ציר הרכבת הקלה מייצר לצידו עוד ועוד פרויקטים ענקיים של מסחר ותעסוקה, כחלק מההתפתחות העסקית הדינמית של פתח תקווה. בשבוע שעבר אישרה הועדה המחוזית פרויקט לבניה על צומת הרחובות הסואן, בו אמורה לקום "תחנת שנקר", שם הרכבת צפויה להוריד מדי יום אלפי עובדים ומבקרים במתחם. בתכנית: מגדל בן 40 קומות, לצד שני בניינים בני 4 קומות כל אחד.
בישיבה של הועדה בשבוע שעבר, אושרה לבניה התכנית של פרויקט מתחם "שנקר דרומי", שהופקדה כבר לפני כשנה. מדובר על תכנית ענק בשטח של כ-10.5 דונם עליהם ייבנו כ-60 אלף מ"ר (מתוכם 54 אלף של משרדים ו-2300 של מסחר). מה שמייחד את התכנית היא הקרבה לכביש 4 וכמובן לתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום שתעצור לצד המתחם.
בתכנון: הרחבת הרחוב
כחלק מהתכנית צפויים להיות במתחם עירוב שימושים. קודם כל משרדים, כשקהל היעד הוא בעיקר של תעשיות עתירות ידע, הייטק, טכנולוגיה, מחקר ופיתוח. לצד המשרדים, צפויים לקום במתחם מסעדות, חנויות מסחר, מתקני ספורט, בילוי ופנאי, אולמות אירועים/ירידים – וגם שירותים בריאותיים ומוסדות ציבור. כל זאת לצד חניות ושטחי פריקה וטעינה.
נוכח התכנית הגרנדיוזית, עולה השאלה איך הרח' המיושן (והצר, יש לומר) יכיל את הפרויקט רחב המימדים. לשם כך, מתוכננת הרחבה של רח' שנקר והגדרה של חלק גדול מהפרויקט כשטח ציבורי פתוח (שצ"פ), שחלקו יהיה החיבור שלו לתחנת הרכבת הקלה.
לא למגורים
ההתנגדויות שהוצגו לתכנית התייחסו לבקשה להוסיף לפרויקט גם שימוש למגורים (דירות קטנות). בקשה זאת נדחתה בטענה שמתחם "שנקר דרומי" מוגדר כאיזור תעשיה, שאינו מאפשר סמיכות למגורים ותוספת המגורים עלולה לדחוק את התעשייה הקיימת והמותרת באיזור.
יזמי הפרויקט הם קבוצת "לוינשטיין-משולם", שידועה בפרויקטי התעסוקה והמסחר הענקיים אותם השייכים לה, בעיקר בתל אביב. מבחינתה, פרויקט "שנקר דרומי", תהיה דריסת הרגל ראשונה ומשמעותית מאוד בפתח תקווה.