אם יש משהו שתמיד מעורר סימני שאלה, נוכח ההתפתחות המואצת של העיר, זהו ההיבט התנועתי והתחברותי: איך נשרוד את הצפיפות, שהיום היא "כסף קטן", לעומת מה שהולך להיות כאן עד סוף העשור – עם עוד אלפי (לפי הערכות 100 אלף) תושבים ועובדים חדשים שיצטרפו אלינו כשניגע ל-2030. האם תכניות העירייה ירגיעו את חשש התושבים?
העירייה פרסמה היום כי היא תגיד "קול קורא" למשרד התחבורה עשרות פרויקטים תחבורתיים (חלקם גדולים בהיקפם) במטרה לשפר את התנועה בשכונות הוותיקות, במרכב העיר וגם בצירים הראשיים. לפי התכנון הפרויקטים אמורים לשפר את בטיחות תנועת המכוניות ובמקביל לפתח ולקדם תשתיות של שבילי אופניים נוספים בעיר. להלן עיקרי התכנית כפי שפרסמה העירייה:
שדרוג התשתית לשיפור התנועה בצמתים:
צומת המר-גיסין - פיתוח הזרוע המזרחית
צומת התנופה–פסגות - הקמת כיכר
צומת יגיע כפיים-פוקס - רמזורים
צומת ברט–המפלסים - רמזורים
הקמת ושדרוג שבילי אופניים:
שביל גיסין
ציר ז'בוטינסקי
העצמאות-זליג בס-הנשיאים
הקמת איי תנועה
צומת האביב-קפלנסקי
ביטרמן-לוי אשכול-קפלן
שיפורי תנועה נוספים
שינוי גאומטרי ברח' פינקל
הרחבת המדרכה ברח' הרצל
עמודי חסימה ברח' החמישה
הרחבת המדרכה בשי עגנון
הסדר תנועתי באחד העם
הסדרי תנועה בנחלת צבי – רמב"ם
לפי הודעת העירייה, אין בתכנית שינויים מהותיים מבחינת שיפור התחבורה הציבורית, למעט הקמת תחנות אוטובוסים חדשות במספר איזורים בעיר. בעירייה יודעים כנראה את מה שכולנו יודעים – שעתיד השיפור התנועתי תלוי בעיקר בהצלחה של תחנות וקווי הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, למי שלא זוכר, אמור להיות מופעל כבר בעוד 9 חודשים (נובמבר 2022).