גיבור מקומי: אסף חממי ז"ל הונצח הערב בטקס על גשר גיסין אם המושבות פתח תקווה

הגשר, שהוקם לפני כחצי שנה, ייקרא על שמו של אלוף המשנה, מפקד החטיבה הדרומית שנהרג ב-7 באוקטובר בקרב הירואי, בו הציל אנשים רבים – וגופתו נחטפה לעזה ועדיין מוחזקת שם. בטקס נכחו ראש העיר, יחד עם בני משפחתו, פקודים שלו, חברים ומוקירי זכרו. אורכו של "גשר אסף" הוא 35 מטרים והוא הוקם במטרה לחבר בין שכונות נווה גן ואם המושבות. גרינברג: "הגשר – מסמל את ערכיו של חממי".

ב-2 בדצמבר דיווחנו על כך שהותר לפרסום כי גופתו של אל"מ אסף חממי, שנולד וגדל בפתח תקווה, נחטפה לעזה. בדיוק חודש לאחר מכן, נחנך גשר גיסין בטקס הראשון, עוד לפני שהוחלט לקרוא לו על שמו של מפקד החטיבה הדרומית, שחירף את נפשו מול מאות מחבלים באותה שבת נוראית. לאחר שלפני כחודשיים, הוחלט כל כך שגשר המיתרים על ז'בוטינסקי ייקרא "גשר זמורה", על שם ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בקרב חילוץ חטופים – מעכשיו ייקרא עוד גשר בפתח תקווה על שמו של גיבור נוסף.

צפו בסרטון של הטקס - מתוך פייסבוק רמי גרינברג

אסף חממי ז"ל על רקע גשר גיסין שייקרא על שמו
אסף חממי ז"ל על רקע גשר גיסין שייקרא על שמו

אל"מ חממי יחד עם לוחמי החפ"ק שלו, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי, יצאו להגן על תושבי עוטף עזה. בקרב אמיץ ומרגש, לחמו שלושת הלוחמים במאות מחבלים, הצילו חייהם של רבים ושילמו על כך בחייהם שלהם. מספרים שחממי, שהתגורר שנים רבות עם משפחתו בפתח תקווה וגידל משפחה בווה גן, היה אדם של חיבור ואחדות, והגשר החדש הוא סמל לערכים אלו.

אורכו של הגשר החדש 35 מטרים מעל רחוב גיסין, מחבר בין שכונות נווה גן ואם המושבות ומספק חציה בטוחה עבור הולכי הרגל, ובפרט עבור תלמידי מוסדות החינוך שבסביבה. הגשר מלווה ברמפות להולכי רגל, עצים, צמחים ודשא שנשתלו סביבו, ולאורך הרחוב נסלל שביל אופניים, המספק מסלול רכיבה בטוח ונעים. בטקס נכחו חברים של חממי, משפחתו ותושבים רבים.

רמי גרינברג מימן עם אביו של אסף חממי ז"ל, אילן חממי

ראש העיר רמי גרינברג אמר טקס: "הנצחתו של אל"מ אסף חממי ז"ל בגשר זה, מסמלת את הערכים שעליהם גדל ועל פיהם פעל – אחדות, חיבור והגנה על תושבי המדינה. אסף היה איש של אנשים, תמיד פועל למען הכלל ומחבר בין לבבות. אנו גאים להנציח את זכרו באופן שמבטיח לתושבי העיר להמשיך לפעול ברוחו ולהמשיך את דרכו".

לדברי עיריית פתח תקווה, היא שמה לה למטרה להנציח גיבורים שהקריבו חייהם למען אחרים במתקפה של ה-7 לאוקטובר. בין היתר הקמת פארק חרבות ברזל עם אנדרטה הנושאת את שמות החללים ברחוב בן גוריון, הנצחת שמות החללים באנדרטה של חללי פעולות איבה ברחוב הרב חפוטא ועוד.

בני משפחתו של אסף חממי עם ראש העיר
ספיר חממי נושאת דברים

מדבריה של ספיר חממי, אלמנתו של אסף

"ב-2009, חודש לאחר החתונה שלנו, כשהיינו עדיין צעירים, חיפשנו בית לקנות ולהקים בו משפחה. במקרה, ובהתאם לתקציב שהקצינו, החלטנו לרכוש בית בשכונת נווה גן, שעדיין הייתה בתהליכי פיתוח, עם הרבה חול וסביבה שאין בה כמעט כלום. ב-2012 עברנו לשכונה הזו, וכמה חודשים לאחר מכן נולדה הבת שלנו, אלה. הכרנו חברים חדשים, התפתחו קשרים ואנחנו גדלנו יחד, עד שזכינו להוסיף למשפחה גם את אלון ואחריו את ארבל.

אהבנו כל רגע בשכונת נווה גן, עם האנשים המדהימים שסביבנו, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו. במהלך השנים, אסף היה נוכח פחות פיזית' אבל הרבה מנטלית. הוא שירת בצבא, התפתח, ואתגר את עצמו ואת כולנו. בכל שבת כשהוא חזר הביתה, הוא היה אומר כמה טוב לו לחזור למקום הזה, וכמה מזל יש לנו לחיות בקהילה הזו.

המשפחה שלנו גדלה, והבית הפך קטן מדי עבורנו. ההחלטה לעזוב את הבית שבו הקמנו משפחה, שבו נולדו ילדינו, הייתה לא פשוטה בכלל. הלב שלנו נשאר כאן, עם החברים, השכנים, הזיכרונות המתוקים, ועם המקום הזה שמלא באהבה.

אסף היה איש של אנשים, בעל יכולת לראות את האחר, לקדם אחדות, לגשר ולראות את הטוב בכל אדם. אין דבר סמלי יותר מלחנוך היום גשר על שמו, גשר שידאג לכך שילדי השכונה יגיעו בבטחה לבתי הספר ולמסגרות השונות. גשר זה מסמל את היכולת שלנו לחבר בין קצוות שונים בחברה, עם פחות שיפוטיות ויותר קבלה ואהבה – דתיים, חילוניים, ימניים, שמאלנים, יהודים, בדואים, דרוזים – כולם יחד כדי לדאוג לילדינו ולעתידם.

אילן חממי, אביו של אסף נושא דברים

המקום הזה, שהיה ביתנו במשך כל כך הרבה שנים, התחיל מדירה על הנייר והפך עם השנים לקהילה עוטפת ומכילה וזה מרגש יותר מכל. היום נחנך גשר בישראל, גשר שישמור על ילדינו וימשיך לייצג את הערכים שאסף חי בשבילם והקדיש את חייו עבורם".

בהמשך דבריה הודתה חממי לחברתה הטובה מור סיני ולאלי שטרן, תושבי השכונה, על קידום היוזמה להנצחה היפה הזו. תודה לראש העיר, רמי גרינברג, על ההחלטה להנציח את הגיבורים שלנו ולתת הזדמנות להנחיל את הערכים שהם מייצגים – ישראל היפה. לפנינו עוד משימה ארוכה ומאתגרת – להשיב את הבנים והבנות שלנו הביתה, גם את אסף שלי.

"אסף נתן את חייו למדינה ולאנשים, במחיר הכואב של אובדן אישי", סיכמה ספיר את דבריה. "המעט שנשאר לנו הוא להחזיר אותו הביתה, למדינה שכל כך אהב, ולתת גם לנו קצת נחת בכל הטירוף הזה. אין יותר זמן! עלינו להחזיר את כולם הביתה, עכשיו"!

אמו ואביו של אסף חממי - משמאל
תמונות באדיבות דוברות עיריית פתח תקווה

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »