השכונות המבוקשות במרכז - אם המושבות וכפר גנים בראש

ניתוח יד 2: אם המושבות וכפר גנים – שתי השכונות המבוקשות למגורים באזור המרכז

מהניתוח, שבוצע לבקשת "ישראל היום" והתפרסם שם, עולה כי בוצעו 17.5 אלף חיפושים ייחודיים באתר, ביקשו למצוא דירה באם המושבות (הדר המושבות הוותיקה) ויחס הביקוש-היצע עמד על 116, כלומר על כל דירה – היו לא פחות מ-116 חיפושים. מיד אחרי בדירוג, שכונת כפר גנים ג', בה יחס הביקוש/היצע עמד על 107 ואילו כמו החיפושים עמדה על 36 אלף.

נתונים אלו מלמדים, עד כמה הביקוש לדירות בפתח תקווה, בין אם הן חדשות או יד שנייה, עולה בהתמדה והוא גבוה יותר בהשוואה לשאר ערי המרכז. אחרי אם המושבות הותיקה וכפר גנים ג', דורגו השכונות בית בפארק באור יהודה, נווה מונוסון ביהוד־מונוסון ונאות שקמה בראשון לציון.

הרכבת הקלה (עדיין בטסטים) - תעלה את הביקוש?

הסיבה לביקוש הגבוה לדירות בשכונות האלה של פתח תקווה, היא קודם כל התשתית האיכותית שמקבל התושב מבחינת חינוך, בריאות, תברואה, איזורים ירוקים ועוד. לזה יש להוסיף את הקירבה היחסית לערי המרכז – תל אביב, רמת גן, גבעתיים – ששם הדירות עדיין יקרות בהרבה ביחס לפתח תקווה.

מסתבר שמבקשי הדיור בפתח תקווה אולי פחות מודאגים מהפקקים, זאת לאור בדיקה שביצעה WAZE, שקבעה כי פתח תקווה היא העיר ה-4 הכי פקוקה בארץ, לאחר תל אביב, ירושלים וראשון לציון. ההערכות הן כי כשהקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול (בינתיים אף אחד לא רוצה להתנבא מתי זה יקרה), הביקוש לדירות בפתח תקווה יגבר, היות וזה יקרב את העיר עוד יותר לתל אביב.

"המאפיינים החוזרים ברוב השכונות שדורגו כמבוקשות ביותר הם חדשנות ותנופת בנייה, מסרה איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק ביד2: "מדובר בשכונות המאכלסות בעיקר צעירים עם ילדים ומשפרי דיור ממעמד סוציו־אקונומי בינוני־גבוה. שכונות שבהן יש תחושת קהילתיות גבוהה בקרב התושבים, או שכונות איכותיות עם מוסדות חינוך מתקדמים, פארקים, מרכזי קניות וגישה נוחה לצירי תעבורה מרכזיים".

עוד ב-נדלן

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »

בדרך לעוד פינוי-בינוי ענק? אב-גד מתכננת 480 דירות בוולפסון-סביון פתח תקווה

חברת הנדל"ן מדווחת כי היא כבר השיגה כ-80% מחתימות הדיירים הנדרשות לפרויקט התחדשות עירונית במבנים הישנים של דוד וולפסון 40 ו-42 וסביון 19 ו-21. כעת נודע שהיא מעוניינת לבקש להרחיב את הפרויקט לשישה מבנים נוספים ועוד 300 יחידות דיור ובכך להגדיל את הכנסותיה הצפויות בפרויקט לכמעט 800 מיליון ש"ח. "ממשיכים לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בהתחדשות עירונית בפ"ת", מסרו.

המשך קריאה »
אילן שוורצזורגן וגבי כהן - קבוצת סופרין על רקע פתח תקווה

סופרין תרכוש 70% מפרויקט פינוי בינוי פרופסור שור-נפתלי פרץ במרכז פתח תקווה

חברת הנדל"ן והאחזקות, בשליטת ליאון וצחי סופרין, השלימה השבוע בהצלחה יתרה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות ובתוך כך הודיעה על מעורבותה בפרויקט התחדשות עירוני גדול במרכז העיר, סמוך להיכל התרבות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 10 בניינים עם 68 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 5 בניינים בני 10.5 קומות, עם 211 דירות חדשות וחניון תת קרקעי משותף של 3 קומות.

המשך קריאה »