דוד קמחי, הממונה על התחבורה הציבורית בעיריית פ"ת, מרגיע את הנהגים הלחוצים בעקבות צמצום הנתיב, שהתבצע בשבוע שעבר בצומת הכי עמוס בעיר, לצורך עבודות תשתית. העבודות נועדו לייצר לבאים מדרום שתי פניות ימינה, שיופרדו משתי הפניות שמאלה – זאת כדי להקל על התנועה. במקביל, יגדילו את הנת"צים בכביש הראשי, הכל כדי שיהיה משתלם יותר להשאיר את הרכב בבית.
בעיית הפקקים בצומת המרכזי של פתח תקווה בהצטלבות הרחובות רבין-משה דיין-ז'בוטינסקי, רק החמירה לאחרונה, זאת לאחר שנתיב אחד צומצם והמכוניות הרבות בשעות העומס, שנוסעות על דרך רבין לכיוון ציר ז'בוטינסקי, מנוקזות לשני נתיבים, במקום לשלושה. אבל לפי האיש שבעיריית פתח תקווה, שדואג לבעיית הפקקים שלנו, העבודות בסופו של דבר יביאו להקלה.
צפו בראיון שטח עם דוד קמחי מעיריית פתח תקווה (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)
"כ-430 אלף מתקפים נסיעות ברבת הקלה בפתח תקווה מדי חודש"
"מדובר בצומת עמוס, שהושקע יחד עם נתיבי איילון ונת"ע הרכבת הקלה, הרבה תכנון ומחשבה איך להקל עליו", אמר שלשום לפתח תקווה NEWS, דוד קמחי, הממונה מטעם עיריית פתח תקווה, על התחבורה הציבורית בעיר. "כולם מכירים את הפקקים שיש בז'בוטינסקי בפנייה שמאלה לרבין ומרבין לשני הכיוונים של ז'בוטינסקי. אנחנו פותחים עוד נתיב כדי להקל על התנועה. נייצר גל ירוק, שיוריד את הפקקים".
יחד עם הרצון להקל על נוסעי הרכבים הפרטיים, קמחי שב ואומר, שהפתרון האמיתי לפקקים, הוא השימוש בתחבורה הציבורית. "כיום יש כ-430 אלף נוסעים שמתקפים ברכבת הקלה מדי חודש בפתח תקווה ועוד 100 אלף בשאר התחבורה הציבורית, מדי יום", הוא מציין. "אפשר לראות שזה מוריד את העומס על ז'בוטינסקי. אנשים מרגישים כמה הרכבת הקלה נוחה ואפשר לסמוך עליה. אפשר להגיע לתל אביב היום ב-20 דקות, מה שעם רכב פרטי לוקח שעה ואף יותר. בלי לחפש חנייה, בלי הוצאות של דלק, בלי לבזבז זמן, בצורה יעילה ונוחה".

"שואפים לסייך עוד חצי שנה. התכנון עוד עד סוף 2025"
קמחי מוסיף, שבמסגרת השדרוג של ציר רבין, יתווסף עוד מעבר חצייה בצד המזרחי של ז'בוטינסקי כדי לשפר את המרחב להולכי הרגל ואת הקישוריות בין הרכבת הקלה לאוטובוסים. "מי שיורד מהרכבת הקלה, יחכו לו תחנות אוטובוס חדשות וחכמות, ממש בפתח של הרכבת, שיקשרו אותו בקלות לשכונות בעיר. תגברנו את התדירות של האוטובוסים בציר רבין בעוד 300 נסיעות מדי יום. בהמשך, נרחיב את הנת"צים וגם נשפר את הפנייה שמאלה לכיוון כפר גנים ג' מרבין ונפעיל גל ירוק בין הרמזור של ז'בוטינסקי לזה של תוצרת הארץ".
עד כמה זמן יימשכו העבודות?
"אנחנו בעירייה שואפים לסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר – תוך כחצי שנה. וההערכה היא שעד סוף 2025, הפרויקט יסתיים והנהגים יוכלו ליהנות מכביש פתוח ומהיר הרבה יותר וקישוריות מיטבית לרכבת הקלה, מה שיהפוך את השימוש בה לעוד יותר נוח ועוד יותר משתלם. הפרויקט הזה מתווסף לפרויקטים רבים, שנועדו לשפר את התחבורה הציבורית בפתח תקווה ולהפוך אותה לאחת מהערים המובילות בתחום הזה בארץ".
