צפו: כ-1000 תושבים הגיעו לטקס ההשקה של רחוב "אחדות ישראל" פתח תקווה (וידאו)

אומנם מדובר בסך הכל בכביש קטן שאורכו כ-150 מטרים, אבל מעבר לכך שהוא יכול להשפיע על הרגלי הנסיעה של פתח תקוואים רבים, שמו מסמל משהו שנחוץ וחסר בימים כאלה במדינה. לאירוע הגיעו תמהיל של נערים מתנועות נוער, תנועות התנדבותיות, בתי ספר, לצד אזרחים ותיקים ואנשי העירייה, בהם ראש העיר רמי גרינברג, שאמר: "המלחמה העלתה את הצורך באחדות. לא כקלישאה, אלא כדרך אמיתית".

רחוב אחדות ישראל פתח תקווה, המחבר בין רחוב בזל ממערב לרחוב הרב מלכה ושכונת נווה גן בצד המזרחי שלו, ייפתח מחר סופסוף לתנועה, לאחר כשנתיים של תכנון והקמה. הכביש, שהוא המשכו של רחוב גרינשפן, נועד לשפר את הקישוריות בין השכונה לחלק המסחרי המתפתח שכולל את המתחמים המסחריים והתעסוקתיים של פארק גיסין, בזל פארק והקניון הגדול.

צפו בכתבת וידאו מהאירוע (רק בפתח תקווה NEWS)

הרבה יותר מסמלי

באופן שהוא הרבה יותר מסמלי, הוא נמצא סמוך לגשר הולכי הרגל, ההולך ומוקם וייקרא "גשר ה-7 באוקטובר" וסמוך למוזיאון צה"ל, שיוקם במקום חניית הכורכר, הנמצאת צפונית לפארק הגדול. הכביש, שצפוי להיות עמוס מיומו הראשון, אמור להקל במעט על הפקקים השגרתיים שבאיזור. הטקס החל בהסרת הלוט מהשלט של הרחוב, כשבהמשך עלו לבמה לשאת דברים ראש העיר רמי גרינברג והיועצת לשוויון מגדרי, רחל אלון. את האירוע חתם הזמר הצעיר עילאי כץ.

ראש העיר רמי גרינברג מימין. רחל אלון, היועצת לשוויון מגדרי - משמאל

"מראים לכולם איך להיות מאוחדים"

בלטו בנוכחותם מאות בני נוער, ביניהם מתנועת הצופים, שרקדו והרימו את המוראל. אנחנו באנו לכאן כדי להראות לכולם איך אפשר להיות מאוחדים", אמרה אופיר הורביץ בת ה-18 משבט ראשונים ברמת ורבר. חברתה, נועם חזן, משכונת מחנה יהודה, שעושה שנת שירות בשבט ברק, הוסיפה: "חשוב שתהיה לנו אחדות בתקופה זו בעיקר. כל אחד יכול למצוא את המקום שלו – ביחד עם החברים והחברה".

חברי שבט ראשונים של תנועת הצופים

"אחדות ישראל מניעה את הפעילות שלנו"

גם החבר'ה של אנשי סיירת החסד (סח"י) פתח תקווה הגיעו לפתיחת הרחוב כדי להעביר מסר של נתינה ואחדות. "אצלנו אחדות ישראל היא סמל שמניע את הפעילות שלנו", אמרה לנו אוראל חמיאס מהסיירת. "אנחנו מחלקים מזון לכל משפחה נזקקת – בלי הבדל דת, גזע, או מין. לפני כל יציאה למעשה חסד, אנחנו מדגישים שהדבר נעשה בשם אחדות ישראל".

חברי סח"י - סיירת חסד ישראל

"מביאים את הגרסא הכי טובה שלנו"

שיר ארנטל, אורן חיבל ועמית מסיקה הפתח תקוואים מקבוצת הכושר הקרבי "אחריי", הגיעו גם הם לטקס. "אנחנו הרבה יותר מקבוצת כושר קרבי", סיפרו. "באחריי אנחנו לומדים איך להפוך לגרסה הכי טובה שלנו. יש לנו פעילויות שמדברות על ערכים המבטאים אחדות, כמו: כבוד, רעות, עזרה לאחר, אחווה, שיתופיות, תמיכה ומוסריות. במהלך השנה אנחנו משמחים חולי סרטן בבתי חולים ואוספים ממתקים לפורים לנזקקים".

קבוצת אחרי: "הופכים לגרסא היותר טובה שלנו"

בטקס לא נרשמו אירועים חריגים, למעט ניסיון חלש וקצר להיכנס לדבריו של גרינברג באמצעות מגפון אותו החזיקה מישהי שהגיעה מטעם קבוצת מחאה, שהחזיקה שלט עליו הכיתוב: "אין אחדות ישראל בלי החזרת החטופים". אפשר לומר שזה מסר די אחיד, שיצא מפי כל מי שדיברנו איתו באירוע, שאומנם היה רק פתיחת כביש – אבל סימל הרבה יותר.

השלט שהניפו המוחים בטקס
האטרקציה: פלאפל חינם
האטרקציה: פלאפל חינם

עוד ב-רכב ותחבורה

"אחדות ישראל" – בעוד כשבועיים ייפתח הכביש המחבר בין בזל לרב מלכה פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי היא משלימה בימים אלו את העבודות הכביש, שהוא אומנם קצר, אבל יכולה להיות לו השפעה רבה על תנועת הרכבים הרבים הנעים על הציר בין שכונת נווה גן לאיזור המסחרי והציבורי של הפארק הגדול, הקניון הגדול והפרויקטים המסחריים של פארק גיסין ובזל פארק. העירייה החלטה לתת לו שם זה מתוך רצון לשקף את הכבוד ההדדי בין מגוון האוכלוסיות הגרות בעיר.

המשך קריאה »
כביש 40 החדש פתח תקווה

אושרה תוכנית הסטת החלק הצפוני של כביש 40 למזרח פתח תקווה

בשורה טובה לתושבי פתח תקווה, ובמיוחד לתושבי מזרח העיר, שיכולים לקוות שיש עתיד טוב להקלה בעומס התנועה וביכולתם להגיע מהיר יותר הביתה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את המקטע הצפוני של תכנית משרד התחבורה – בין צומת סגולה בצפון ועד צומת מחנה סירקין בדרום. בתכנון: שדרוג שלושה מחלפים, הקצאת מסדרון תשתיות תת קרקעי ומתן מענה לתחבורה ציבורית ואופניים.

המשך קריאה »
קורקינטים ואופניים חשמליים בפתח תקווה

בדיקה מדגמית בפתח תקווה: כמה שמו לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים? (וידאו)

בבוקר חמישי האחרון, ביקרנו בדרך רבין, במסלול הכי סואן בעיר של אופניים וקורקינטים חשמליים, במטרה לגלות מי מיישם את החוק, שקובע כי מאותו יום, כל כלי כזה חייב בלוחית רישוי. חצי שעה של בדיקה הספיקה לנו לקבוע שהרוכבים במקרה הטוב לא מודעים, או במקרה הרע – פשוט מצפצפים על החוק. מתוך 32 רכבים שנבדקו, 24 היו ללא לוחית רישוי. החדשות הטובות מבחינתם: אכיפה תחל רק ב-1.9.

המשך קריאה »
חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »