תכנית מתחם "מטרו מרכז" פתח תקווה עולה שלב. העירייה: "התכנית תקודם בהליך מזורז"

בפרויקט שאפתני, שצפוי לשנות את פני מרכז העיר, מינהלת כרמים יחד עם עיריית פתח תקווה, הודיעו היום כי ועדת השרים לענייני פנים אישרה לקדם את תכנית ההתחדשות המתוכננת סביב תחנת המטרו בשכונת לב המושבה, בסמוך לבניין העירייה. התכנית משתרעת על לא פחות מ-200 דונם ומכילה כיום 1600 יחידות דיור ובנוסף גם 60 אלף מ"ר שטחי מסחר בשטחים מרכזיים ואטרקטיביים. 

כמו שהקמת הרכבת הקלה (שצפויה, בלי נדר, להתחיל להסיע נוסעים בשבועות הקרובים), היוותה זרז להתפתחות של איזורי המסחר והתעסוקה והתחדשות עירונית על ציר הקו האדום – כך גם צפוי להיות עם רכבת המטרו, שצפויה להיות מושקת רק בעשור הבא – וכבר מהווה בסיס לתכניות כמו תכנית מתחם "מטרו מרכז", שנשענת על תחנת המטרו שצפויה לקום סמוך לבניין העירייה בחיים עוזר.

שטח תכנית מטרו מרכז פתח תקווה - יעבור הליך מזורז?
שטח תכנית מטרו מרכז פתח תקווה - יעבור הליך מזורז?

השטח מכיל כיום כ-5000 תושבים על פני עשרות רחובות

השלב בו התכנית נמצאת הוא מאוד מוקדם והתחלתי ועד שהיא לא עוברת בותמ"ל (הועדה הארצית לתכנון ובנייה), יהיה מוקדם לדמיין את מימושה המלא וכרגע יזמי הנדל"ן בעיקר מתמקדים בלהגיע לדיירים הרבים, שגרים בשטח שצפוי להיהרס. למרות שמדובר בפרויקט בחיתוליו, התוכנית, שמקודמת גם על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מהוווה אטרקציה עסקית ליזמי הנדל"ן, שמבינים את הפוטנציאל של השטח.

מדובר על שטח ענק של 200 דונם, הכולל כ-1600 יחידות דיור (שבחישוב פשוט מהווים כ-5000 דיירים) וגם 60 אלף מ"ר של שטחי מסחר, הכוללים בעיקר חנויות רחוב, חלקם עתיקים מאוד. לפני מספר חודשים ביקרנו במקום וקשה היה שלא לראות את המצב המעורער של הבניינים, חלקם מהווים סכנה של ממש – לאלה שגרים בהם.

התחדשות עירונית על תחנות המטרו פתח תקווה

"מבטיחים את בטיחות המבנים"

בעירייה מדגישים כי התכנית שמה דגש על שדרוג המרחב הציבורי סביב היציאות מתחנת המטרו ובמרחב התכנית תוך שיפור הקישוריות וההליכתיות במרכז העיר לטובת הולכי הרגל. "התכנית שאושרה על ידי וועדת השרים, תביא למימוש החזון ותהפוך את המרכז למוקד משיכה משמעותי", מסר ראש העיר רמי גרינברג בעמוד הפייסבוק שלו. "בעזרתה אנחנו מבטיחים את בטיחות המבנים הוותיקים ואיכות חיי התושבים שגרים בהם".

מנהל אגף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר, הוסיף כי: "מתחם מטרו מרכז של עיריית פתח תקווה, מייצג את המגמות כיום בתחום ההתחדשות העירונית. זהו מתחם בהיקף גדול מאד, בתכנון מפורט. ותהליך ההתחדשות והציפוף יסתמך על תשתיות התחבורה הציבורית המתוכננות. התכנון יציע התחדשות תוך שימור האיכויות הקיימות של המרחב העירוני התוסס".

קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין
קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין

עוד ב-נדלן

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »

בדרך לעוד פינוי-בינוי ענק? אב-גד מתכננת 480 דירות בוולפסון-סביון פתח תקווה

חברת הנדל"ן מדווחת כי היא כבר השיגה כ-80% מחתימות הדיירים הנדרשות לפרויקט התחדשות עירונית במבנים הישנים של דוד וולפסון 40 ו-42 וסביון 19 ו-21. כעת נודע שהיא מעוניינת לבקש להרחיב את הפרויקט לשישה מבנים נוספים ועוד 300 יחידות דיור ובכך להגדיל את הכנסותיה הצפויות בפרויקט לכמעט 800 מיליון ש"ח. "ממשיכים לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בהתחדשות עירונית בפ"ת", מסרו.

המשך קריאה »
אילן שוורצזורגן וגבי כהן - קבוצת סופרין על רקע פתח תקווה

סופרין תרכוש 70% מפרויקט פינוי בינוי פרופסור שור-נפתלי פרץ במרכז פתח תקווה

חברת הנדל"ן והאחזקות, בשליטת ליאון וצחי סופרין, השלימה השבוע בהצלחה יתרה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות ובתוך כך הודיעה על מעורבותה בפרויקט התחדשות עירוני גדול במרכז העיר, סמוך להיכל התרבות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 10 בניינים עם 68 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 5 בניינים בני 10.5 קומות, עם 211 דירות חדשות וחניון תת קרקעי משותף של 3 קומות.

המשך קריאה »