טרור פלילי בפתח תקווה

עיר פצצה: 10 אירועים פליליים חמורים של פשע מאורגן בפ"ת מתחילת 2024

לצד המציאות הביטחונית הקשה, תושבי העיר חווים גם ירידה בתחושת הביטחון האישי מהכיוון הפלילי, בעקבות רצף אירועים שמתאימים יותר לשנות ה-80' בשיקגו. האחרון ברצף האירועים קרה היום בבוקר בשכונת אם המושבות החדשה והסתיים, למזלנו, עם פיצוץ מבוקר של מטען צמוד למכונית, שיועד להתפוצץ על עבריין צמרת שגר בשכונה. העירייה: "עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה".*

היום (22.10) בשעות הבוקר, הייתה תחושת בהלה מסוימת בקרב תושבי אם המושבות החדשה, שהבחינו במספר ניידות רב ברחוב משה סנה, פינת איסר הראל – שחסמו את הכביש. במשך דקות ארוכות עבדה משטרת פתח תקווה על ניטרול הפצצה. כשזה קרה, התושבים נרגעו, אבל התחושה הכללית היא, שלצד הפחד מטיל או רסיסים שינחתו על העיר, יש סיכוי אולי גדול יותר, שניפגע, לא עלינו, באירוע פלילי.

ניטרול המטען היום בשכונת אם המושבות החדשה משה סנה-איסר הראל

הבוקר בשכונת אם המושבות הפחד הפך למוחשי, במיוחד בגלל שמדובר בשכונה עם הרבה משפחות, ילדים ונוער – ולא באיזור מסחרי. אגב, מרבית האירועים הפליליים החומרים של הפשע המאורגן בפתח תקווה – מתבצע בלב שכונות מגורים, בדרך כלל כלפי בית מגוריו או רכבו של היעד – וממש לא משנה לעבריינים – אפילו אם זה ליד ילדים תמימים – בקרבת בתי ספר, גנים, או משחקיות.

היום הרבה מזל וגם עבודה נכונה של המשטרה. במהלך הסריקות הצליחו שוטרי התחנה לאתר מטען חבלה המוכן להפעלה, שנוטרל על ידי חבלן של מחוז מרכז, לצד סריקה בזירה להסרת כל סיכון נוסף לציבור. בתום הפעילות העבירו השוטרים את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות.

10 אירועים ב-9 חודשים. פתח תקווה 2024

9 אירועים פליליים חמורים נוספים של פשע מאורגן, שהתרחשו בפתח תקווה מתחילת השנה:

"בום" חזק שנשמע עד רמת גן וקרית אונו. למרבה המזל, או שאולי לפי התכנון, אף אחד לא נפגע, חוץ מהרכב המופצץ, שעלה באש לעיני השכנים ההמומים, שמצאו את עצמם שוב כתפאורה של מלחמת עבריינים, שלא נגמרת בפתח תקווה.

לפי סרטונים שעלו ברשתות החברתיות, עולה כי הפיצוץ העלה את המכונית באש, שבערה בה מספר דקות, עד שהגיעו מכבי האש של פתח תקווה. במכונית לא היה אף אחד וייתכן שהפיצוץ הוא סוג של איום, מבלי כוונה לפגוע (כרגע). כזכור, רק לפני שבוע, באותו רחוב, דגל ראובן, ביצעו אלמונים על פי החשד ירי לעבר אחד המבנים, שהוסב לדירה והשליכו רימון לעבר בלון גז שהיה בסמוך – מה שגרם לעוד פיצוץ.

פיצוץ בדגל ראובן עין גנים בפתח תקווה

13.10.24 - רימון רסס התפוצץ בחצר בניין מגורים בכפר גנים פתח תקווה. אין נפגעים

שוטרי תחנת פתח תקוה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר קול נפץ שנשמע סמוך לחצר בניין, שוב ברחוב דגל ראובן בעיר. אנשי המשטרה שהגיעו למקום איתר שרידים של רימון בסמוך לחצר בניין. חבלן המשטרה טיפל בפריט המסוכן ושלל סכנות נוספות שעלולות לנבוע ממנו.

שני בני אדם נפצעו באורח קשה בפיצוץ רכב ברחוב סמיר משה נקאש בשכנות כפר גנים ג' שבפתח תקווה. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי במקום. המשטרה איתרה שרידי פריט אמל"ח ברכב שעלה באש. חבלן המשטרה העביר את הפריט להמשך בחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי. תושבי השכונה הסתודדו שעות ארוכות בקרבת מקום בזמן שהמשטרה טיפלה בזירה. "רק בנס לא נפגעו ילדים", אמרו התושבים.

חבלן המשטרה בחן את שרידי הפריט, לצד סריקה במקום להסרת כל סיכון נוסף לציבור ובתום הפעילות העביר את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות. 

