גיל קטה על רקע פרויקט בזל פארק

קטה גרופ רכשה קרקע ב-22 מיליון ש"ח ליד האגם של פ"ת – אך המכרז נפתח מחדש

האם חברת הנדל"ן מפתח תקווה, שבונה גם מחוץ לעיר, נכנסת לתחום הנדל"ן המשרדי? לפי דיווח של אתר "מרכז הנדל"ן", עסקת ענק, שנרקמה לאחרונה, מלמדת על כך, אולם העסקה מוטלת בספק כרגע – זאת מכיוון שבית המשפט קבע כי הערך של הקרקע הוא גבוה יותר – וכעת מחכים שיזמים נוספים ישלחו הצעות. ברקע עולות השערות כי קטה ידחפו לשינוי הייעוד למגורים – וכך ירוויחו יותר מהפרויקט.

קטה גרופ, בבעלות היזם גיל קטה, בנתה בשנים האחרונות מאות רבות של יחידות דיור בבניינים חדשים וכאלה שעברו התחדשות עירונית. אלא שהפרויקט הכי מסקרן שלהם בשנים הקרובות – יכול להיות בכלל שייך למגדלי משרדים. מדובר על קרקע שהם זכו לאחרונה במכרז כונס נכסים ב-22 מיליון ש"ח, בשטח 2.68 דונם באזור התעשייה קריית אריה, מזרחית לפרויקט בזל פארק, על הכביש החדש בשם "אחדות ישראל".

שטח פרויקט המריבה - סמוך לאגם, לנווה גן ולקניון הגדול

מחיר המינימום יעמוד על 25 מיליון ש"ח

אלא שכעת נודע, שבעקבות תביעות בעלים, אותם מייצגת עורכת הדין הפתח תקוואית שני יפה חיימזון, ישנה טענה כי שווי הנכס לא הוערך כראוי – ונקבע כי המכרז ייפתח להצעות נוספות במחיר מינימום של 25 מיליון ש"ח. לפי הדיווח, בין בעלי הקרקע נמצאים היזם הפתח תקוואי לשעבר עמוס לוזון וכן חברות דוגז, סוכנות פזגז ובעלי זכויות נוספים. שניים מהבעלים פנו לבית המשפט לפסול את הזכייה בטענה כי הקרקע האטרקטיבית שווה הרבה יותר.

בדיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה, קבע השופט אמיר לוקישנסקי-גל כי קיים אינטרס משותף להשיא את מחיר הקרקע וקבע כי המועד האחרון להפקדת ערבות יהיה 27.10.24, הכונס יגיש הצעה מעודכנת עד ל-28.10 ומחיר המינימום יעמוד על 25 מיליון שקל. מועד הדיון נקבע ל-13 בנובמבר. במהלך הדיון, עורכת הדיון שני יפה חיימזון, ציינה כי קיבלה 3 הצעות בסכומים גבוהים יותר מיזמים שפועלים באזור.

עורך דין שני יפה חיימזון סמוך לשטח הפרויקט
עורך דין שני יפה חיימזון סמוך לשטח הפרויקט

"שווה גם 3000 ש"ח למ"ר"

"ההחלטה להאריך את תקופת הגשת ההצעות, מעלה את הסיכוי שיתקבלו הצעות נוספות, שכן לא בכל יום מתפרסמת קרקע כה אטרקטיבית במחיר של 25 מיליון ש"ח, המשקף מחיר של פחות מ-1,400 ש"ח למ״ר מבונה קרקע למשרדים", מסרה עו"ד שני יפה חיימזון. לשם השוואה, בשנת 2022 אותו כונס מכר את המגרש הסמוך במחיר של כ-3,000 ש"ח למ״ר מבונה קרקע למשרדים".

לעומתה, אמר כונס הנכסים, עורך הדין רן ברא"ז: "בדיון שהתקיים בבית המשפט אישרה השמאית נחמה בוגין, כי הצעתה של קטה היא הצעה ראויה וסבירה. מרביתם של בעלי הקרקע, כ-60% בקירוב, תמכו בעמדת כונס הנכסים והצטרפו לבקשתו לאישור המכר לגיל קטה. מיעוט קטן של הבעלים טען כי בידיו הצעות נוספות אך הסתבר כי מדובר בטענת סרק"

הברווזים באגם - ליד בית הקפה העתידי בפארק הגדול פח תקווה
מיקום אטרקטיבי - סמוך לאגם פתח תקווה

יש מקום לעוד בניין משרדים באיזור?

מעבר לעניין המשפטי, מה שמעניין הוא המהלך העסקי שלחברת קטה גרופ, שעד היום התמקדה בנדל"ן למגורים בלבד, כשבשנים האחרונות בנתה מאות רבות של יחידות דיור בפתח תקווה. קטה גרופ, שהגדילה את היקף פעילותה לאחרונה (750 מיליון ש"ח בחצי שנה), חושבת על הנפקה בבורסה וזו אולי סיבה שהיא פוזלת לעבר הנדל"ן המסחרי של המשרדים.

