פלוטניק IN, טונה OUT: פורסמו 31 אומני פתח תקווה שיופיעו בשדרת הכוכבים

עיריית פתח תקווה פרסמה אתמול את רשימת האומנים ששמותיהם יוטבעו בשדרה בהיכל התרבות בטקס שייערך ב-30.9. הראפר המפורסם לא נכלל ברשימה, אבל העירייה מסרה שהרשימה עוד פתוחה והיא תשמח להוסיף עוד שמות. בין השמות הנוספים שפורסמו:  אביהו מדינה, שלומי קוריאט, נחום היימן ז"ל, עדי חבשוש.  צפו ברשימה המלאה. חסר לכם מישהו? הוסיפו שמות לרשימה ונשלח לעירייה.

ביוזמה מיוחדת וגם מבורכת, עיריית פתח תקווה, מעתיקה את מה שהומצא בהוליווד מקימה שדרת אומנים בהצדעה לאמנים והאמניות ילידי העיר או תושביה. שמותיהם יוטבעו על רצפת המבואה להיכל התרבות, שתיחנך בטקס רשמי בהשתתפות האמנים ובני משפחותיהם. הרשימה המגוונת כוללת זמרים, סופרים, יוצרים, שחקנים ופזמונאים – כולם מוכשרים, אהובים ובעלי זיקה משמעותית לעיר פתח תקווה. היה מפתיע לגלות שהראפר טונה (איתי אורן זבולון), שנולד וגדל בפתח תקווה – אינו מופיע בה.

היכל התרבות פתח תקווה

מי שכן מופיע הם, בין היתר, הראפר רביד פלוטניק, מאבות הזמר המזרחי, אביהו מדינה, הקומיקאי והסטנד-אפיסט שלומי קוריאט, היוצר והמלחין נחום היימן ז"ל, השחקנית והקומיקאית עדי חבשוש, הסופרות שהביאו לנו את קופיקו וכראמל, אסתר ראב, המשוררת הצברית הראשונה, ואהרון עמרם, אבי השירה היהודית-תימנית, דודו פישר וחיים ישראל. אלו הם רק חלק מהשמות שעיריית פתח תקווה בחרה להטמיע בשדרת הכוכבים החדשה, שתחנך ב-30.9 ברח' המכבים 5.

מהעירייה נמסר כי היא מברכת על כך שרבים מאנשי התרבות בישראל הם ילידי או תושבי העיר פתח תקווה. עוד נמסר, כי הרשימה שיצאה היום הנה ראשונית והעירייה תמשיך לבדוק עוד ועוד שמות ראויים וטובים מהעיר. עם או בלי קשר להיעדרותו של טונה, העירייה מזמינה את שוחרי התרבות בישראל להציע עוד שמות ואם אלה יתקבלו נוספים בשמחה לשדרת הכוכבים עוד לפני הפתיחה ב30.9.

מספיק חשוב? 15 מיליון צפיות לשיר של טונה עם רביד פלוטניק

"בכוחה של התרבות להשפיע על נפש האדם ואנו רואים חשיבות רבה במלאכת האמנים והיוצרים", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "מתוך ראייה זו, אנו מעצימים את אירועי התרבות בעיר, מקימים אולמות חדשים ותיאטראות ונמשיך להעצים את עולם התרבות המקומי על סוגיו השונים ונוקיר את פעילותם החשובה של האמנים והאמניות".

מלאכת בחירת האמנים נעשתה על ידי הצוותים המקצועיים בעירייה, בהובלת צוות מינהל התרבות והיכל התרבות העירוני, בניהולו של אריה ימיני, וצוות המחלקה לשימור המורשת בניהולה של איריס שנבל. שדרת הכוכבים החדשה מהווה עדות נוספת למחויבותה של פתח תקווה לתרבות ולאמנות, ומציבה את העיר כמוקד תרבותי משמעותי בישראל.

להלן רשימת האמנים שאושרו עד כה:

שם האמן

תואר

שנים

תקציר פעילות

נחום (נחצ'ה) היימן

מלחין

1934-2016

חתן פרס ישראל לשנת 2009 בזמר העברי, על תרומתו כמלחין, מעבד מוזיקלי, מנצח ומפיק מדור הנפילים של הזמר העברי. עבד ויצר בפתח תקווה משנת 1997 ויקיר העיר לשנת 2008.