פיצוץ מכונית בשכונת כפר גנים ג' רחוב משה נקש

9.6.24 - רימון רסס התפוצץ בפתח בניין מגורים ברח' אהבת ציון בשעריה. אין נפגעים

בסביבות השעה 21:00 החריד רעש פיצוץ אדיר את שכונת המגורים במזרח העיר. הפיצוץ גרם לבהלה גדולה בקרב התושבים ונשמע היטב בכל פתח תקווה. למזלם של התושבים, לא היו נפגעים בפיצוץ, אך נגרם נזק ללובי בניין המגורים החדש. לאחר שנערכו סריקות באזור נמצאו שרידי הרימון והתברר כי הרקע לאירוע הינו פלילי. המשטרה עדיין חוקרת.

פיצוץ רימון רסס בשעריה

29.5.24 - רימון הלם התפוצץ מחוץ לבניין המגורים בכפר גנים ג' בו גר דודי אפל. אין נפגעים

שוב, בהלה ברחוב חיים זכאי 5. מדובר למעשה ברימון הלם נוסף, אחרי הראשון שנזרק בשבוע לפניו לעבר לובי הבניין בו גר איש העסקים הפתח תקוואי. הדיירים בבניין נופלים שוב ושוב קורבן לגורם עברייני שכנראה מצוי בסכסוך אפל, לו כנראה יש חוב כלפיו. במרץ, ראו למטה, הוצמד מטען דמה לרכבו של אפל ועל שמשת הרכב הונח מכתב איום.

15.5.24 - רימון הלם הושלך לעבר בניין מגורים בשכונת אם המושבות. אין נפגעים

פחות מ-24 שעות לאחר פיצוץ הרימון בשכונת אם המושבות החדשה, שוב הרעיד את העיר פיצוץ אדיר, שגרם לבהלה ברחובות. היעד היה מישהו שכנראה מתגורר בבניין המגורים בשכונת הדר גנים ברחוב שהוא ציר ראשי, שספג פגיעה קודמת דצמבר של 2023. הרימון גרם לנזק רב בלובי ולנפגעת חרדה. 

14.5.24 - רימון הלם הושלך לעבר בניין מגורים בשכונת אם המושבות. אין נפגעים

הרעש העיר הרבה תושבים בשכונת אם המושבות החדשה בשעה 2:15 לפנות בוקר לערך. תושבים דיווחו כי שמעו קול של חפץ נזרק על המדרכה ולאחריו אופנוע שנסע במהירות ואז פיצוץ אדיר שגרם לבהלה גדולה ברחבי השכונה והעיר רבים משנתם. לאחר דיווח למוקד 100, הגיעו כוחות שיטור למקום. חבלן המשטרה איתר את שרידי הרימון ובחן אותו, כשבמקביל התבצעו סריקות להסרת סיכון נוסף לשלום הציבור.

25.3.24 - מטען הוצמד לרכבו של דודי אפל בכפר גנים ג'. המטען נוטרל. אין נפגעים

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, סמוך לביתו של איש העסקים. חבלן טיפל בזירה, כשלאחר מכן הועבר המטען ליחידה לזיהוי פלילי במשטרה. הרכב שייך ככל הנראה לדוד אפל, איש עסקים שהורשע בעברות של מתן שוחד ונדון למאסר. לצד המטען הושאר מכתב בנוסח מאיים בו נכתב כי "בפעם הבאה זה יהיה גרוע יותר".

כוחות החירום הוזעקו בצהרי היום (12:00) לרחוב ברנדה בפתח תקווה בעקבות דיווח על פיצוץ. גבר כבן 30 פונה לבית החולים בילינסון במצב אנוש. מותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים. המשטרה עדיין חוקרת מיהם האנשים, שגרמו למותו וכך הסברות מובילות לכך שמודבר במלחמת עבריינים.

הפיצוץ ברחוב ברנדה. נגמר בטרגדיה

תושבי בניין המגורים בו גר היעד באם המושבות החדשה:

"האסון נמנע בזכות דייר מהבניין שמצא את המטען ולא בזכות הערנות של משטרת פתח תקווה.  הדבר היחיד שאפשר לזקוף לזכותה, הוא שנטרלה את המטען בלי לפוצץ אותו. המטען בכניסה לבניין שלנו שנמצא בנקודה ראשית בה עוברים ילדים ומבוגרים בכל רגע נתון! אנחנו חשים כי המשטרה והעירייה מפקירים את חיי התושבים. הבטיחו לנו במפורש שבלילה האחרון יהיה סיור ושמירה על הבניין –  ולא עמדו במילה שלהם. גם בחודש מאי, אחרי שזרקו לנו רימונים לבניין שני לילות ברצף, העירייה הבטיחה לנו שתתקין עוד מצלמות – ובפועל זה לא נעשה. מזעזע ומתסכל שכמו תמיד במדינה שלנו עד שלא קורה אסון לא עושים כלום ומי שמשלם את המחיר זה התושבים".

העירייה: יש שיתוף פעולה הדוק בינינו לבין המשטרה

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקווה פועלת בשנים האחרונות בשת"פ הדוק עם משטרת פתח תקווה ובכלל זה מידי יום מתבצעות פעילויות מנע ותפיסה רבים. המקרה הבוקר ארע במקום נקודתי המוכר למשטרה והנושא נמצא בטיפול המשטרה לטובת מיגור אירועים דומים.

