אחד מהכבישים העמוסים והמרכזיים ביותר בעיר, הופך להיות לאחרונה לקטלני כששני אנשים קיפחו את חייהם ב-14 יום האחרונים. ב-22 בדצמבר 2024 זה קרה סמוך לצומת דגניה, כשרוכב אופנוע בשנות ה-50 לחייו התנגש ברכב. היום (5.1.25) התבשרנו על עוד תאונה קשה: הולכת רגל בת כ-70 נפגעה מאופנוע באיזור צומת ויטנברג, פונתה במצב קשה לבית החולים בילינסון, שם נפטרה. רוכב האופנוע נפצע קל.
המשטרה עדיין חוקרת את פשר התאונות, שיש בהן מהמשותף: בשתיהן היה מעורב אופנוע ושתיהן קרו בשעות היום – אם כי, לא בשעות העמוסות שלהן. מכיוון שהכביש הוא רחב, בשעות הלא עמוסות, ניתן לפתח בו מהירויות גבוהות – ובמקרה של אופנועים, מספיקה טעות אחת – כדי לייצר תוצאות קטלניות, כמו שראינו בשני המקרים האחרונים.
מזק"א נמסר: "היום (א׳) בשעות הבוקר התקבל דיווח במוקד זק"א על תאונת דרכים קטלנית בה פגע רוכב אופנוע בהולכת רגל, אשר מותה נקבע בבית החולים. מתנדבי זק"א מרחב שרון מטפלים בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה.
חובש בכיר במד"א, גלעד טואסי, וחובש רפואת חירום מיחידת האופנועים, אשר נתנאל בללו, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הפצועה שוכבת סמוך לכביש כשהיא סובלת מחבלה רב מערכתית קשה. מיד הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, עצירת דימומים, הרדמה והנשמה ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה קשה. בנוסף פינינו את רוכב האופנוע במצב קל".
ציר רבין מתחיל באזור מערב פתח תקווה וממשיך לכיוון גבעת שמואל, תוך שהוא מהווה ציר חיבור בין שכונות מגורים, אזורי תעשייה ומרכזים מסחריים. בשעות העומס (8-9 בבוקר, 5-6 בערב), יש בו פקקים שנמשכים מב.ס.ר סיטי עד הכניסה לקרית אונו. על מנת להקל על הפקקים ולעודד תחבורה ציבורית, בשנים האחרונות עיריית פתח תקווה, בשיתוף משרד התחבורה – השקיעו בנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית).
במסגרת הפרויקט, הכביש בציר רבין עבר שיפוצים שכללו הרחבת נתיבים, הוספת רמזורים מותאמים לתחבורה ציבורית, ושיפור תשתיות להולכי רגל ורוכבי אופניים. בנוסף, הותקנו מצלמות אכיפה לנת"צים כדי להבטיח שרק אוטובוסים וכלי רכב מורשים יוכלו להשתמש בנתיב. לאחרונה, החלו העבודות בצומת רבין-ז'בוטינסקי, שנועדו לייצר מסלול פנייה ימינה חופשי, לאלה שבאים מדרום לצפון.