תמונות ראשונות: 8 מהחטופים הגיעו אמש לטיפול בבית החולים שניידר בפתח תקווה

המרכז לרפואת ילדים בעיר היה נרגש לקבל לידיו ארבעה ילדים, שלוש אמהות וסבתא אחת, שנחתו אמש במנחת הבי"ח במסוק, לאחר ששהו 49 יום בשבי החמאס בעזה. על מנת לתת להם את הטיפול הטוב ביותר ולשמור על פרטיותם, הוכנו להם חדרים מיוחדים בבניין הזכוכית החדש. ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת שניידר: "מצבם טוב. הם נמצאים סוף סוף בידיים הטובות והדואגות ביותר"

פתח תקווה שמחה לקחת חלק משמעותי בטיפול שמונה מתוך 13 החטופים, שחזרו אתמול ארצה בפעימה הראשונה מתוך ארבעה. החטופים הגיעו אתמול בערב לבית החולים לילדים שניידר בעיר, עברו טיפול ראשוני ונפגשו לראשונה עם משפחותיהם. בין החטופים שהגיעו לשניידר: דניאלה אלוני וביתה אמילי, קרן מונדר ובנה אוהד, דורון אשר ובנותיה רז ואביב.

צפו בדבריה של מנהלת בית החולים, ד"ר אפרת ברון-הרלב

ההגעה של החטופים לשניידר, עוררה התרגשות בקרב תושבי פתח תקווה, שחלקם יצאו אמש למרפסות לראות את המסוקים בשמי העיר וחלקם אף הגיעו למנחת המסוקים סמוך לבית החולים. לדברי בית החולים, מצבם הגופני של החטופים הוא טוב והם עוברים הערכה רפואית ורגשית על ידי צוותים רפואיים ופסיכו-סוציאליים במתחם פרטי וייעודי. צוות בית החולים בילינסון מסייע בטיפול בנשים במידת הצורך.

"אין מילים בפינו להביע את ההתרגשות שאנו חשים ברגעים אלו יחד עם המשפחות וכל עם ישראל", אמרה מנהלת בית החולים, אפרת ברון הרלב. "אנו עושים הכל על מנת לדאוג לבריאותם הפיזית והנפשית של השבים. מבחינתנו זוהי משימה לאומית, ואנו גאים על הזכות לטפל בהם. ליבנו עם יתר החטופים שנותרו בעזה ובני משפחותיהם ואנו תקווה שיחזרו אלינו בקרוב מאד בריאים ושלמים".

הילדה אמילי אלוני בשניידר פתח תקווה (צילום: באדיבות שניידר)

"זהו הרגע המרגש ביותר שחוויתי בקריירה שלי, לראות את המשפחות מתאחדות ומתחבקות", מסרה פרופ' גילת לבני, מנהלת המחלקה. "מודה על ההזדמנות שניתנה לי להיות חלק מהתהליך הזה. הילדים ובני המשפחה במצב גופני טוב, עטופים על ידי צוותים רב מקצועיים".

דניאלה אלוני ובית אמילי (מימין), אוהד מונדר ובן משפחה משמאל. צילום: באדיבות דוברות שניידר
אוהד וקרן מונדר ובני משפחתם. צילום: באדיבות שניידר

צפו: האב יוני אשר נפגש בשניידר עם בתו אביב ורז ואשתו דורון (באדיבות: שניידר)

הבנות אביב ורז, אימן דורון והאב יוני בבית החולים שניידר. צילום: דוברות שניידר

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »