילתית. לאחר שאת תמהיל החנויות והעסקים בקהילון בחרו התושבים, אנו מקווים שהוא יהפוך למוקד של פעילות שכונתית. זהו מודל ראשון מסוגו שיוצר התעניינות גם מחוץ לפתח תקווה". 

עוד ב-חדשות נוספות בפתח תקווה

רותם שני 2MORROW פתח תקווה

"רותם שני" נכנסים חזק לקריה האקדמית פ"ת: יחלו בקרוב פרי-סייל לשני בניינים

חברת הנדל"ן הותיקה פתחה משרד מכירות במקום ומתחילה בימים אלה את השיווק והמכירה של 2MORROW, פרויקט הדגל שלה בפתח תקווה, שיכלול מתחם עם מגדל חדשני בן 18 קומות ולצידו בניין בוטיק בן 7 קומות, עם תמהיל מגוון של דירות בנות 3-7 חדרים, ביניהן דירות גן, מיני פנטהאוזים, ודירות פנטהאוז ענקיות. בחברה לא חוששים מהתחרות הצפופה בפסגת הדר. "משקיעים בפיתוח הסביבתי".

המשך קריאה »

פלוטניק IN, טונה OUT: פורסמו 31 אומני פתח תקווה שיופיעו בשדרת הכוכבים

עיריית פתח תקווה פרסמה אתמול את רשימת האומנים ששמותיהם יוטבעו בשדרה בהיכל התרבות בטקס שייערך ב-30.9. הראפר המפורסם לא נכלל ברשימה, אבל העירייה מסרה שהרשימה עוד פתוחה והיא תשמח להוסיף עוד שמות. בין השמות הנוספים שפורסמו: אביהו מדינה, שלומי קוריאט, נחום היימן ז"ל, עדי חבשוש. צפו ברשימה המלאה. חסר לכם מישהו? הוסיפו שמות לרשימה ונשלח לעירייה.

המשך קריאה »
נחשים בפתח תקווה ארנבות שחוטות

המשטרה: תושב פתח תקווה שחט ארנבות בביתו כדי להאכיל נחשים

לפי דיווח של המשטרה, שוטרי תחנת פ"ת פתחו הבוקר בסריקות עם קבלת דיווח בדבר גבר בשנות ה-40 לחייו, ששוחט ארנבות במרפסת דירתו שבעיר. עם הגעתם למקום נדהמו השוטרים לגלות מספר ארנבות שחוטות במרפסת הדירה ומתחקור ראשוני שביצעו בזירה עלה כי מטרת השחיטה הינה מאכל לנחשים שהוא מחזיק בביתו.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי והפועל פתח תקווה

לראשונה מזה שנה וחצי: מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה – ניצחו באותו יום

אחרי פגרת הנבחרת, שתי הקבוצות הפתח תקוואיות השיגו אמש ניצחונות חוץ קטנים של 1:0, אבל נתנו הרבה סיבות לאופטימיות לאוהדים משני הצדדים. מכבי חזרה מנתניה עם ניצחון על הפועל חדרה משער של אנס מחמיד בדקה ה-14, ואילו הפועל חזרה מעכו עם ניצחון של הפועל עכו משער של תמיר אלטמן בדקה ה-18. מכבי עם ניצחון ראשון מ-10 משחקים בהדרכת דן רומן. הפועל עדיין ללא ההפסד ליגה.

המשך קריאה »