אחרי מספר שנים בלי סופר גדול בקניון עופר "אבנת" בפ"ת, צפוי להיפתח בעוד חודשיים סניף "רמי לוי בשכונה", המשלב בתוכו את רשת בתי הקפה של קופיקס (Cofix). פיני שטרית, מנכ"ל קופיקס ישראל, על הצפוי בסופר החדש: "מתכננים להפוך למותג מוביל של רשתות שכונתיות".
אם לא יקרו שינויים, בעוד כחודשיים, כשהמסכות והרעשנים יחזרו לאופנה, צפויה להיפתח רשת הסופרמרקטים "רמי לוי בשכונה" בקניון הגדול. "כרגע פירקנו הכל. מתחילים מהתחלה את כל הבנייה. עושים רצפה חדשה וחשמל והצפי שהסופר ייפתח בשבוע השני של מרץ", אומר פיני שטרית, מנכ"ל קופיקס ישראל, לפתח תקווה NEWS.
מודל המשלב בית קפה עם רשת מוצרי מזון
עד כה, קופיקס מפעילה שני סוגי רשתות: סופרים ובתי הקפה. "יש לנו למעלה מ- 70 בתי קפה ו- 37 סופרמרקטים ברחבי הארץ. 23 מתוכם שייכים למותג של "רמי לוי בשכונה". חלקם היו בעבר קופיקס ושונו וחלקם נפתחו כמותג משולב" טוען שטרית ומוסיף, "3 מתוכם נמצאים כאן בפתח תקווה, ובשאיפה שיפתחו עוד בהמשך".
הסניף צפוי להיות ממוקם בקומה הראשונה, ממש מול רשת בתי הקפה – ארומה. הבחירה המעניינת להציב את המותג הפופולרי ממול תייצר תחרות קטנה. בהנחה שהמודל "רמי לוי בשכונה" ישאר כמו שהוא, כמו בשאר המקומות בארץ, צפויים להנגיש לבאים ושבים אוכל מהיר ומאפייה בתוך בית הקפה של קופיקס (השייכים למוצרי ה- Food Factory הבלעדיים של הרשת) , מה שנותן פתרון קל לזמני המתנה ארוכים וחוסך זמן יקר.
בנוסף, המחירים יהיו מתחת לסטנדרטים הממוצעים של המסעדות מסביב, שיקול מרכזי שהצרכן לוקח בחשבון כשהוא רוצה לקחת קפה ומאפה לדרך.
משפחות המגיעות עם עגלות ותוהות לגבי נגישות, יש מעלית בצמוד לרשת ביגוד לגיל הרך "שילב". מנהלת הקניון, נעמי סימן טוב, מסרה שעובדים בימים אלו על שילוט שיעזור, בין היתר, בהתמצאות מהירה יותר. "הסניף יפתח בשטח של כ- 400 מ"ר בצמוד לקפה ארומה וסניף טויס אר אס. בימים אלה מתחילים לבנות את המקום שישמש כחנות נוחות".
למה החלטתם לסגור את הקופיקס ולפתוח רמי לוי בשכונה במקום?
שטרית: "ראינו שיש דרישה רבה ואין בכלל סופרמרקט בקניון כזה עצום. לכן החלטנו להגדיל את השטח בצורה משמעותית. למעשה, כמעט הכפלנו את שטח המכירה. ביחד עם מנכ"לית הקניון, נעמי סימן טוב, הגענו למסקנה שכדאי להביא את המותג המצליח "רמי לוי בשכונה" שגם יהווה פתרון נוח לעובדים ולעובדות בקניון".
קופיקס נתפסת כרשת מוזלת וכך גם רמי לוי כמותג בפני עצמו. האם המחירים יהיו זהים גם בקניון?
"המחירים יהיו אטרקטיבים, בהחלט. אני מפעיל את שני המותגים ויכול בוודאות להגיד ש "רמי לוי בשכונה" הרשת הזולה ביותר בארץ".
מה צפוי להיות בתוך הסופר?
"המודל של הבית קפה יישאר. יש לזה דרישה רבה. זה גם מה שנותן את הטוויסט בין חנות מוצרי מזון רגילה וכמובן גם סופרמרקט עם שלל מחלקות אחרות".
מאיפה בא הרעיון לשלב כוחות בין שני המותגים?
"הרעיון היה להשתמש בעוצמה של המותג של רמי לוי והכוח המסחרי החזק שיש לו ולנצל את היתרונות שיש לרשת קופיקס בישראל וביחד ליצור שילוב מנצח".
אתם ממוקמים בתוך קניון. האם יהיו שיתופי פעולה עם המותגים שמסביבכם?
"כרגע אין דיבור על כך אבל סביר להניח שנשלב בעתיד. גם מי שבבעלותו כרטיס מועדון נהנה מכל ההטבות שיש בתוכו וזה חל גם על הסופר הנוכחי".