יואל שר (סוקר)

פסנתרן וקומיקאי

1936-2013

נולד בפתח תקווה בשם יואל ויסוקר והחל להתפרסם בשנות ה- 60 של המאה ה- 20 בשם יואל שר – כפסנתרן וירטואוז המשלב הומור בהופעותיו. הלחין שירים ומוזיקה לסרטים והיה אושיית תרבות שהעלה על נס את העיר פתח תקווה.

גברי לוי

רקדן וכוריאוגרף

1937-2018

רקדן, כוריאוגרף, מייסד ומנהל אמנותי של להקת המחול הייצוגית "שלום 2024" שנוסדה בשנת 1976. הפיק וביים טקסי מכבייה וכינוס הפועל, יקיר העיר פתח תקווה שהתווה דרך לאלפי רקדנים ויוצרים במחול הישראלי.

שלומי קוריאט

שחקן וקומיקאי

 

החל דרכו בשלישיית פרוזק. בין תפקידיו הבולטים בטלוויזיה היה אבי "הטחול" אסולין בדרמת הפשע בורר ומאז מככב במגוון תפקידים בסדרות ובסרטים ישראלים. מתגורר בפתח תקווה מזה 12 שנים.

אהרון עמרם

משורר וחזן

 

נחשב לאבי השירה היהודית-תימנית ולאחד מגדולי זמרה בישראל. משורר ויוצר, זמר, פייטן וחזן מוערך ואף מו"ל וחוקר מסורת הקריאה בתורה של יהדות תימן. יקיר העיר פתח תקווה וזוכה פרס אקו"ם בתחום המוזיקה היהודית בשנת 1979 עבר עם משפחתו לפתח תקווה ומתגורר בה מאז.

אסנת שיר-וישינסקי

אמנית ויוצרת

 

זמרת, שחקנית וקומיקאית. בוגרת להקה צבאית, השתתפה במופעי בידור, שירה ותיאטרון בארץ ובעולם. נולדה בפתח תקווה בשם אסנת ששון להורים מרים ורוני. בנעוריה היתה סולנית וחברת להקת הנוער הייצוגית של פתח תקווה "עבר הווה עתיד".

אלכסנדר דב

זמר ומשורר

 

זמר, משורר ומלחין שהתפרסם בבריה"מ לשעבר בשנות ה- 80 של המאה ה- 20. עלה לארץ בשנת 1990, מתגורר בפתח תקווה. שדרן ברדיו רק"ע ומנהלו בשנים 2012 – 2017.

מאיר דסה

שחקן

 

בתחום המשחק משנת 2003, שיחק בסדרות ובסרטים רבים, ביניהם זרובבל, לצבי יש בעיה, אחד העם 101, אינדל ועוד. מתגורר בפתח תקווה מעל ל- 34 שנים ולוקח חלק בתיאטרון חזרה לשורשים בחווה החקלאית בפתח תקווה.

קובי מאור

שחקן וסטנדאפיסט

 

נולד וגדל בירושלים, מזה 20 שנה שחקן וקומיקאי ובקרוב עולה עם מופע סטנדאפ חדש. בחמש השנים האחרונות מתגורר בפתח תקווה.

ראובן סירוטקין

מלחין ומשורר

 

מלחין חסידי ופזמונאי, לחניו בוצעו בפסטיבלי זמר שונים, הגיש תכניות ברדיו שעסקו במוזיקה ושימש חזן במשך שנים רבות. הגיע לפתח תקווה מירושלים בעקבות אחיו הבכור שבתאי והשנה קיבל את אות יקיר העיר.

תמר בורנשטיין-לזר

סופרת

1927-2020

תמר נולדה, התגוררה ויצרה בפתח תקווה בכל חייה. ספריה היוו מקור הנאה לילדי ישראל במשך למעלה  מ- 70 שנה ובראשם קופיקו, שמככב עד היום בקרב ילדי ישראל.

מאירה ברנע-גולדברג

סופרת

 

כותבת לילדים, נוער ומבוגרים, מחברת הסדרה האהובה "כראמל". זוכת פרס דבורה עומר ואות האישה המובילה בעיר. מאירה דור חמישי בעיר ומתגוררת בעיר, נכדתה של המורה האגדית מביה"ס פיק"א מרים בלאו (ספקטור).

אסתר קסטרו

זמרת ושחקנית

 

זמרת וכוכבת ילדים, המוכרת בין השאר מערוץ בייבי מהתוכנית "גן הצוציקים עם אסתר". היתה חברה בלהקה "חמסה", מדבבת בסדרות וחברה בעמותה למען הילד בגיל הרך. תושבת העיר 17 שנה.

