בשורה לתושבים: אחד מהצמתים הסואנים בפתח תקווה, עומד לעבור שדרוג מאסיבי לטובת הקלת העומסים, בהצטלבות שכל תושב מכיר על בשרו – דרך אם המושבות (שמלצר) עם זבולון המר. לפי העירייה, העבודות יתבצעו בשעות הלילה ולא יפגעו בזרם התנועה הרגיל. גרינברג: "זה חלק ממגה פרויקט שייצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב".
תנופת ההתפתחות של פתח תקווה מחייבת את קברניטי העיר לשבור את הראש ולעשות את כל המאמצים על מנת להקל עד כמה שניתן, על עשרות אלפי המכוניות בצירים המרכזיים שלה בהם נעים מאות אלפי תושבים ומבקרים מדי יום. הגשם הזה אמור להפוך למבול של ממש, נוכח הקידום המואץ של בנייני משרדים ומרכזי מסחר ותעשייה, במיוחד באיזור קריית אריה, בואכה שכונת אם המושבות.
עבודות לילה להוספת נתיבים
במהלך החודשים האחרונים דיווחנו לכם על הפרויקטים שצפויים לקום בסמוך לצומת העיפרון-אצטדיון, כמו זה של ויתניה-קרסו ומיזם אולמות הספורט, שאולי גם יכלול את בית הועד האולימפי. תוסיפו לזה את העומסים הנוצרים במשחקים בהם אצטדיון שלמה ביטוח מלא עד אפס מקום (בתקווה שיהיו הרבה כאלה) ותבינו, עד כמה הצומת הזאת "מועדת לפורענות", גם כשאר תתחיל לפעול הרכבת הקלה.
לפי הודעת העירייה, העבודות יכללו הוספת נתיבי הפניות, נתיב נסיעה ממערב למזרח על דרך אם המושבות (בנוסף לשניים שכבר קיימים) וכן נתיב נסיעה נוסף לרכב דו גלגלי מצפון לדרום. במקביל, העירייה מתכננת לשדרג את תאורת הרחוב ולהחליף את רציף המדרכה. לדבריה, העבודות יתבצעו בשעות הלילה ויארכו כחצי שנה (רשמנו…).
רק פרויקט ביניים
יש לציין כי פרויקט זה הוא רק שלב ביניים, בפרויקט הענק עליו דיווחנו, שיכלול את הרחבת דרך אם המושבות הקיימת, חיבור הכביש לכיוון סגולה, הפרדה מפלסית בצומת וכן תוספת רמפה מדרך אם המושבות לכביש 4 צפון.
"עבודות הפיתוח בצומת העיפרון יתבצעו במטרה להביא לזרימה תנועתית טובה יותר באזור", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "לצד זאת, אנחנו מקדמים מגה פרוייקט אשר עתיד לצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב דרך אם המושבות. מדובר בפרוייקט שעתיד להעצים את הקישוריות בעזרת שבילי אופניים ונתיב תחבורה ציבורית".