לעובדים ולנהגים בעיר, זאת בשורה שלא תרצו לפספס! בפגישה חשובה שנערכה בין ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, לשרת התחבורה, מירב מיכאלי, הוחלט להשקיע מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות בפרויקטים תחבורתיים בעיר.
השיפור המשמעותי לתגבור מערך התחבורה - תחנה מרכזית חדשה
עיר מיושבת כמו פתח תקווה, שנחשבת בית לעסקים והייטק, חייבת שיהיה לה גישה תחבורתית נוחה ומזמינה. בשל כך, תבנה תחנה מרכזית חדשה באזור אם המושבות(מול האיצטדיון) בעלות 450 מיליון שקלים. מעבר לכך, בפגישה בין השרה לראש העיר הוחלט לתת הרשאה תקציבית בסך 62.4 מיליון שקלים לטובת קידום חניון לאוטובוסים ליד בית העלמין ירקון.
הקמת החניון מהווה בשורה סביבתית חשובה, שכן הוא יכיל עמדות טעינה חשמליות שיאפשרו להכניס לעיר אוטובוסים המונעים ע"י חשמל, מה שיפחית בזיהום האוויר והרעשים.
בפגישה דנו גם במניעת סגירת הצמתים חזן והושע המתוכננת עקב סאגת מתווה כביש 40 והשלכותיה על איכות החיים של התושבים מסביב.
מה בדבר שאר חלקי העיר?
בפגישה דנו גם בשלל פתרונות תחבורה בשאר העיר כדי לתמוך בתחבורת המונים ולענות על הצורך באזורי הביקוש המתפתחים. רמי גרינברג ביקש לשדרג את מערך האוטובוסים ולתגבר באזורי תעסוקה ומוסדות חינוך קווים עמוסים.
בנוסף, דנו הצדדים בקידום מסופי התחבורה הציבורית בפאתי שכונת הדר גנים ומושב גת רימון הסמוכים לציר 471 והוספת קווי אוטובוסים בתחנה הרכבת קריית אריה, הזנה נוספת לרכבת הקלה על ציר הקו האדום ולתחנות הרכבת ותוספת שירות במערך הנת"צים המתוכנן בדרך רבין הפקוק.
כמו כן, ראש העיר ביקש לקדם רמפה המקשרת את שכונת אם המושבות לכביש 4 צפון ובאפשרות להרחיב את הקו הסגול של הרכבת הקלה לשכונת אם המושבות.
בית החולים בילינסון משורת היטב ע"י הקו האדום(קו מטרו M3). בשל כך, ביקש ראש העיר להעביר את התחנה מבית החולים לציר רבין, סמוך ליכין סנטר, כדי לאפשר מענה תחבורתי איכותי וטוב יותר לאזור מערב העיר ולתושבי רמת סיב. גם בנוגע לקו המטרו M2, ראש העיר הציג את היתרונות התכנוניים בהסטת תחנת בן גוריון לכיכר גורן, לרבות העובדה כי התחנה בכיכר תוכל לשרת פריסת תושבים גדולה הרבה יותר.
עוד בתכנון - קידום פרויקט "אופנידן" ומערך הרמזורים
כחלק מהצורך להתניידות מהירה וזמינה בכלי תחבורה שונים, ראש העיר שוחח עם השרה על תקצוב וקידום פרויקט האופנידן אשר ירשת את העיר בשבילי אופניים וינגיש את אזורי העסקים בערים השכנות. הפרויקט כולל בין היתר ביצוע שביל אופניים בגיסין, בציר ז'בוטינסקי, ברחוב העצמאות – זליג בס עד הנשיאים וכן שבילי אופניים מזינים.
עוד פרויקטים תחבורתיים שהיו על הפרק:
- פיתוח רחוב אם המושבות והפרדה מפלסית בצומת אם המושבות
- הפרדה מפלסית בצומת רבין – ז'בוטינסקי
- הפרדה מפלסית בצומת גיסין – הרב מלכה
- גשר גרניט להולכי רגל מעל דרך אם המושבות
- הסדרת רחוב שטמפפר בקטע חיים עוזר – המכבים, וכן ביצוע רמזורים והסדרי תנועה נוספים.
לצורך קידום הבטיחות בכבישים:
- הוספת זרוע מזרחית בגיסין – המר, כיכר בהתנופה – פסגות,
- הסדרה ושדרוג צמתים במונטיפיורי – חובבי ציון, רמב"ם – פרישמן וברוטשילד – קק"ל,
- תכנון הסדרי תנועה בכבישים ההיקפים לתחנה המרכזית ועוד.
- הסדרת צמתים בהרצל – אהרונסון, הרצל – חפץ חיים, יהלום בנימין – טרומפלדור, פינסקר – פרומקין, קק"ל – ברנדה ועוד.
במהלך הפגישה נחתם הסכם עקרונות בין העירייה לחברת נתיבי איילון, לפיו, מערכת הרמזורים בפ"ת תנוהל ע"י מרכז ניהול תנועתי בגוש דן של נתיבי איילון. המהלך יבטיח בקרת תנועה מיטבית במטרופולין דן, שיפור תהליכים תחבורתיים בצורה המירבית לצד ויסות גודשי תנועה.