פיני בלילי יוסי בניון אילן פיורנטינו

צפו: בניון, בלילי, גולן ונוספים חלקו כבוד לאילן פיורנטינו ז"ל באצטדיון "שלמה ביטוח"

ביוזמה מרגשת, שנולדה משיתוף פעולה של קבוצת מכבי פתח תקווה, ההתאחדות לכדורגל וקבוצת ותיקי "שער הנגב", בה שיחק פיורנטינו, שהיה הרבש"ץ של קיבוץ נחל עוז ונהרג בגבורה ב-7.10 – כשהגן על ישובו והציל בכך הרבה אנשים. שורה ארוכה של כוכבי כדורגל מהעבר, שהרכיבו את "ותיקי ישראל" ו-"ותיקי מכבי פתח תקווה", כיבדו בנוכחותם. עודד, אחיו של אילן: "הוא אהב כדורגל כל ימיו. זה ערב מרגש".

בין השחקנים שהשתתפו באירוע היו: יוסיו בניון, פיני בלילי, עומר גולן (ששיחק בשתי הקבוצות), רפי כהן השוער, סתיו אלימלך, עמיר תורג'מן, יעקב הילל, טל בן חיים, גילי ורמוט, רביד גזל, ניסו קפילוטו – ועוד רבים בטובים. בותיקים של מכבי פתח תקווה שיחקו, בין היתר: מוראד מגמאדוב, טל בן חיים, עומר גולן (ששיחק בשתי הקבוצות), רובי סרסור, איתי עוזרי, סולי צמח, אוהד קדוסי ועוד.

צפו בקטעים מטורניר ההוקה לאילן פיורנטינו ז"ל


לפני המשחקים התקיים טקס בנוכחות שחקני שלוש הנבחרות, חבריו ומשפחתו של אילן ז"ל במהלכו העניקו שינו זוארץ ואבי נמני חולצת נבחרת ישראל עם שמו של אילן פיורנטינו לאחיו עודד. לפני שריקת הפתיחה הופרחו בלונים צהובים לשובם של החטופים ע"י השחקנים ושופטים. פיורנטינו, שהיה הרבש"ץ של הקיבוץ, נפל בקרב בנחל עוז. בן 39 היה במותו והשאיר אחריו אישה ושלוש בנות.

האירוע כלל שלושה משחקים: ותיקי ישראל מול ותיקי שער הנגב ולאחר מכן ותיקי מכבי פתח תקווה נגד שער הנגב, בה שיחק גון צורי, ממארגני האירוע. בסוף היה משחק "גמר" בו ותיקי הנחברת ניצחו 3:1 את ותיקי מכבי פתח תקווה. באירוע נכחו כ-100 איש (רבים לא הגיעו בשל החשש הבטחוני), ביניהם תושבי "שער הנגב", יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הפתח תקוואי שינו זוארץ, משפחו של פיורנטינו, ביניהם אחיו עודד, שהיה נרגש באירוע.

הפרחת הבלונים בטקס שלפני המשחקים

"הוא אהב כל חייו ספורט – ובמיוחד כדורגל", אמר פיורנטינו האח. "אילן אפילו ניסה להתקבל לאקדמייה של מכבי פתח תקווה. בהמשך הוא שיחק בותיקי "שער הנגב", עד מותו ב-7 באוקטובר. החליטו לקרוא לכל קבוצות הכדורגל של "שער הנגב" על שמו. הגיעו לכאן הרבה חברים שאהבו אותו. זה ערב מרגש שאורגן יפה מאוד – ואני מודה למכבי פתח תקווה וההתאחדות על כך".

סתיו אלימלך משמאל, יוסי בניון ופיני בלילי
סתיו אלימלך משמאל, יוסי בניון ופיני בלילי
אילן פיורנטינו ז"ל במגרש הכדורגל. צילום: טום דננברג

עוד ב-ספורט

הפועל פתח תקווה כדורגל נשים

הפועל "מבנה" פתח תקווה כדורגל נשים במהלך היסטורי: מוכרת מנויים ב-50 ש"ח

לראשונה בכדורגל הנשים בישראל, קבוצה מוכרת מנוי למשחקיה הביתיים. אומנם העלות היא סמלית, 50 ש"ח בלבד, אבל יש כאן סוג של אמירה, שגם על כדורגל של המין היפה – צריך לשלם. הצעד החריג, מגיע בד בבד, עם החסות שקיבלה הקבוצה מ"מבנה" והמשחקים של הקבוצה, שנערכים באצטדיון "שלמה ביטוח" – הכל מתוך מגמה לשמור על שוויוניות עם הגברים. מנוי ליציע הכבוד יעלה 500 ש"ח.

המשך קריאה »
רוכבים בתקווה פתח תקווה מירוץ אופניים פתח תקווה

אירוע האופניים הענק של פתח תקווה "רוכבים בתקווה 2024" יתקיים ב-18.10

אחרי שהאירוע בשנה שעברה התבטל מפאת המלחמה, עיריית פתח תקווה פרסמה היום, שהיא מחזירה השנה את המירוץ "למסלול" והוא יתקיים ביום שישי, אחרי החג הראשון של סוכות. האירוע יכלול שלושה מקצים: 40 ק"מ לאלה שמחפשים אתגרים, 20 ק"מ לחובבים ו-10 ק"מ במסלול העממי. נקודת הזינוק תהיה באצטדיון "שלמה ביטוח". מחיר כניסה ליחיד (ללא השכרת אופניים) – 30 ש"ח.

המשך קריאה »

כ-1000 אוהדי מכבי פתח תקווה ראו באצטדיון "שלמה ביטוח" 0:0 נגד הפועל חיפה

הקבוצה של דן רומן הייתה טובה מיריבתה, אבל לא הצליחה לנצל מצבים, ביניהם בעיטה לקורה של הרכש עדן שמיר בדקה ה-7. למרות המשחק החלש, אוהדי מכבי, גילו תמיכה ועודדו כמעט לאורך כל המשחק. מנגד, 500 אוהדים חיפאים, מחו נגד הבעלים יואב כץ וביקשו את עזיבתו. ביום חמישי הפועל פתח תקווה ניצחה, גם היא בבית, את מכבי הרצליה 1:0. GIF של החמצת העונה – בפנים

המשך קריאה »