מתחם בכור שטרית אחדות - לפני אחרי פתח תקווה

אחדות מתחדשת: מתחם שטרית פתח תקווה של א.ב. התחדשות עירונית מעלה הילוך

ראש העיר רמי גרינברג, פירסם היום כי הועדה המקומית אישרה לקידום את תכנית ההתחדשות בשכונה במזרח העיר, במתחם הממוקם בין הרחובות הנרייטה סולד מצפון ורחוב אסף שמחוני מדרום. לפי התכנית יהרסו 20 מבנים ותיקים במצב רעוע, ובמקומם יקומו 11 מבנים חדשים, עם מאות יחידות דיור חדשות – זאת, לצד שטחי מסחר בקומת הקרקע. יזמית הפרויקט, שייכת למשפחת דיין – מעשירי ישראל.

זה לא סוד ששכנות אחדות, מהשכונות הותיקות של פתח תקווה, זקוקה נואשות להתחדשות עירונית של מבני המגורים הנמצאים בה, שחלקם נבנה עוד בשנות ה-60' וה-70' ואינם ראויים למגורים בשנת 2024 – בין אם מבחינה בטיחותית-תחזוקתית בין אם מבחינת ניראות ואסתטיקה. בעבר דיווחנו לכם על ההתחדשות שצפוי לעבור מתחם ארגוב וכעת אנחנו מדווחים כי גם מתחם שטרית פתח תקווה מעלה הילוך.

שטח מתחם שטרית פתח תקווה פינוי בינוי - על המפה
שטח מתחם שטרית פתח תקווה פינוי בינוי - על המפה

330 יחידות דיור יהרסו. מאות חדשות צפויות להיבנות במקומן

לפי התכנית, כ-330 יחידות דיור הנמצאות בשטח של כ-31 דונם בין הרחובות הנרייטה סולד מצפון, אסף שמחוני מדרום, ולאורך שני צידי רחוב בכור שטרית המחבר ביניהם – צפויות להיהרס לקראת 2026, אם שלבי התכנית יתקדמו כמתוכנן, צפי אכלוס מלא של פרויקט הענק, שכולל מאות דירות חדשות לצד שטחי מסחר, שטחים ציבוריים וכ-5500 מ"ר של מוסדות ציבור וחינוך – יהיה באיזור 2030.

לדברי היזמים, האוכלוסיה הקיימת במתחם מאופיינת כרגע בעיקר במשפחות מרקע דתי, אוכלוסיה מבוגרת ילידת המקום ומזוגות צעירים בתחילת דרכם. הפרויקט מציעה תמהיל מגוון של בינוי כמו גם יחידות דיור. הבינוי מורכב ממספר מגדלים הממוקמים על הצירים עירוניים ראשיים, ובניה מרקמית הממוקמת בלב המתחם כדי לשמור על הצביון הקהילתי של השכונה החדשה.

מצב מבנים רעוע - מתחם שטרית שחונת אחדות פתח תקווה
מצב מבנים רעוע - מתחם שטרית שחונת אחדות פתח תקווה

"מיני-שכונה" עם מבנים מודרניים

כך או כך, מתחם שטרית פתח תקווה צפוי להיות אחד מהפרויקטים הענקיים של התחדשות עירונית, המתוכנן בפתח תקווה תקווה בכלל ובמזרח העיר בפרט. ככזה, הוא מחייב תשתית רחבה, שתתמוך באלפי האנשים, שצפויים לגור במתחם הענק, שיכלול 11 מבנים חדשים עם מאות יחידות דיור חדשות (היזמים לא מפרסמים כרגע את מספר יחידות הדיור הצפוי).

מה שברור הוא שיהיה מדובר ב"מיני-שכונה", שלפי היזמים, תכלול בניינים חדשים הכוללים לובי מפואר, בנייני משרדים, מסחר, מעונות סטודנטים, מוסדות חינוך ודת, מרכז בילוי ובתי קפה, טיילת ושבילי אופניים וחניה תת קרקעית. שיפור משמעותי שצפוי לעבור על שכונת אחדות: שכונה ישנה עם בנייה ברמה ירודה, בניינים ללא ממ"ד ומעלית וכאלה שאינם עומדים בסטנדרט רעידות אדמה.

שכונת אחדות פתח תקווה
שכונת אחדות פתח תקווה

יזמית הפרויקט - משפחת דיין

יזמית פרויקט הענק היא א.ב. התחדשות עירונית, השייכת למשפחת דיין – מעשירי ישראל. המייסד והבעלים של החברה, הוא איציק דיין והמנכ"לית היא יפה דיין, שמובילה ומנהלת בחברה את יזום הפרויקטים של התחדשות עירונית ואחראית על תהליך הפרויקט מהשלב ההתחלתי ועד לשלב הגמר. בנוסף היא אחראית על הקשר השוטף עם יועצי החברה, משרדי עורכי הדין והרשויות ועם מאות דיירי השכונה.

ראש העיר גרינברג, פרסם על קידום הפרויקט בפייסבוק וכתב: "ההתחדשות העירונית היא הכרחית לטובת איכות חיים תושבי השכונות הוותיקות ובטיחות המבנים. אני מקדמים את ההתחדשות בשום שכל, תוך שימת דגש על כלל הצרכים הציבוריים הנדרשים, לרבות שדרוג מערך התחבורה הציבורית, יותר מבני ציבור וחינוך, פארקים ומרחבים ציבוריים חדשים. אחדות עתידה לשנות את פניה ולאפשר לתושבים איכות חיים טובה ומגורים במבנים בטיחותיים".

שמונה תמונות שוות אלף סיבות למה צריך התחדשות עירונית במתחם שטרית פתח תקווה

הדמיות: סטודיו בת אל זיתוני

מתחם שטרית של א.ב. התחדשות עירונית מעניין אתכם? השאירו פרטים בטופס ויחזרו אליכם. ניתן לפנות גם דרך כפתור הוואטסאפ הירוק בתחתית המסך בגלישת סלולר

עוד ב-נדלן

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »

בדרך לעוד פינוי-בינוי ענק? אב-גד מתכננת 480 דירות בוולפסון-סביון פתח תקווה

חברת הנדל"ן מדווחת כי היא כבר השיגה כ-80% מחתימות הדיירים הנדרשות לפרויקט התחדשות עירונית במבנים הישנים של דוד וולפסון 40 ו-42 וסביון 19 ו-21. כעת נודע שהיא מעוניינת לבקש להרחיב את הפרויקט לשישה מבנים נוספים ועוד 300 יחידות דיור ובכך להגדיל את הכנסותיה הצפויות בפרויקט לכמעט 800 מיליון ש"ח. "ממשיכים לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בהתחדשות עירונית בפ"ת", מסרו.

המשך קריאה »
אילן שוורצזורגן וגבי כהן - קבוצת סופרין על רקע פתח תקווה

סופרין תרכוש 70% מפרויקט פינוי בינוי פרופסור שור-נפתלי פרץ במרכז פתח תקווה

חברת הנדל"ן והאחזקות, בשליטת ליאון וצחי סופרין, השלימה השבוע בהצלחה יתרה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות ובתוך כך הודיעה על מעורבותה בפרויקט התחדשות עירוני גדול במרכז העיר, סמוך להיכל התרבות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 10 בניינים עם 68 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 5 בניינים בני 10.5 קומות, עם 211 דירות חדשות וחניון תת קרקעי משותף של 3 קומות.

המשך קריאה »