טוודרוס (טדי) אטנאו

משערייה לצהובים: טדי אטנאו בן ה-12 התקבל לאקדמיית המצוינים וחתם במכבי ת"א

ילד הפלא הפתח תקוואי, בן למשפחה יוצאת אתיופיה בת 12 ילדים, התגלה בקבוצת הילדים של מחנה יהודה, עבר למחלקת הנוער של הפועל פתח תקווה – ועכשיו הוא בדרך לפריצה הגדולה בשנתון 2012 של התל אביבים (מכבי דרום, ילדים ב', ליגה ראשונה). בעונה שעברה, במדי הפועל, כבש 15 שערים ובישל שמונה – בדרך לנבחרת ישראל ולקריית שלום. "יש לו יכולות שלא רואים בגיל הזה", אומר סוכנו, רן רוזנטל.

אם תחפשו את השם טוודרוס (טדי) אתנאו בגוגל, בעוד 4-5 שנים, אולי, לצד הכתבה הזאת, בה הוא מוזכר לראשונה, תמצאו עוד כתבות, שמספרות על הכוכב הבא של הכדורגל הישראלי, לאחר שכבש שער בכורה בקבוצה מקצוענית בבלומפילד ואולי, אם חולמים יותר רחוק – באחד מהאצטדיונים של אירופה. עד אז, הדרך עוד ארוכה, אבל הפוטנציאל של הקשר-חלוץ המחונן, ניכר לעיני רבים – ולא סתם, מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, בראשות בלם העבר, גדי ברומר – שמה עליו את ידה.

מימין לשמאל: טדי אטנאו במדי מחנה יהודה, הפועל פתח תקווה ובאקדמיה של נבחרות ישראל

גדול, מהיר ואגרסיבי

השבוע חתם אתנאו אצל הצהובים, לאחר שנה מוצלחת מאוד בהפועל פתח תקווה. את תחילת דרכו, בגיל 10, הוא עשה במגרש האימונים הקטן בשכונת מחנה יהודה – וכבר אז השמועות על הילד המוכשר, התחילו להתפשט, בקרב אנשי כדורגל, הפוקדים את הליגות הצעירות. אחד מהם, הוא הסוכן רן רוזנטל, שמספר ששמע על אתנאו מבן של חבר וכשפגש אותו, הייתה זו "אהבה ממבט ראשון".

"גיליתי ילד עם יכולות שלא רואים בגיל הזה", מספר רוזנטל. "גדול וחזק פיזית יחסית לגילו, מהיר, אגרסיבי, שליטה ובעיטה מצוינת בשתי רגליים – והכי חשוב, מנהיג על המגרש". רוזנטל, לקח אותו תחת חסותו בשנה שעברה ויחד עם הדחיפה המקצועית החזקה, שקיבל אתנאו מגילי לבנדה, מנהל מחלקת הנוער בהפועל פתח תקווה ומאמנו, ליעד סטופינצקי, הם מיצו בצורה הטובה ביותר את הפוטנציאל של אתנאו – שהחזיר להם עם 15 שערים ושמונה בישולים.

טדי משמאל, הסוכן רן רוזנטל מימין. "אהבה ממבט ראשון"

האח - בעמישב

היכולת לא נעלמה מעיניהם של אנשי מקצוע בכירים בכדורגל הישראלי, ביניהם צוות מגלי הכישרונות, של האקדמיה למצוינות. אטנאו הוזמן להיבחן שם, ותוך זמן קצר התקבל לאקדמיית המצוינים – ומאז הוא מתאמן חמש פעמים בשבוע בבית הנבחרות במכמורת, בשנתון שמעליו – 2011. אגב, טדי הוא לא הכדורגלן היחידי שיוצא מבית משפחת אטנאו. גם אחיו, טדלה, יליד 2009 (בן 15), משחק כדורגל, כרגע קרוב לבית – במכבי עמישב.

טדי הוא הילד התשיעי מתוך ה-12 במשפחתו, שעלתה רק לפני שבע שנים מאתיופיה – והתמקמה בשכונת שערייה במזרח פתח תקווה. הרצון להתבלט נתן לו את האמביציה, יחד עם הכישרון והיכולת להתמיד – יוצרים כדורגלן עם פוטנציאל, שאולי יגרום לכל חובבי הכדורגל בארץ להכיר אותו בעוד מספר שנים. אלא שגם הוא וגם הסובבים אותו – יודעים שהדרך לכך היא ארוכה וכרוכה באתגרים ומכשולים רבים – וכדי שזה יקרה, צריך גם לא מעט מזל. 

"אני נרגש לייצג את הילד הזה", אומר רוזנטל, שמייצג גם את אחיו, טדלה. "הוא מיוחד לא רק ביכולות שלו כשחקן, אלא גם באופי מיוחד. אם הוא ישמור על שניהם – אני צופה לו גדולות. באותה הזדמנות, אני רוצה להודות למחלקת הנוער של הפועל פתח תקווה, למנהל המחלקה, גילי לבנדה ולמאמן ליעד סטופינצקי, שתרמו רבות להתקדמות המקצועית של טדי".

רן רוזנטל (מימין) עם טדלה, אחיו של טדי

עוד ב-בשיתוף-עם

או לוי קדם לייט פיט פתח תקווה חדר כושר פילאטיס פתח תקווה

פילאטיס וכושר לנשים בהריון: אור לוי-קדם מסטודיו "לייט-פיט" מראה איך עושים זאת (וידאו)

"זאת תקופה מאתגרת", הודתה מדריכת הפילאטיס והכושר הפתח תקוואית, שפגשנו השבוע בסטודיו שבבעלותה בשכונת עין גנים. עם בטן של חודש תשיעי היא מחכה לבת, כל זאת בזמן שמיכאל, בעלה הלוחם, יוצא שוב למילואים – לשלושה חודשים. מה שמחזק אותה (תרתי משמע), זה האימונים בסטודיו. "כשמתאמנות יוצאות מפה עם חיוך ענק על הפנים – זו המתנה הכי גדולה שניתנה לנו".

המשך קריאה »
גל ליטוש - חידוש וליטוש פרקט פתח תקווה

חידוש וליטוש פרקט בפתח תקווה: "גל ליטוש" יעשו הכל כדי לשדרג לכם את הרצפה

רצפת פרקט הפכה להיות סוג של סטנדרט עבור מגורים, משרדים ותעשייה בעיר. אם תשאלו מי שקונה דירה חדשה, או משפץ דירה בפתח תקווה – סיכוי רב שהוא יספר לכם שהוא שוקל לשים רצפת פרקט, כי אם כבר משקיעים – אז עד הסוף. אותו דבר לגבי בעלי משרדים, שרבים מהם הולכים על עץ, תרתי משמע. כל אלה כבר יודעים שרצפת הפרקט מחייבת לחדש וללטש אותה על ידי מקצוענים.

המשך קריאה »
משק בשר פתח תקווה

צפו: אטליז משק בשר פתח תקווה במתחם Giss-in נפתח אתמול ללקוחות (וידאו)

בהשקה שקטה ולאחר הרבה הכנות, חנות הבשר החדשה באם המושבות פתחה את שעריה במרכז המסחרי השכונתי וקוראת תיגר על מחלקת הבשרים של סופרטל גיסין, חצי חינם והאטליזים של מעדני גורמה ונתח קצבים – הנמצאים לא רחוק משם. חובבי הבשר הפתח תקוואים, שמחפשים לעשות על האש עם מוצרי פרימיום כשרים – יימצאו במקום את מבוקשם. כל המוצרים והמחירים – בפנים.

המשך קריאה »