עמנואל זמיר

משורר ומלחין

1925-1962

הקים עשרות חוגי זמר בכל רחבי הארץ והפיץ את הזמר הישראלי. הקדיש את חייו הקצרים למען תרבות עמו ולמען הנוער הישראלי. החליל היה הסמל המסחרי שלו והלחין בין היתר שירי רועים. נולד בפתח תקווה והיה פעיל בחיי התרבות שלה.

חנן בר סלע

אמן קלרינט

 

אמן הקלרינט, מנהל אמנותי של פסטיבל הכלייזמרים בצפת למעלה מעשרים שנה. 

אופירה גלוסקא

זמרת

 

היתה חברה בלהקת הנחל ובצוות ההוויי והתפרסמה בביצוע של "חורשת האקליפטוס" ו"שלווה". הקליטה מאות שירים בזמר העברי. אופירה נולדה בשכונת פג'ה בפתח תקווה וקיבלה את אות יקירת העיר לשנת 2022.

אסתר שטרייט- וורצל

סופרת

1932-2013

אחת מסופרות הילדים והנוער החשובות והאהובות בארץ. זכתה פעמיים בפרס זאב ובפרס ראש הממשלה. חלק מספריה הומחזו לתיאטרון ולטלוויזיה. ספרה "אליפים" זכה במקום הראשון במצעד הספרים הלאומי. נולדה וחיה בפתח תקווה וקיבלה אות יקירת העיר לשנת תשס"ח. עסקה בהוראה וחינכה דורות של תלמידים.

עדי ארד

זמרת וחזנית

 

זמרת -יוצרת וחזנית אורתודוכסית פורצת דרך באץ ובעולם. שחקנית תיאטרון הבימה והיידישפיל לשעבר, פובליציסטית וכותבת טורי דעה בעיתונות.

ישראל פרנס

זמר וחזן

 

זמר עם נשמה, בוגר מקהלת הרבנות הצבאית ומופיע בארץ ובעולם ברפרטואר ישראלי וחסידי. מנחה ומפיק אירועי תרבות, חזן בקהילות יהודיות בעולם ונקרא "איש השמחה" על הופעותיו המשמחות והמרגשות. תושב העיר מזה 30 שנה.

קובי פרג'

שחקן ובמאי

 

שחקן, במאי קולנוע ומפיק, אשר מתבונן באהבה בתרבות הישראלית. יליד העיר, בן למשפחת פרג' חלוצת ענף הצילום.

אסתר ראב

משוררת

1894-1981

הייתה המשוררת הראשונה מבין ילידי ארץ ישראל ולכן כונתה "המשוררת הצברית הראשונה". עובדה זו בולטת בשירתה המושפעת מאוד מהנוף הארצישראלי. 

אסתר ראב נולדה וגדלה במושבה פתח תקווה, שהוריה, לאה ויהודה ראב, נמנו עם מייסדיה. פתח תקווה ונופיה השפיעו עליה רבות והם מתוארים ביצירותיה.

דודו פישר

זמר ושחקן

 

החל דרכו כסולן מקהלת הרבנות הראשית, כיהן כחזן בבתי כנסת, הקליט אלבומים של מוסיקה חסידית ושירים ביידיש והפך לזמר מפורסם המופיע בארץ ובעולם בפני קהילות יהודיות. הופיע במחזות זמר בתפקידים ראשיים בארץ ובעולם, כולל במחזמר עלובי החיים בברודווי וממשיך להופיע במגוון מופעים. נולד בפתח תקווה וחי בה במשך שנים רבות. 

אלי (קפה) לוי

פיזמונאי

 

פיזמונאי, אמרגן, כתב מעריב וכתב בעיתונות המקומית, שדרן רדיו ובעלים של מועדון לילה. קיבל את כינויו "אלי קפה", לאחר שירש את עסק הקפה המשפחתי בפתח תקווה. דמות פתח תקוואית מוכרת.

מוטי בן ישי

שחקן וקומיקאי

 

גדל בפתח תקווה בחממת אגף הנוער העירוני, שירת בתיאטרון צה"ל ולמד בניסן נתיב. מופיע בסטנדאפ ובתוכניות טלוויזיה כמו מניאק.

חיים ישראל

זמר ויוצר

 

זמר מוביל בסצנת המוזיקה היהודית-חרדית והמזרחית בישראל. משלב בשיריו המרגשים מסורת יהודית עם מוזיקה עכשווית. שיתף פעולה עם אמנים בולטים כיואב יצחק, שלומי שבת ורבים אחרים. מופיע בארץ ובעולם. תושב פתח תקווה.