יצויין כי העירייה והמשטרה מפעילות יחד את יחידת השיטור העירוני המורכבת משוטר ופקח (יחידה שפועלת בנוסף לסיירות האבטחה העירוניות), וכן מתקיים שיח שוטף בין הגופים. לצד זאת, הטיפול באירועי פשיעה הינו בהובלת המשטרה ובאחריותה, ולה סמכויות החקירה, איסוף המודיעין וכל מה שנדרש כדי לסכל מקרי פשיעה.

בכל מקרה, יודגש כי היקף האירועים אינו שונה מערים אחרות וביחס לרובן בפ"ת קיים מענה נרחב ומידי. במסגרת זו יצויין כי בשנים האחרונות הוכפל מערך האבטחה העירוני בעשרות רבות של אנשי צוות הפרוסים 24/7 בכל העיר, ע"י סיירות רכובות, סיירת וונדליזם, סיירת שטחים פתוחים, סיירת מרכז העיר ועוד.

במקביל תוגבר מערך השיטור העירוני וכן הוקם משל"ט הפועל 24/7 וצופה במאות מצלמות אבטחה שנפרסו ע"י העירייה ומשמשות גם את המשטרה. זאת בנוסף, לפעילות הסברה ועוד. העירייה ממשיכה כל העת בתגבור מערך האבטחה העירוני בכל השכונות, לצד פעילויות אבטחה יזומות שנעשות 24/7."

עוד ב-חדשות נוספות בפתח תקווה

יש לכם חנות או מסעדה? כדאי להכיר: 10 מתחמי מסחר חדשים בפתח תקווה יש לכם חנות או מסעדה? כדאי להכיר: 10 מתחמי מסחר חדשים בפתח תקווה

מחפשים מקום לחנות או מסעדה חדשה? כדאי להכיר: 10 מתחמי מסחר חדשים בפ"ת

התנופה העסקית של העיר מקבלת ביטוי בעשרות אלפי מ"ר של שטחים המיועדים למסחר, שנמצאים כבר אחרי, או בעיצומו של שלב הבנייה – ורק מחכים שחנויות, מסעדות, או נותני שירותים למיניהם, יאכלסו אותם במהרה. רוב המתחמים נמצאים בקרקעית של מגדלי משרדים ענקיים וחלקם בשכונות בסמיכות לבנייני מגורים. אז אם אתם בעלי עסקים מסחריים, שמחפשים מקום בעיר לעסק שלכם – הנה ה-TOP10 שלנו.

המשך קריאה »
יזהר כהן שימי תבורי בשכונת שעריה פתח תקווה

צפו: מאות הגיעו לתימאנה בשעריה להופעה של יזהר כהן ושימי תבורי (וידאו)

עיריית פתח תקווה בשיתוף המתנ"ס בשכונה שבמזרח העיר ארגנה ערב בלתי נשכח עם שני אגדות הזמר התימני, שהראו שעוד לא נס ליחם. שיא הערב היה עם שירו אל כהן, א-ב-ני-בי, שזכה באירוויזיון לפני 46 שנים, אבל עד עכשיו הוא גורם, גם למבוגרים שהיו שם, לקום מהכסא. אל הבמה הוזמנו שתי תושבות כזמרות ליווי – והן לא ביישו את השכונה. ראש העיר גרינברג הגיע אף הוא ונשא דברים.

המשך קריאה »
BIG פתח תקווה

סניפים של טיב טעם וקרפור ייפתחו ב-BIG פתח תקווה. יהיו פתוחים בשבת?

בגלובס פורסם כי רשתות המזון טיב טעם וקרפור זכו במכרז ויפתחו סניפים חדשים במתחם BIG פתח תקווה (BIG FASHION). בחודש פברואר דיווחנו כי המכרז יצא לדרך וכעת פורסם כי שתי הרשתות גברו על מתחרותיהן וירחיבו את אחיזתן בעיר. כזכור, באפריל דיווחנו כי הפרויקט צפוי לאכלס את הבניין הראשון שלו בסוף שנת 2028 ולצד שטחי משרדים, מסחר ומלונאות, יוקמו בו שני סופרמרקטים רחבי היקף.

המשך קריאה »

כ-1500 צפו בתבוסה 5:2 של מכבי פ"ת להפועל ב"ש. האוהדים קראו לפטר את רומן (וידאו)

הכחולים-לבנים אכזבו פעם נוספת והושפלו על ידי האדומים מהדרום, שהביאו כ-500 אוהדים, שחגגו ביציע המזרחי. בשערים 1 ו-2 אוהדי מכבי זעמו על המאמן וההנהלה ורבים מהם הלכו הביתה כבר כשהיה 5:1 בדקה ה-78. למרות האכזבה, רומן יישאר בינתיים. "תחושות לא טובות, יום רע מאוד שלנו", אמר המאמן בסיום. אפליקציית "סטאדיקום" המאפשרת להזמין מהמזנון למושב – הושקה אתמול.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading