הכחולים-לבנים מסירקין מצפים למכירה של 1600 מנויים ואילו הלוזונים צנועים יותר ומצפים ל-500. בשתי הקבוצות לקחו השנה את נושא מכירת מהמינויים ופרסמו את המחירים בשלב יחסית מוקדם (כחודש לפני פתיחת העונה). במכבי בונים על המחירים האטרקטיביים ועל הרוח החדשה במועדון ואילו בהפועל יודעים שאפשר לסמוך על חברי העמותה (כ-1100 נכון להיום), שימלאו את יציעי 4-5.
קצת עצוב שבעיר גדולה ומתפתחת כמו פתח תקווה, שתי קבוצות הכדורגל הבכירות יתמודדו רק בליגה השנייה. במכבי עוד מקווים בסתר, שייפסק כי בית"ר ירושלים תרד ליגה והלוזונים יעלו במקומם, אבל הם מסתכלים למציאות בעיניים ונערכים לליגה הלאומית. לאחר שהסגלים בשתי הקבוצות לקראת השלמה מלאה, בקבוצות של העיר מסתכלים לא פחות על יעד של אוהדים והכנסות.
אין ארוחות חינם (לפחות לעכשיו)
אם ניקח את הזווית הצרכנית, אז במכבי פתח תקווה יכולים להצביע על כך שהם מציעים מנויים זולים יותר (500 ש"ח למבוגר לעומת 600 ש"ח בהפועל). יחד עם זאת, יש לציין כי בהפועל, חברי עמותה ששילמו 1600 ש"ח), יקבלו מנוי חינם ליציע הכסף (בשער 2 באמצע). חברי עמותה ששילמו 756 ש"ח, יכולים לרכוש מנוי (מבוגר) במחיר מופחת של 244 ש"ח בלבד.
בגזרת הילדים עד 12, נשים, אזרחים ותיקים ונכים בהפועל מציעים מנוי ב-100 ש"ח בלבד ואילו במכבי, מנוי לאותה אוכלוסיה, יעלה 250 ש"ח. במכבי פתח תקווה בונים גם על מכירה של מנויים "משפחתיים", אותם הם מציעים במחירים של הורה + ילד (700 ש"ח) והורה + 2 ילדים ב-900 ש"ח. בהפועל אין מודל כזה.
איך הקבוצות מתמחרות מנויים לגילאי 12-18? אז במכבי מגיל 12 עד וכולל גיל צבא וסטונדטים, מנוי יעלה 250 ש"ח בלבד ואילו בהפועל ימכרו לאותה אוכלוסייה, מנוי ב-300 ש"ח. בשתי הקבוצות מדגישים שהכניסה היא לא בחינם לשום אוכלוסיה, אלא אם כן יוגדר אחרת במהלך העונה.
באופן מסורתי אוהדי הפועל ישבו ביציעים 2-3-4-5 ואילו אוהדי מכבי ישבו ביציעים 1-2-3. בשתי קבוצות האוהדים כבר יש תכונה ובאזז סביב הדרבי הראשון של העונה, שייערך עוד פחות משבועיים (ב-1.8), בו תארח מכבי את הפועל. אוהדים שירכשו מנוי, יוכלו כבר להשתמש בו ולהיכנס איתו למשחק זה. למרות שמדובר רק במשחק גביע הטוטו של הלאומית, בשתי הקבוצות מצפים להגיע לרוב באצטדיון "שלמה ביטוח".
ריאליים: בהפועל מצפים ל-1600. במכבי ל-500
משיחות עם אנשי הקבוצות עולה כי הציפיה לכמות המנויים שיימכרו היא די צנועה, למרות שהיא נחשבת גבוהה, ביחס לקבוצות אחרות מהליגה הלאומית. בהפועל מדברים על 1600 ואילו במכבי על 500. יחד עם זאת, כולם מדברים על הפוטנציאל הגבוה של אוהדים בעיר ענקית ומתפתחת כמו פתח תקווה. שתי הקבוצות ישקיעו השנה מאמצי שיווק ממוקדים לאוכלוסיה הצעירה (ואפשר לראות את זה ברשתות החברתיות), במטרה לטפח דור אוהדים חדש, לקראת העלייה לליגת העל.
"אנחנו מצפים לראות את אוהדינו חוזרים למגרשים ומתאהבים מחדש בקבוצה שלהם", מסר לפתח תקווה NEWS, אופיר לוזון, המנכ"ל החדש של הכחולים, שבניגוד לדוד, רואה לנגד עיניו את קידום הקשר בין האוהדים לקבוצה – כמטרה נעלה. "אחרי התקופה האחרונה היה חשוב לנו לבוא לקראת האוהדים עם מחירים אטרקטיביים, כאשר כל מטרתנו לראותם חוזרים ליציע ודוחפים אותנו לחזור למקומנו הטבעי בליגת העל".
לוזון הוסיף כי יש מאמצים גדולים מצד הקבוצה להביא כמה שיותר קהל ליציעים, שמתבטאים במהלכי שיווק שלא נראו קודם, כמו מפגש הנהלה-אוהדים, שייערך בחודש הבא (תאריך ומקום, יימסרו בהמשך), בו יימכרו מנויים במחירים האטרקטיביים. "בנוסף, אנחנו נמצאים במגעים עם עוד 2-3 גופים עסקיים, במטרה להגדיל את מעגל הספונסרים", הוא מציין. כזכור, מכבי פתח תקווה כבר חתמה הסכם חסות עם סוכנות הרכב "קפיטל מוטורס", זאת בנוסף לחסות שהיא מקבלת ממותג הניקיון ג'וקי.
"אנו נרגשים לקראת פתיחת העונה הקרובה", מסר לפתח תקווה NEWS, לירון סובול, מנהל השיווק והמדיה של הפועל פתח תקווה. "הקצב המרשים של המנויים והחברויות בעמותה, יחד עם הסגל שבנה הקיץ עופר טסלפפה יוצרים ציפיה גדולה לקראת פתיחת העונה. אנו קוראים לאוהדים לחזק את המועדון ולהצטרף לעונה שאסור לפספס"