יונה קפח

קומיקאית ושחקנית

 

נולדה וגדלה בפתח תקווה וממשיכה לגור בעיר עם משפחתה. קומיקאית, שחקנית, תסריטאית וכוכבת רשת.

יניב פולישוק

שחקן ותסריטאי

 

נולד וגדל בפתח תקווה. התחיל את דרכו כשחקן במסגרת חוגי דרמה ולהקות עירוניות במחלקת הנוער של עיריית פתח תקווה. מאז כיכב ויצר סדרות מפורסמות. פתח תקווה היא הבסיס שלו שאותו הוא לא שוכח. 

אריה ג'ול מוסקונה

שחקן וזמר

 

במסגרת שירותו הצבאי היה חבר בלהקת גולני ומשם המשיך ללהקת פיקוד צפון. לאחר שחרורו הקליט שירים ושיחק בסדרות ובסרטים רבים. בשנת 1991 זכה בפרס שחקן השנה והשנה קיבל את אות יקיר פתח תקווה. הגיע לפתח תקווה לפני 15 שנה ומאוהב בעיר הזו.

עדי חבשוש

שחקנית וקומיקאית

 

נולגה ומתגוררת בפתח תקווה עד היום. שיחקה בסדרות ובסרטים רבים, כגון: צומת מילר, האחיות המוצלחות שלי, תאג"ד, אפס ביחסי אנוש ועוד… השתתפה בפסטיגלים וזכתה בעונה השנייה של רוקדים עם כוכבים. תככב בקרוב בסדרה של קשת 12 שנכתבה בהשראתה "בקרוב אצלי".

אביהו מדינה לוי

זמר ויוצר

 

חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת 2020. הביא לפריצת דרך במוסיקה הישראלית ותרם רבות להפיכת הז'אנר הים תיכוני לחלק בלתי נפרד ממנה. חי בפתח תקווה.

רביד פלוטניק

ראפר ויוצר

  



חסר לכם פתח תקוואי ברשימה? שלחו טופס ונעביר לעירייה

עוד ב-חדשות נוספות בפתח תקווה

רותם שני 2MORROW פתח תקווה

"רותם שני" נכנסים חזק לקריה האקדמית פ"ת: יחלו בקרוב פרי-סייל לשני בניינים

חברת הנדל"ן הותיקה פתחה משרד מכירות במקום ומתחילה בימים אלה את השיווק והמכירה של 2MORROW, פרויקט הדגל שלה בפתח תקווה, שיכלול מתחם עם מגדל חדשני בן 18 קומות ולצידו בניין בוטיק בן 7 קומות, עם תמהיל מגוון של דירות בנות 3-7 חדרים, ביניהן דירות גן, מיני פנטהאוזים, ודירות פנטהאוז ענקיות. בחברה לא חוששים מהתחרות הצפופה בפסגת הדר. "משקיעים בפיתוח הסביבתי".

המשך קריאה »
נחשים בפתח תקווה ארנבות שחוטות

המשטרה: תושב פתח תקווה שחט ארנבות בביתו כדי להאכיל נחשים

לפי דיווח של המשטרה, שוטרי תחנת פ"ת פתחו הבוקר בסריקות עם קבלת דיווח בדבר גבר בשנות ה-40 לחייו, ששוחט ארנבות במרפסת דירתו שבעיר. עם הגעתם למקום נדהמו השוטרים לגלות מספר ארנבות שחוטות במרפסת הדירה ומתחקור ראשוני שביצעו בזירה עלה כי מטרת השחיטה הינה מאכל לנחשים שהוא מחזיק בביתו.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי והפועל פתח תקווה

לראשונה מזה שנה וחצי: מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה – ניצחו באותו יום

אחרי פגרת הנבחרת, שתי הקבוצות הפתח תקוואיות השיגו אמש ניצחונות חוץ קטנים של 1:0, אבל נתנו הרבה סיבות לאופטימיות לאוהדים משני הצדדים. מכבי חזרה מנתניה עם ניצחון על הפועל חדרה משער של אנס מחמיד בדקה ה-14, ואילו הפועל חזרה מעכו עם ניצחון של הפועל עכו משער של תמיר אלטמן בדקה ה-18. מכבי עם ניצחון ראשון מ-10 משחקים בהדרכת דן רומן. הפועל עדיין ללא ההפסד ליגה.

המשך קריאה »