רמי גרינברג הודיע לפני התקשורת: עידן שתיוי מפתח תקווה נרצח בשבי

"בצער רב ובכאב עצום, התבשרנו על הירצחו של תושב פתח תקווה, עידן שתיוי, על ידי חמאס בבוקר שמחת תורה התשפ"ד 7.10.2023", – כך כתב ראש העיר בעמוד הפייסבוק שלו. הודעה זה התפרסמה עוד לפני דיווחים רשמיים על כך בתקשורת – שעסוקה כיום בדיווח על האירועים לציון ה-7 באוקטובר. שתיוי בן ה-28 נחטף ממסיבת הנובה ברעים – ועד היום לא התקבל שום אות חיים ממנו.

במשך כל השבת האחרונה, אלי שתיוי, אביו של עידן, היה אחת מהדמויות הבולטות בין הורי החטופים, שעסק ללא לאות במאבק למען החזרת בנו ושאר החטופים. שתיוי קרא להחזיר את עידן ולא היסס לתקוף את הממשלה, לעתים בבוטות. שתיוי הירבה לשאת דברים באירועים שונים בעיר ומחוצה לה ונסע תכופות לחו"ל, לצורכי השפעה והסברה.

אלי שתיוי בדברים קשים בכנסת (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok אלי שתיוי, אביו של עידן מפ"ת: הם אונסים בעזה גם את הגברים (וידאו כתוביות) הדברים שאמר האב של החטוף, הנמצא בעזה שבעה חודשים בדיוק, בועדת הכנסת - עדיין מהדהדים בעוצמה והפכו ויראליים ברשתות החברתיות. מאז השביעי באוקטובר, הפך שתיוי לסמל של משפחות החטופים, כאחד שלא מתחשבן ואומר את כל אשר על ליבו הכואב. "החטופות שחזרו מספרות לנו שאונסים את הגברים. מלבישים אותם כמו נשים, מגלחים אותם. חייבים לשמוע את הדברים האלו", אמר. אלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי, תושב פתח תקווה, סיפר אתמול בועדת הכנסת, על סרטוני זוועות שהוא ראה (וכנראה שלא התפרסמו באינטרנט), בהם רואים את תושבי עזה מתעללים בגופות של חטופים, שנגררו מהעוטף בשבת השחורה. "אני ראיתי סרטים סרטונים שאף אחד לא ראה פה. נאלצתי לראות. היה השביעי לאוקטובר בישראל, בעוטף, והיה שביעי באוקטובר בתוך עזה". שתיוי המשיך לספר לעיני הקהל הנדהם, שישב בועדה, ששודרה בערוץ הכנסת (99). "ראיתי דברים שמה שאם הייתם רואים אותם, הייתם מדברים אחרת. אני הרבה ימים לא ישן. עשרות חטופים, ניגררים ממכוניות, כשהפנים שלהם על הכביש. אין להם פנים כבר. הם, האזרחים העזתים, נשים וילדים, תולשים להם איברים. אתם חייבים לראות את זה", אמר בכאב. למרות שהוא לא יכול לישון בלילה בעקבות מה שהוא ראה, הוא טוען שאם מדברים על להעביר מסר לעולם - צריך לפרסם אותם בתקשורת - כמה שהם קשים. "אני אומר לכם שאנחנו מדברים על בני שתן. אין עם מי לדבר. אין פה עסקה. רק להיכנס ולהשמיד אותם. עידן שלי עובר שם התעללויות". שתיוי הוסיף: "בפעימה הראשונה של שחרור החטופים יצאתי ואמרתי: קודם נשים וילדים, כי זה מה שעידן גם היה בוחר. כששמעתי את העדויות מהמשוחררות, הבנתי שעשיתי טעות ואני מבקש סליחה מעידן שלי. הן מודיעות ומסבירות לנו שבעצם אונסים שם הגברים, מתעללים בהם, מלבישים אותם כמו נשים, מגלחים אותם. חייבים לשמוע את הדברים האלו. #חטופים #עידןשתיוי #עזה ♬ סאונד מקורי - פתח תקווה NEWS

"עד כה כולנו התפללנו שעידן בן החיים ויחזור לחייק משפחתו. לצערנו הבשורה המרה מנפצת את התקווה הזו", אמר ראש העיר רמי גרינברג, שהזכיר כי בשבי החמאס עדיין נמצאות גם ענבר הימן ז"ל, שגם היא נרצחה ב-7.10.23 במסיבת הנובה וגופתה מוחזקת בידי חמאס – וכן דניאלה גלבוע, התצפיתנית שנחטפה מנחל עוז – שעדיין מוגדרת בחיים.

