תחבורה בפתח תקווה

העירייה: אישרנו עשרות פרויקטים משמעותיים לשדרוג התחבורה בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה מסרה כי במסגרת הועדה התקופתית לקידום התחבורה בעיר, הפרויקטים אושרו במטרה לשפר את המערך התנועתי. בין הפרויקטים: כביש עוקף עמישב, הקמת מסוף אחדות, נת"צ באם המושבות, הפרדה מפלסית בצומת העיפרון, שיפורים בטיחותיים בצמתים איינשטיין-שילוח ופינס-חפץ חיים-מינץ, שבילי אופניים, מדרכות וגינון במתחם HOPETOWN החדש בקרית אריה – ועוד.

ראש העיר, רמי גרינברג הוסיף כי לצד פיתוח התשתית התחברותית, העירייה גם פועלת לשדרוג מערך התחבורה הציבורית. "נקדים את תחבורת ההמונים עם שני קווי מטרו, רכבות קלות ותחנת הרכבת "פתח תקווה דרום", תחנה מרכזית חדשה, מסופי אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד, מה שיקל על העומסי תנועה, יפחית את זיהום האוויר וההוצאות על הרכב הפרטי".

אלה הפרויקטים המקודמים עליהם דיווחה עיריית פתח תקווה:

כביש עוקף עמישב

כביש גישה חדש העתיד לחבר את השכונות המזרחיות של פתח תקווה לכביש 471. 

הכניסה לשכונת עמישב - סמוך פרויקט פינוי בינוי הצפוי
הכניסה לשכונת עמישב

מסוף אחדות

מסוף אוטובוסים בשכונה המזרחית שישפר את הקישוריות למרכז העיר, לתחנות הרכבת הקלה ומרכזי התחבורה העירוניים. המסוף החדש יחליף את המסוף הארעי בבית החולים "בית רבקה" ובסמוך לו, ויכלול פיתוח תחנות אוטובוס חדישות, מדרכות, שביל אופניים וחניית אוטובוסים, שימנעו הפרעה לתנועה.

שכונת אחדות פתח תקווה
שכונת אחדות פתח תקווה

נת"צ אם המושבות

נתיב תחבורה ציבורית ברחובות שלמה שמלצר וראשון לציון באורך של כ- 5.5 ק"מ, שיהווה השלמה לציר תחבורה ציבורית מטרופוליני ממתחם הבורסה ברמת גן ועד כביש 40 בפתח תקווה. הציר יכלול גם הפרדה מפלסית בצומת העיפרון, שיקוע בצומת שלמה שמלצר-מרטין גהל, הסדרת נתיבי הנסיעה והגישות לשכונות, שדרוג צמתים, מדרכות, שבילי אופניים וגינון.

כאן תוקם רמפה? צומת מרטין גהל דרך אם המושבות

צמתים

צומת אלברט איינשטיין-השילוח, צומת פינס-חפץ חיים-מינץ וצומת היצירה-עמל יעברו שיפורים בטיחותיים.

צומת השילוח-איינשטיין
צומת השילוח-איינשטיין

רחוב ארלוזורוב

שיפורים בטיחותיים בחציית הולכי הרגל, הוספת פסי האטה בציר והסדרת חניות.

רחוב ארלוזורוב פתח תקווה
רחוב ארלוזורוב פתח תקווה

מתחם HOPETOWN

בצומת יגיע כפיים/ פסגות יושלם הפיתוח בצמוד לאזור התעסוקה פארקטק, לרבות שביל אופניים, מדרכות וגינון. 

מתחם HOPWTOWN החדש בקרית אריה פתח תקווה

כיכרות

כיכרות (מעגלי תנועה) צפויים לקום בצומת בן גוריון-היבנר, צומת מנחם בגין-חנה רובינא וצומת מנחם בגין-מנחת שלמה.

בקרוב: כיכר בצומת היבנר-בן גוריון בנווה עוז

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה בפתח תקווה

בראש השנה ובחול המועד סוכות: חניה חינם בכחול-לבן בכל רחבי פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי היא תאפשר חניה חינם בכל העיר בערב חג סוכות, חול המועד, שמיני עצרת. זהו צעד שהיא עושה באופן מסורתי , בכל השנים – מאז שהחלה כהותנו של רמי גרינברג ב-2018. גם עתה, בראש השנה, החניה היא חינם והיא תהיה כך גם ב-11.10 – בערב יום כיפור. "הציבור ייהנה מחניה חינם ומהשפע הקיים בעיר והסוחרים מתנועת קונים ערה", אמר ראש העיר.

המשך קריאה »

צפו: כ-1000 תושבים הגיעו לטקס ההשקה של רחוב "אחדות ישראל" פתח תקווה (וידאו)

אומנם מדובר בסך הכל בכביש קטן שאורכו כ-150 מטרים, אבל מעבר לכך שהוא יכול להשפיע על הרגלי הנסיעה של פתח תקוואים רבים, שמו מסמל משהו שנחוץ וחסר בימים כאלה במדינה. לאירוע הגיעו תמהיל של נערים מתנועות נוער, תנועות התנדבותיות, בתי ספר, לצד אזרחים ותיקים ואנשי העירייה, בהם ראש העיר רמי גרינברג, שאמר: "המלחמה העלתה את הצורך באחדות. לא כקלישאה, אלא כדרך אמיתית".

המשך קריאה »

"אחדות ישראל" – בעוד כשבועיים ייפתח הכביש המחבר בין בזל לרב מלכה פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי היא משלימה בימים אלו את העבודות הכביש, שהוא אומנם קצר, אבל יכולה להיות לו השפעה רבה על תנועת הרכבים הרבים הנעים על הציר בין שכונת נווה גן לאיזור המסחרי והציבורי של הפארק הגדול, הקניון הגדול והפרויקטים המסחריים של פארק גיסין ובזל פארק. העירייה החלטה לתת לו שם זה מתוך רצון לשקף את הכבוד ההדדי בין מגוון האוכלוסיות הגרות בעיר.

המשך קריאה »
כביש 40 החדש פתח תקווה

אושרה תוכנית הסטת החלק הצפוני של כביש 40 למזרח פתח תקווה

בשורה טובה לתושבי פתח תקווה, ובמיוחד לתושבי מזרח העיר, שיכולים לקוות שיש עתיד טוב להקלה בעומס התנועה וביכולתם להגיע מהיר יותר הביתה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את המקטע הצפוני של תכנית משרד התחבורה – בין צומת סגולה בצפון ועד צומת מחנה סירקין בדרום. בתכנון: שדרוג שלושה מחלפים, הקצאת מסדרון תשתיות תת קרקעי ומתן מענה לתחבורה ציבורית ואופניים.

המשך קריאה »