שבוע מהשקת הקו האדום ולאחר שבמוצאי השבת האחרונה הרכבת פעלה רק כשעתיים, בנת"ע ומשרד התחבורה התחשבו בביקורת הציבורית והאריכו את שעות הפעילות. הערב, הרכבת הראשונה תצא מהתחנה המרכזית כבר ב-20:30 (כ-40 דקות אחרי יציאת השבת) והאחרונה תצא רבע שעה אחרי חצות מקריית אריה. הרכבת האחרונה תצא מתחנת אליפלט ת"א ב-00:30 ותגיע לפתח תקווה ב-1:00 בלילה.
בתוך כך, נודע כי בשבוע הראשון מהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה התבצעו בממוצע יותר מ-100 אלף נסיעות ביום, כשהתחנה העמוסה ביותר היא תחנת אבא הלל ליד הבורסה, אליה נסעו רבים מתושבי פתח תקווה העובדים באיזור. לפי YNET, המספרים בימי החול של השבוע התקרבו לכ-115 אלף בממוצע, כשהשיא היה ביום שלישי (22.8), בו התבצעו ברכבת כ-145 אלף נסיעות.
צפו בנוסעים מדברים על חווית הנסיעה הראשונה ברכבת הקלה
"40 דקות מדלת לדלת"
במהלך השבוע התקבלו למערכת פתח תקווה NEWS דיווחים רבים מנוסעים תושבי פתח תקווה, שתזמנו את זמן הגעתם לעבודה עם הרכבת הקלה. "יצאתי מאם המושבות ברכב עד לתחנת קרית אריה", דיווח שלומי אילני, תושב אם המושבות.
"הנסיעה, יחד עם ההמתנה לרכבת, ארכה 12:30 דקות. הנסיעה לתחנת קרליבך ארכה 22 דקות וההליכה למשרד – עוד שמונה דקות. סך הכל כ-40 דקות מהדלת של הבית עד הדלת של המשרד. דומה בממוצע לזמן ההגעה לפני הרכבת הקלה, אבל יש חיסכון בעלויות ולא צריך לנהוג על הכביש".
המבחן האמיתי מה-1 בספטמבר
שעת המבחן האמיתית של הרכבת הקלה, תהיה בשבוע הראשון של ספטמבר, אז יחזרו התלמידים לבית הספר ועובדים רבים יחזרו למשרדים אחרי חופשה. לפי התחזיות, בימים ה"רגילים", הקו האדום יבצע מדי יום כ-250 אלף נסיעות, כשההערכה היא שכרבע מהן (כ-60 אלף נסיעות של כ-30 אלף נוסעים), יהיו שייכות לתושבי פתח תקווה.