אם יש משהו שעדיין מטריד את מנהלי ההייטק בעיר ובכלל, כשבאופן סמלי, גם אם לא פורמאלי, הקורונה כבר מאחורינו, זה האם תחזור למשרדים הנוצצים אותה אחוות עבודה וגיבוש, כמו שהיה רק לפני 25 חודשים. אז כשביקרנו היום במקום, אחרי החגים ואחרי המגיפה, קשה לומר שראינו את כל העמדות מאוישות, אבל עובדים ובעלי עסקים עמם שוחחנו, לא הסתירו את הגעגוע לפברואר 2020.
בפתח תקווה תעשיית ההייטק פורחת. עשרות חברות טכנולוגיות ממשיכות להתפתח ולעשות מיליונים, אם לא מיליארדים (וכמובן, גם לחפש את העובדים הכי טובים). אומרים שהקורונה עשתה טוב להייטק ובפתח תקווה זה באמת מגובה במספרים, כמו שדיווחנו בלא מעט אייטמים שפרסמנו לאחרונה. אבל אם נשאיר את הביזנס בצד, האישיו עכשיו הוא יותר חלוקת העבודה בית/משרד.
צפו בביקור של פתח תקווה NEWS TV במתחם ההייטק בעיר
ההייטקיסטים גילו בשנתיים האחרונות את היתרונות שבעבודה מהבית והחסרונות של עבודה מהמשרד. חיסכון בפקקים, גמישות בית משפחה ובכלל שלא צריך להתארגן ואפשר לעבוד בפיז'מה. לדברי אורית ברקסמאייר, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-PIXELLOT (פיקסלוט), שפיתחה מערכת אוטומטית המשדרת ספורט בכל העולם, "50 אחוז מהעובדים עדיין יעדיפו לדעתי לעבוד הרבה יותר מהבית".
בפיקסלוט ראינו משרדים מלאים יותר ביחס לביקורים קודמים שלנו במקום וברקסמאייר מסכימה שיש כאן סוג של מגמה. "העובדים אוהבים לעבוד מהבית, אבל הם מבינים שאין תחליף למפגשי הצוות הפרונטאליים ולשיחות המסדרון". בפיקסלוט מספרים לנו שיש להם עובדים שרגלם כמעט ואינה דורכת במשרד (גם כי הם לא צריכים להיות במשרד וגם כי הם עובדים טוב מהבית), אבל הרבה יותר שמחים להגיע היום למשרד. לשם כך החברה גם דואגת לאירועים מיוחדים, שייתנו עוד יותר מוטיבציה להיפגש עם כולם ולהגיע למשרד.
לקוחות מגיעים מחו"ל? עוד סיבה טובה להגיע למשרד
"עוד שינוי מרענן, שאנחנו מרגישים בפוסט קורונה הוא החזרה לשגרה גם מבחינת הגעת לקוחות", מספרת לנו אנה צ׳רניאבסקי, מנהלת מכירות בכירה ב-WATERGEN, החברה שעשתה קסם ויצרה מכונות שהופכות אוויר למים ונמכרות בכל רחבי העולם. "לאנשים נמאס מהזום. מגיעים אלינו כמעט מדי יום אנשים מחו"ל לפגישות עסקיות וזו עוד סיבה טובה כמובן להגיע למשרד.
כששוחחנו עם בעלי המסעדות במתחמי ההייטק, ראינו הרבה יותר מחיוך על הפנים. אחרי שנתיים מהגיהנום, פתאום פותחים שולחנות והמסעדות מתמלאות בהייטקיסטים רעבים, שנמאס להם להזמין טייקאווי או פיקאפ, אלא להגיע למשרד ולצאת עם החבר'ה לעסקית צהריים. כן, ממש כמו פעם.
מחזות שלא נראו שנתיים
בנאפיס, היושבים למרגלות מגדלי CYBERARK, גילינו תפוסה כמעט מלאה בשולחנות המסעדה (לצד שקיות המשלוחים בכניסה). מחזות שלא נראו שנתיים. "מגיעים לפה מנכ"לים וסמנכ"לים ויושבים פה לפגישות עסקיות", מספר עדי וויקפילד, מבעלי המסעדה. "היום הגיע לפה מנכ"ל ששנתיים אנחנו עושה לו משלוחים והיום המזכירה שלו מתקשרת ומודיעה לי – הוא רוצה להזמין מקום. זאת הרגשה נהדרת".
גם המתחרה השכן של וויקפילד, דוד בלוך, הבעלים של מסעדת השף "המקדש", שאמורה להיפתח אוטוטו (8.5), בצמוד לנאפיס, מודה כי יש בו אופטימיות בכל מה שקשור לעסקיות צהרים. "עברנו לפתח תקווה מכפר סבא, בתקווה שעובדי ההייטק כאן ימלאו את המסעדה. גם ככה אנחנו לא עושים משלוחים. אנחנו מכינים תפריטים מיוחדים ומותאמים לארוחות עסקיות".
לסיכום, יצאנו מהמתחם בתחושה טובה של רוח רעננה או דף חדש. איך שלא תסתכלו על זה, ההייטקס מתחילים לחזור למשרדים. גם אם זה בקטנה.