רכב שיתופי GOTO בפתח תקווה

אפשר למכור את האוטו? אפליקציית הרכבים השיתופיים GOTO נכנסת לפתח תקווה

תחבורה שיתופית זה לא רק קורקינטים: לפי הדיווח, שישה רכבי קיה פיקנטו, שיחנו במקום מוגדר וקבוע, יעמדו לטובת תושבי ומבקרי העיר, שיוכלו להזמינם דרך הסמארטפון בהתראה קצרה. GOTO תעניק למצטרפים הראשונים לשירות 150 ש"ח קרדיט, אותם יוכלו לנצל במשך 6 חודשים (25 ש"ח לחודש) ממועד ההצטרפות. מהעירייה נמסר כי השירות יתחיל לפעול באופן מלא בינואר 2023.  

בזמן שכבישי פתח תקווה ממשיכים לסבול מפקקים ארוכים וכמעט בלתי נגמרים לאורך כל שעות היום, התושבים מחכים למהפכה התחברותית שכולם מחכים לה. אז בזמן שהרכבת הקלה, שאמורה הייתה להתחיל לפעול כבר בימים אלה, עדיין מעכבת את השקתה, אולי מסתמן סוג של אופק חדש במהפכה – רכבים שיתופיים. 

כניסת GOTO לפתח תקווה, הגיעה בעקבות מכרז של העירייה, שחיפשה שירות מסוג זה, שיכול להקל ולו במעט על עומס המכוניות שיש בכבישים ואולי יגרום לתושבים לחשוב פעמיים אם שווה לקנות אותו, אוא שאולי כדאי למכור אותו. בניגוד להשכרת רכב רגילה, הזמנת רכב שיתופי היא פשוטה, מהירה יותר וכמובן גם זולה הרבה יותר.

21% מהמנויים מכרו את הרכב, או נמנעו מלקנות

GoTo מבוססת על שירות רכב שיתופי שזמין באפליקציה, המאפשרת תכנון נסיעות בקלות בעיר ומחוצה לה. החברה פעילה עם מודל "הלוך-חזור" (בו לוקחים את הרכב מחניה ייעודית ומחזירים בדיוק לאותה החניה). כל מנוי יכול לשריין את הרכב עד שלושה חודשים מראש ולהחליט לכמה זמן הוא לוקח את הרכב, לבחור את הזמן המדויק ולהאריך או לקצר את ההזמנה – בהתאם לצרכיו ובהתייחס להזמנה הבאה אחריו.

רכב שיתופי נשמע כמו יוזמה חדשה, אבל CAR2GO, גלגולה הקודם של GOTO, הריצה את השירות כבר ב-2005, הרבה לפני עדין הסמארטפונים והאפליקציות של היום. כיום, רכב שיתופי הוא הרבה יותר מקובל וידוע לציבור החיבור, במיוחד לתל אביבי, שם מפעילה GOTO את "אוטותל", עבור עיריית תל אביב ולפי נתונים שמסרה, עולה כי 21% מהמנויים בעיר מכרו את רכבם הפרטי, או שנמנעו מלקנות רכב נוסף. 

בשנה החולפת נכנסה GoTo לפעילות בחולון, בת ים, כפר סבא, הרצליה ורמת השרון, זאת בנוסף לתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת גן, ירושלים, חיפה, נתניה ורעננה – והיום, כאמור, גם פתח תקווה. לרגל תחילת פעילות GoTo בעיר, יזכו תושבי פתח תקווה, שיצטרפו כעת לשירות להטבה בדמות קרדיט בגובה 150 שקלים למשך חצי שנה (25 שקלים בכל חודש), ממועד ההצטרפות לשירות. הטבה זו נועדה למשוך תושבים להתנסות בשירות ולהשתמש בו באופן קבוע לנסיעות שונות בעיר ומחוצה לה.

ה"דלקן" בפנים

התמחור מפוצל לשני מסלולים – DRIVE ו-LITE. במסלול ה-DRIVE, המיועד למשתמשים "כבדים" יותר, דמי המנוי הם 50 ש"ח לחודש, ועלות השימוש היא 14.9 ש"ח לשעה או עד 120 ש"ח עלות יומית. ב-LITE דמי המנוי הם 20 ש"ח לחודש ועלות השימוש היא 17.9 לשעה או עד 150 ש"ח עחלות יומית. בשני המסלולים תצטרכו להוסיף עוד 2.3 ש"ח לכל קילומטר ב-50 ק"מ הראשונים ואחרי עוד 1.3 ש"ח לכל קילומטר מעבר ל-50 הראשונים. חשוב לציין כי בכל רכב יש "דלקן", המאפשר למלא דלק ברכב בחינם. 

