האייטם הזה מופנה בעיקר לשליחים המרובים שמסתובבים בעיר, במיוחד בתקופה של בידודים ועבודה מהבית. מהעירייה נמסר כי היא מבצעת פיילוט טכנולוגיה שיאכוף נסיעה של רוכבי אופנועים על גשרי הולכי הרגל. על הגשרים יוצבו מצלמות במטרה לאתר את רוכבי האופנועים שנוסעים עליהם ובהתאם לכך, יישלח דו"ח לרוכב האופנוע. גרינברג: "צעד שיבטיח את בטחונם של הולכי הרגל".
העירייה ממשיכה לפעול למען אכיפת הסדרי התנועה והתחבורה בעיר – והפעם היעד הוא האופנוענים. בעיר קיימים מספר גשרים רחבים המאפשרים באופן טכני לרוכבי אופנוע לנסוע עליהם. לפי אנשי העירייה, לאחרונה תופעה זאת גברה, בעיקר מתוך הרצון של שליחים לקצר את דרכם, על מנת להספיק מהר לשליחות הבאה ולהרוויח עוד כסף.
מה עם "אין כניסה לאופנועים"?
תושבים מספרים גם הם כי לא אחת הם נתקלים בתופעה זו, שמהווה סכנה בטיחותית גדולה להולכי הרגל. במקרים מסוימים רוכבי האופנועים נוסעים במהירות, כאילו הם על הכביש, מה שמגביר את מימד הסכנה. לא ידוע עד עתה על תאונות בכלל ותאונות עם נפגעים בפרט, שנגרמו בעקבות התופעה.
מביקור שביצענו בגשר הולכי הרגל הגדול והמרכזי ביותר בפתח תקווה – גשר המיתרים על ז'בוטינסקי – עולה כי רוכב אופנוע יכול לעלות בנקל על הגשר (מהצד של הפארק). אין מחסום שמונע ממנו זאת וגם אין שלט "אין כניסה לאופנועים", מה שקיים במקומות אחרים ה"מועדים לפורענות" מצד הרוכבים. היינו מצפים שלפני הטמעת טכנולוגיה מורכבת, יהיו במקום אלמנטים בסיסיים אלה.
טכנולוגיות לרווחת התושבים במקביל להגדלת הכנסות מקנסות
יש לציין כי גשר הולכי רגל מרכזי נוסף אמור להיבנות על רחוב גיסין העמודה בין צמתי הרחובות ראשון לציון והרב מלכה והחשש הוא שגם עליו ירכבו אופנועים. הפיילוט הזה מצטרף למיזמים טכנולוגיים נוספים שיוזמת העירייה כמו 400 המצלמות המחוברות למשל"ט לצרכי אכיפה של הפרות כמו השלכת פסולת וכן טכנולוגיה המאפשרת לזהות מפגעי רעש חריגים, כמו אופנועים רועשים במיוחד.
ראש העיר רמי גרינברג מסר כי במסגרת שיפור הנגישות עבור הולכי הרגל, העירייה מבצעת בשנים האחרונות מגוון עבודות תשתית ופיתוח. "אנחנו מקדמים מגוון פעולות לרווחת תושבי העיר, כמו קידום גשרי הולכי רגל, שיבטיחו את ביטחונם של העוברים בדרך. בתוך כך, נקדם גם פיילוט, שיאפשר לאכוף נסיעה של אופנועים על גשרים המיועדים להולכי רגל".