הנביאים 17-19

חמישה ימים אחרי פינוי הגופות מהדירה בשערייה והשכנים מתלוננים: עדיין יש ריח

בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, הוצאו גופותיהם של בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, שגרו ברחוב הנביאים 19. למרות שכמעט חלף שבוע, הדיירים סובלים מגלי צחנה, שממשיכים להגיע מהדירה שבקומה השנייה. גם אחרי שנכנסו לדירה, שפכו 12 ליטר אקונומיקה וזרקו את המזרן המעופש עליו שכבו הגופות, הם עדיין מריחים את הסירחון. "הריח ממשיך להיות בלתי נסבל. מקווים שיטפלו בזה כבר".

ביום שישי האחרון דיווחנו לכם על המקרה הטראגי בשכונת שערייה, בו נמצאו גופותיהם של בני הזוג, שגרו בדירה בשכירות. הגבר עבר להתגורר במקום בשכירות לפני כשנתיים, כשבת זוגתו הצטרפה אליו בשנה האחרונה. נסיבות מותם ידועות למערכת, אך מפאת צנעת הפרט לא נחשוף אותם כאן, רק נספר שלפי ההערכה הם מתו שבוע לפני שנמצאו גופותיהם במצב ריקבון מתקדם.

מכוניות זק"א בפתח בניין המגורים בו נמצאו הגופות
מכוניות זק"א בפתח בניין המגורים בו נמצאו הגופות

"לא העליתי על דעתי שזה מה שקרה"

חשוב לציין כי בכל הקשור לנסיבות מותם אין חשד לפלילים ובטח שלא מדובר באלימות של רצח והתאבדות. "ביום ראשון בשבוע שעבר התחלתי להריח ריח חשוד", מספר שכן, אליו פנינו, שגר קומה אחת מעל בני הזוג. "בהתחלה חשבתי שהריח עולה מהביוב, אבל הבנתי שזה משהו אחר. אחרי יום-יומיים התקשרתי לשכן מלמטה – והוא לא ענה. שלחתי לו הודעת וואטסאפ – וראיתי V אחד. אז התחלתי לחשוד שמשהו קרה לו".

ומה עשית?

"ירדתי לדירה ודפקתי בדלת – ואף אחד לא ענה", מספר השכן. "אבל עדיין לא העליתי בדעתי שהוא מת בדירה. כבר קרה שהוא נעלם לשלושה חודשים – אז חשבתי שזה המקרה"

רק ביום רביעי שעבר בלילה, כשהצחנה התגברה, החליטה אחת מהשכנות לקרוא למשטרה. זאת הגיעה במהרה ואליה הצטרפו צוותים של מכבי אש ומגן דוד אדום. "הם מיד הריחו את הסירחון החזק", מספר השכן. "תחילה הם חשבו שאולי מדובר בעכבר שמת באחד מהמזגנים, אבל מיד זה נשלל. אמרתי להם שכדאי להיכנס לדירה מתוך חשד שמדובר בריח של גופות. הם נכנסו מהחלון. הכבאי חזר משם אחרי כמה דקות ואמר לי בפנים חיוורות – 'צדקת'".

הנביאים 17-19 פתח תקווה

"שפכנו 12 ליטר של אקונומיקה - וזה גם לא עזר"

למה לא התקשרתם לבעלי הדירה, שידאגו לנקות אותה ולהסיר את הריח?

"בעלי הדירה נעלם. לא מוצאים אותו. המשפחה של השוכר שנפטר בה, ביקשה לא להתערב עד תום ימי השבעה. הריח היה ממש בלתי נסבל והלכתי למשטרה. הם הבינו את המצב והסכימו לתת לי מפתח למנעול שהוחלף. עוד באותו ערב נכנסתי יחד עם עוד שכנה לדירה ושפכנו שם 12 ליטר של אקונומיקה – אבל עדיין נשאר הריח. שלשום, ביום ראשון, שפכנו עוד 8 ליטר והוצאנו את המזרון עליו שכבו הגופות – באישור המשפחה. למרות זאת, הריח עדיין נשאר".

פנית לעירייה?

"כן. פניתי לראש העיר והוא אמר שידאגו לטפל. בהמשך, דיברתי עם הרווחה, שבאמת רצו לעזור – אבל אמרו לי שבלי אישור של המשפחה, הם לא יכולים להכניס לדירה גורמי מקצוע שינקו ויעלימו את הריח – זאת מכיוון שעדיין יש בדירה חפצים אישיים של בני הזוג. בינתיים השאירו אותנו לסבול עם הריח. חבל שהרשויות לא נוקטות סנקציות מול הדיירים או בעלי הדירה במקרים כאלה. זה מפגע לכל דבר ועניין. אם הייתה שריפה דירה? לא היו דואגים לכבות אותה? אז אותו דבר עם ריח – האחריות של הרשויות הוא לדרוג להעלים אותו".

איך זה משפיע על החיים שלך?

"מעבר לטראומה שמקרה כזה קורה לידך, הריח שממשיך להגיע מהדירה – משבש לנו את החיים", משיב השכן. "יש לנו תינוקת בת חודשיים שגם היא סובלת. אנחנו ישנים בסלון, כי שם יש פחות ריח מאשר חדר השינה".

הדירה בה נמצאו הגופות בנביאים 19 פתח תקווה

"צריך להדליק מזגן ואי אפשר לתלות כביסה"

דיירת נוספת עמה שוחחנו, מספרת שאף היא עדיין סובלת. "מדובר במפגע בריאותי ותברואתי" היא מתלוננת. "בגלל הריח, אני משאירה את החלונות סגורים בכל הבית. זה מחייב אותי להדליק כל הזמן את המזגן ולבזבז חשמל. אי אפשר לתלות כביסה ועוד אין לי מייבש כביסה. למרות שהזמן עובר, הריח רק מחריף. זה מגיע למצב שלא ניתן לשהות בבית. נשמח אם הרשויות יעזרו לנו בעניין".

ממשטרת פתח תקווה נמסר: "הטיפול בריחות העולים מהדירה, אינם באחריותה של המשטרה.הטיפול בריח צריך להיות באחריות המשפחה ובעלי הדירה". מעיריית פתח תקווה נמסר כי הטיפול בריח אינו באחריותה ו"אין לה חלק בדבר". יש לציין כי שני מבני הרכבת, הנביאים 17 + 19, צפויים להיהרס בקרוב במסגרת פרויקט פינוי-בינוי עתידי של חברת "קטה גרופ".

עוד ב-מהנעשה בעיר

במקום מתחם העסקים שנהרס בקפלן 7 – תורחב המדרכה לטובת הורי בית ספר "קפלן"

אתמול דיווחנו לכם ראשונים בפייסבוק על כך שעיריית פתח תקווה, בהוראת בית משפט, הרסה את המרכז המסחרי הקטן מול ביה"ח בילינסון. המרכז איכלס במשך שנים רבות מספר עסקים, ביניהם: המכון האורטופדי "אורטופדיקס", שווארמת ג'ירוס וחנות הנוחות Green. כעת נודע כי השטח ישמש כרחבת המתנה להורים, שיחכו לילדי בית הספר היסודי "קפלן". בקרוב: פרויקט פינוי-בינוי ענק באיזור.

המשך קריאה »

הכנתם כבר את התיק? כ-81,700 פותחים את שנת הלימודים במוסדות החינוך בפ"ת

בשעה זו עדיין לא ידוע עם התיכוניסטים הפתח תקוואים יתחילו ללמוד מחר (1 בספטמבר), או שפתיחת הלימודים לשנת תשפ"ה תתעכב להם בעקבות השביתה, אבל כבר עכשיו ידוע כי השנה ילמדו בעיר מספר שיא של תלמידים ותלמידות. לדברי העירייה, עשרות מיליוני שקלים הושקעו בשיפוצי קיץ, שדרוג מבנים ואבזור חדש בכיתות ובגנים. 2872 תלמידים יגידו מחר "שלום כיתה א'".

המשך קריאה »
מכוניות זק"א בפתח בניין המגורים בו נמצאו הגופות

זוועה ברחוב הנביאים פתח תקווה: שתי גופות נמצאו בדירה במצב ריקבון מתקדם

לפי דיווח של זק"א, הגופות, גבר ואישה בשנות ה-50, נמצאו ב"זירה קשה מאוד" בדירה בבניין מגורים במזרח העיר בלילה שבין רביעי לחמישי. "שכנים דיווחו למשטרה על ריח חריף שיצא מהדירה. לאחר פריצת הדלת אותרו גבר ואישה במצב ריקבון מתקדם. מתנדבי זק"א מרחב שרון פעלו בזירה בטיפול בכבוד המת בנפטרים ובאיסוף הממצאים", נמסר.

המשך קריאה »
מטה מאבק סירקין עם שר החקלאות אבי דיכטר בכפר סירקין פתח תקווה

אבי דיכטר נפגש עם נציגי מטה המאבק של סירקין, שמחו בפניו על יוזמת הסיפוח לאלעד

שר החקלאות הגיע היום למזרח העיר לפגישה, שהתקיימה בבית האריזה של החקלאי בועז כץ בכפר סירקין, שבמרכזה עמד הניסיון המחודש לספח את שטחי "סירקין הקטנה" לעיר אלעד הרחוקה, ולבניית עוד כ-4000 יחידות דיור, בנוסף על הכמות העצומה, של 12,000 יחידות דיור בשכונה העתידית "נוף ירקון", שכבר אושרה. "ניכר כי כבוד השר שותף איתנו ורתום לנושא שחשוב מאוד גם לו", מסרו מהמטה.

המשך קריאה »