אז כמה זה משתלם? נניח אתם משתמשים "כבדים", שצריכים את הפיקנטו 8 פעמים בחודש לנסיעות לצרכי פגישות עבודה בכל היום בתל אביב, רמת גן, כפר סבא, הרצליה והסביבה. דמי המנוי, הם כאמור 50 ש"ח לחודש. שימוש יומי הוא 120 ליום כפול 8 ימים – זה 960 ש"ח. ונניח שבכל יום כזה נסעתם 50 ק"מ – אז זה עוד 115 ש"ח ליום כפול 8 ימים זה 920 ש"ח. כלומר עלות השימוש החודשי תהיה 1930 ש"ח. 

יקר? לא בהשוואה להחזקת רכב כזה. כי אם באמת הייתם צריכים להחזיק פיקנטו רק לצורך שימוש כזה, רק ההוצאות החודשיות על ביטוח ורשיונות, דלק, תחזוקה וירידת ערך – היו עולים לכם כמעט אותו דבר וזה בהחלט יכול לגרום לכם להרהר אם כדאי לקנות רכב חדש, או שבכלל עדיף למכור את זה שיש לכם. יש לציין כי GOTO  מפעילה מערך שירות ותפעול הזמין 24 שעות ביממה.

מפחיתים זיהום אוויר. מקלים על נהגים

"הרכבים השיתופיים הם פתרון פשוט, זול ונוח שמונע את הצורך בהחזקת רכב על כל עלויותיו", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "הפחתת העומס בכבישים וצמצום מספר הרכבים הפרטיים יסייעו להפחתת זיהום האוויר ויקלו על הנהגים".

מנכ"ל GoTo, גיל לייזר מאמין "שהכניסה שלנו לפתח תקווה תצליח לספק פתרון לתושבים המחפשים את הדרך הקלה להתנייד ממקום למקום ואת הביטחון לוותר על הרכב השני". לפי עיריית פתח תקווה, השירות צפוי לפעול באופן מלא, החל מהחודש הבא (ינואר 2023) ובינתיים לא נמסר היכן ימוקמו הרכבים.

מחירון GOTO לרכב פרטי - משתלם?
מחירון GoTo לרכב פרטי - משתלם?

עוד ב-רכב ותחבורה

"אחדות ישראל" – בעוד כשבועיים ייפתח הכביש המחבר בין בזל לרב מלכה פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי היא משלימה בימים אלו את העבודות הכביש, שהוא אומנם קצר, אבל יכולה להיות לו השפעה רבה על תנועת הרכבים הרבים הנעים על הציר בין שכונת נווה גן לאיזור המסחרי והציבורי של הפארק הגדול, הקניון הגדול והפרויקטים המסחריים של פארק גיסין ובזל פארק. העירייה החלטה לתת לו שם זה מתוך רצון לשקף את הכבוד ההדדי בין מגוון האוכלוסיות הגרות בעיר.

המשך קריאה »
כביש 40 החדש פתח תקווה

אושרה תוכנית הסטת החלק הצפוני של כביש 40 למזרח פתח תקווה

בשורה טובה לתושבי פתח תקווה, ובמיוחד לתושבי מזרח העיר, שיכולים לקוות שיש עתיד טוב להקלה בעומס התנועה וביכולתם להגיע מהיר יותר הביתה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את המקטע הצפוני של תכנית משרד התחבורה – בין צומת סגולה בצפון ועד צומת מחנה סירקין בדרום. בתכנון: שדרוג שלושה מחלפים, הקצאת מסדרון תשתיות תת קרקעי ומתן מענה לתחבורה ציבורית ואופניים.

המשך קריאה »
קורקינטים ואופניים חשמליים בפתח תקווה

בדיקה מדגמית בפתח תקווה: כמה שמו לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים? (וידאו)

בבוקר חמישי האחרון, ביקרנו בדרך רבין, במסלול הכי סואן בעיר של אופניים וקורקינטים חשמליים, במטרה לגלות מי מיישם את החוק, שקובע כי מאותו יום, כל כלי כזה חייב בלוחית רישוי. חצי שעה של בדיקה הספיקה לנו לקבוע שהרוכבים במקרה הטוב לא מודעים, או במקרה הרע – פשוט מצפצפים על החוק. מתוך 32 רכבים שנבדקו, 24 היו ללא לוחית רישוי. החדשות הטובות מבחינתם: אכיפה תחל רק ב-1.9.

המשך קריאה »
חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »