לאחר ש-TWO NIL ו"דן טאון" כבר הטביעו את חותמם על מדי קבוצת הבוגרים עם לוגואים על החלק הקדמי והאחורי של התלבושות, המקום על הבגדים של השחקנים הצעירים, שיחלו את העונה בעוד כחודש, עדיין פנוי בקרב חלק מקבוצות המחלקה. בקבוצה מספרים על התעניינות של מספר נותני חסות אפשריים, בעיקר בעלי עסקים בפתח תקווה, שמבחינתם זאת פלטפורמה מצוינת לפרסום מקומי לצורך אפקט שיווקי ותדמיתי.
אם חשבתם שלוגואים על חולצות זה רק עניין של הבוגרים, אז בקבוצה חושבים אחרת ובונים העונה גם על נותני חסות עבור 9 קבוצות ילדים ונערים במחלקה. מדובר על כל קבוצות המחלקה, חוץ מקבוצת הנוער, שכבר סגרה הסכם חסות עם "שדות גיטלמן" של גיטלמן, חברת הנדל"ן הפתח תקוואית וקבוצת נערים א' (גילאי 15-16), שסגרה עם "אמפליפון" מבית "אורתופון", לה יש סניף של מכשירי שמיעה בפתח תקווה.
חסות ממוקדת לוקאלית
הסכמי החסות מקנים קודם כל את הזכות להופיע על הפרונט (החלק הקדמי) של חולצות השחקנים. בחשבון פשוט, מדובר על כ-200 חולצות לכל שחקני המחלקה. הליגות של הקטנים אמורות להתחיל בעוד כחודש ובימים אלה חלקן כבר מתחילות להדפיס את החולצות.
יש לציין שחוץ מהחשיפה שהחולצות יקבלו במשחקים עצמם (אליהם מגיעים עשרות רבות של הורים), מן הסתם הן יקבלו חשיפה גם באמצעות תמונות וסרטונים מהמשחקים, שמופצים בווטסאפים וברשתות החברתיות של הפועל פתח-תקוה, הכוללות כ-20 אלף עוקבים סך הכל.
"מדובר בפלטפורמה פרסומית מיוחדת", מציין טים פלוטקין, סמנכ"ל ויועץ משפטי בהפועל פתח-תקוה. "המפרסמים יקבלו חשיפה גבוהה בעלות אטרקטיבית, שהיא גם ממוקדת לוקאלית ומופנית לקהילת התושבים בפתח תקווה".
עלות החסות (עשרות אלפי שקלים לקבוצה), היא כמובן נמוכה יותר מההסכמים של הקבוצה הבוגרת, שנותני החסות שלה הם חברת המדיה האמריקאית TWO NIL ומתחם "דן טאון", שעל השת"פ שלהם עם הפועל דיווחנו לפני מספר ימים.
שואפים ל-6000 מנויים
בהפועל פתח-תקוה מעדיפים לתת את החסות על 9 הקבוצות לגורם מסחרי אחד, אך כמובן לא פוסלים לסגור הסכמים עם כמה גורמים שונים, שיקבלו חסות על קבוצות שונות. התמחור נעשה לפי פרסום פר קבוצה והוא יכול גם לכלול רכיבי פרסום על המדים – מאחורה, במכנסיים ובשרוולים. אגב, גם על המדים של הקבוצה הבוגרת (כרגע עם לוגו מאחור ומקדימה), יש עדיין מקום לנותני חסויות נוספים.
בקבוצה גם מתכוונים להציע חסות על דגל ענק מימדים, שייפרש במשחקי הליגה בהם היציע שמול מצלמות הטלוויזיה (המזרחי), לא יהיה מלא (זה מה שצפוי להיות ברוב הממשחקים). מדובר על שטח פרסום גדול בעלות של כ-60 אלף ש"ח, שכולל גם את ההדפסה וההתקנה.
הפועל פתח-תקוה, כזכור, היא אחת מהקבוצות הבודדות בישראל שהיא בבעלות האוהדים (חברי עמותת הכחולה), שדמי המנוי השנתיים שלהם כוללים לא רק כניסה לכל משחקי הבית של הקבוצה, אלא גם מעורבות ושיתוף במהלכים העסקיים של הקבוצה. בהפועל, שמכרו העונה כ-1800 מנויים, מקווים שאם הקבוצה תעלה ליגה, מספר המנויים יוכפל. "במידה והקבוצה תעלה ליגה ותייצר הצלחות, אפשר גם לשאוף ל-6000 מנויים בשנים הקרובות", מקווה פלוטקין.