מצד שני, לאור ההצפה בנדל"ן המשרדים החדשים של פתח תקווה, ייתכן והיא בונה (תרתי משמע) על כך שהייעוד של הקרקע ישתנה למגורים – וכך תוכל להרוויח אף יותר. עיריית פתח תקווה כמובן צריכה לאשר מהלך כזה, אבל הסמיכות של הפרויקט לנווה גן, יחד עם הגשר החדש שנבנה ומחבר בינו לבין השכונה מעל כביש הרב מלכה – עושה שכל, שהשטח, או אולי חלק ממנו – ישמש כבניין מגורים.

מימין לשמאל: רון קטה עו״ד קרן לוי עו״ד הילה לביא גיל קטה עו״ד דן הלפרט עדי מנור עוז קטה
הקטות: פולשים גם למסחרי?

קטה גרופ: אין בתכנון להפוך את ייעוד השטח למגורים

בתגובה שמסרה קטה גרופ ל"מרכז הנדל"ן", היא שוללת את האופציה הזאת, לפחות כלפי חוץ: ""אין כל תכנון, של החברה או של הרשויות המקומית, שמעיד או מרמז על המרת שטחי המשרדים לשטחי מגורים. כידוע יש היום היצף אדיר של שטחי התעסוקה – ואין לראייתנו מודל כלכלי שמצדיק קנייה במחיר החדש שנדרש. מטרת החברה בקרקע היא לשימוש עצמי עבור מטה החברה בפ"ת".

בהקשר הזה יש לציין שקטה גרופ, גדולה ככל שתהא, אינה זקוקה לשטח משרדי שתופס חלק גדול מבניין (או מספר בניינים), שצפויים להיות בני 25 קומות ומעלה. רק לאחרונה נודע על כך ששכרה שטח של 1903 מ״ר עם מרפסת ענק של 840 מ״ר בבניין T במשרדי ב.ס.ר סיטי.

הפארק הגדול בפתח תקווה מצפים ל-10 צופים בכל הופעה. צילום: דורון בן אפרים
שטח האגם של פתח תקווה
צילום תמונה פותחת גיל קטה: נטע שני

עוד ב-חדשות נוספות בפתח תקווה

גשר נובה פתח תקווה

"גשר נובה" ברמת ורבר פ"ת נחנך אמש בהשתתפות משפחות של קורבנות ה-7.10

עיריית פתח תקווה החליטה לקרוא לגשר שברחוב ז'בוטינסקי, סמוך לתחנת הדלק "דלק" ולבית חינוך "אפיק", על שם המסיבה, שהתקיימה לפני שנה ברעים והסתיימה עם כמעט 400 נרצחים – באירוע הטרור הגדול ביותר שידעה ישראל. בטקס נכחה משפחתה של מאיה ביטון ז"ל הפתח תקוואית, שנרצחה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, בן העיר אף הוא. לאחר טקס החניכה, במעמד ראש העיר, נערכה מסיבה במגרש הסמוך.

המשך קריאה »
וין אנד ויאנדה פתח תקווה VIN AND VIANDE פתח תקווה

המסעדה וחנות היין "וין אנד ויאנדה" פתחו רשמית בעמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

אחרי כמעט שנתיים של תכנון והקמה, נפתח במתחם העסקים הגדול של העיר (בבניין C, רחוב שחם 1), מקום בילוי עם קונספט מיוחד: למטה חנות בה תוכלו למצוא כ-400 סוגים של בקבוקי יין ולמעלה מסעדת גורמה, שמבטיחה בשורה קולינרית עם תפריט שף אווירה מיוחדת. הרעיון הוא פרי מוחו של היזם, רן דור-חי, בעלי הוויסקי בר מוזיאון בתל אביב, שמסר: "פונים לקהל שמעריך חווית בילוי ברמה גבוהה".

המשך קריאה »
קמפוס צמרות בפנגו פתח תקווה

AI פתח תקווה. העירייה: "נתחיל לשלב לימודי בינה מלאכותית ב"קמפוס צמרות""

תוכנית המצוינות של אגף לחינוך על יסודי בעיריית פתח תקווה, בשיתוף אגף המחוננים והמצטיינים במשרד החינוך – תקבל השנה שדרוג ורוח חדשנות נוספת עם לימודים של מה שכבר עכשיו נחשב לתחום טכנולוגי, שמשפיע בהווה וימשיך להשפיע בעתיד על החיים של כולנו. "בכל הקורסים ישולבו השנה כלי בינה מלאכותיים ויתקיימו סיורים חווייתיים במרחב העירוני", נמסר בעירייה.

המשך קריאה »

חנות נעלי איציק עלתה באש במרכז פתח תקווה. סחורה רבה נשרפה. אין נפגעים

באחת מחנויות הנעליים הותיקות בעיר, של איציק וחיותא רשף, ברחוב חיים עוזר 18, פרצה שריפה בשעה 14:30. מכבי האש הגיעו תוך כ-10 דקות ועמלו במשך שעות ארוכות בכיבוי השריפה, עד שהשתלטו עליה, תוך כדי סריקה אחר לכודים בחנות ובדירות המגורים שמעליה. "תודה לאל שלא נגרם נזק לנפש. מקווים לשפץ כמה שיותר מהר ולחזור לעבודה בהקדם", מסרו בחנות.

המשך קריאה »