הפרויקט המסחרי הגרנדיוזי באיזור התעשייה הותיק, לא צפוי לכלול מגורים – זאת בניגוד לתכנית שהוגשה על ידי עיריית פתח תקווה. התכנית כוללת תוספת של לא פחות מ-1,000,000 מ"ר עבור שימושי תעסוקה, תעשייה ומסחר וגם תוספת של 86,000 מ"ר עבור מבני תרבות, משרדי עירייה ומוסדות קהילתיים. יו"ר הועדה, עו"ד גדרון: "נשמור על שימושי התעשייה המסורתיים בסגולה".
דמיינו 2033 וסגולה תיראה להם אחרת.לפי התכנית המוצעת, המתחם ימשיך לשמש כאזור תעשייה ומלאכה "מסורתי" ותתאפשר בו בנייה חדשה של עד 7 קומות. מתחם נוסף של הפרויקט, הצמוד לתחנת רכבת "סגולה" והמטרו – ישמש עבור מסחר ותעסוקה ותתאפשר בו בנייה של עד 25 קומות; המתחם בחלק הדרומי, ישמש עבור תעשייה ומשרדים – ותתאפשר בו בינוי של עד 15 קומות. לאורך רחוב בן ציון גליס מתוכננת תוספת של שטחי מסחר.
אם אתם כבר מדמיינים את הפקקים – אז יש התייחסות לנושא התחבורה הציבורית בתכנית. התוכנית מתבססת על מרכז תחבורה שיחבר בין תחנת רכבת ישראל "סגולה" ותחנת מטרו M2 – השאלה הנשאלת היא האם בעוד 10 שנים נעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית יותר מאשר ברכב פרטי. אם התשובה היא לא – צפויים להיות פקקים רבים ביציאות ובכניסות בכביש 40 ובכניסה לשכונה מרח' גיסין.
"הפרויקט יותאם לעקרונות תכנון עדכניים והתאמתו לשינויים במרחב סביבו, בהם מתחם סגולה ותחנת המטרו הסמוכה ממזרח", מסר יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון. "הפרויקט קובע איפיון של אזורים בעלי אופי תפקודי שונה ונותן דגש לשמירה על שימושי התעשייה המסורתיים. בנוסף, התוכנית מציעה צירי תנועה חדשים לשיפור התנועה במרחב, כולל שיפור הגישה לכיוון תחנת המטרו ומגוון טיפוסי בניה בגבהים שונים".
התוכנית נערכה על ידי בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים (שבאדיבותם ההדמיות). מעיריית פתח תקווה טרם נמסרה תגובה.
מדוברות העירייה נמסר "עיריית פתח תקווה מקדמת את התחדשות אזור התעשייה סגולה הוותיק, במטרה שיכיל שימושי תעסוקה חדשניים, מרכזי מסחר ותרבות, שימושים ציבוריים ועוד. מתוך כלל התכנית לחידוש אזור סגולה, העירייה ביקשה לאשר תוספת יחידות דיור קטנות בחלק מאזור התעסוקה שנמצא כמובלעת שסובבת שכונות מגורים – צמודות דופן, במטרה לעודד את בעלי העסקים במקום לחידוש פני המתחם. על כל פנים, כאמור, החלטת הוועדה לא משנה את מהות התכנית והעירייה תשקול את צעדיה בהמשך במסגרת הליך ההתנגדויות."