חללים פתח תקווה 7.10
עידן שתיוי הפך לשחור לבן. הסיכה הצהובה מזכירה שעדיין צריך להחזירו

לאחר הבשורה הקשה, בני משפחתו פרסמו הודעות צער ברשתות החברתיות. רותי שתיוי כליפה, דודתו של עידן, כתבה: "עידן שתיוי הבן של אחי היקר אלי נרצח בידי החמאס תתי האדם ב-7.10.2023 ורק היום נודע לנו, אחרי שנה של תקווה שהוא בחיים. ברוך דיין האמת". זוהר זכות בן דודו של עידן שתיוי, כתב: "גופתו נחטפה ומוחזקת בעזה. פרטים אודות השבעה יימסרו בקרוב. נקרע הלב, לא נתפס! בן דוד שלי אהוב ויקר תנוח על משכבך בשלום".

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

חלוץ התייחס בפ"ת לניסיון ההתנקשות בנתניהו: "צריך שיעוף מחיינו בדרך אחרת" (וידאו)

הרמטכ"ל לשעבר, אחד מראשי המוחים נגד ראש הממשלה, התייחס הערב בכיכר גורן שבכפר גנים לניסיון ההתנקשות היום, באמצעות כטב"מ מלבנון, שיועד לפגוע בביתו של נתניה בקיסריה. רק לפני פחות מחודש, חלוץ נגרר על הרצפה על ידי המשטרה, שהרחיקו אותו בהפגנה בקיסריה ליד המעון הפרטי של ראש הממשלה. באירוע, אליו הגיעו כ-200 איש, גם נאמה אשת התקשורת לינוי בר גפן.

המשך קריאה »

צפו: המבלים ברחוב שחם פתח תקווה חוגגים את חיסול יחיא סינוואר (וידאו)

תכונה ערה של בליינים פתח תקוואים ומהסביבה, הורגשה אתמול עם הבשורה הרשמית על חיסולו של מנהיג חמאס, ורבים חיפשו מקום לחגוג בו את האירוע, זאת מבלי בכלל שתכננו לצאת בערב. מצאנו מאות רבות של מבלים במקומות הבילוי על הרחוב ההומה, ביניהם: במיה וואלאס, במרלה, בפטריקס, בג'קי O, בקפה מרגו ובמסעדת פיצה החדשה לה פריאדה. מה היה להם לומר לנו?

המשך קריאה »
גשר נובה פתח תקווה

"גשר נובה" ברמת ורבר פ"ת נחנך אמש בהשתתפות משפחות של קורבנות ה-7.10

עיריית פתח תקווה החליטה לקרוא לגשר שברחוב ז'בוטינסקי, סמוך לתחנת הדלק "דלק" ולבית חינוך "אפיק", על שם המסיבה, שהתקיימה לפני שנה ברעים והסתיימה עם כמעט 400 נרצחים – באירוע הטרור הגדול ביותר שידעה ישראל. בטקס נכחה משפחתה של מאיה ביטון ז"ל הפתח תקוואית, שנרצחה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, בן העיר אף הוא. לאחר טקס החניכה, במעמד ראש העיר, נערכה מסיבה במגרש הסמוך.

המשך קריאה »
איתי פוגל ואלקנה נבון

טרגדיה בלתי נתפסת: אברי ודליה נבון מפ"ת איבדו במלחמה שני נכדים תוך 40 יום

הסבא והסבתא מכפר גנים קיבלו את הבשורה הקשה על נפילת נכדם, סמ"ר איתי פוגל ז"ל, בן 22, בדרום רצועת עזה, כשעה לפני כניסת צום כיפור, זאת לאחר שלפני כחודש וחצי (30.8), נפל סמ"ר אלקנה נבון ז"ל (20) בפעילות מבצעית בצפון השומרון. בהלוויתו של אלקנה בבית העלמין סגולה, אמר הסב: "לפני שנכנסת לג'נין הספקתי עוד לברך אותך. סבא קובר נכד, הורים קוברים בן. זה לא נתפס".

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading