עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

בעצרת צפויים להשתתף משפחות החטופים, ביניהם תושבי ותושבות העיר: דניאלה גלבוע, עידן שתיוי וענבר היימן. בעצרת גם יצוין זכרם של הנופלים בקרבות השונים ובתוכם תושב העיר שנפל בסוף השבוע האחרון, סמ״ר אלקנה נבון ז"ל ולזכרם של כל 34 החללים והנרצחים שהעיר ספגה מאז ה-7 באוקטובר. אורלי גלבוע, אמה של דניאלה, התראיינה ביום רביעי לחדשות 12 ואמרה מילים נוקבות כלפי ראש הממשלה.

צפו בדבריה של אורלי גלבוע אמה של דניאלה מפתח תקווה - בחדשות 12 בראיון עם דני קושמרו (כתוביות)

@ptnews.tiktok אורלי גלבוע, אמה של החטופה דניאלה גלבוה בראיון לחדשות 12 בתאריך 28.8.24. #דניאלהגלבוע #אורלי גלבוע #חטופים ♬ סאונד מקורי - פתח תקווה NEWS

"ראש הממשלה, חייב להחזיר אותן זו אחריות שלו!", אמרה לדני קושמרו. פעם אחרונה שקיבלנו אות חיים מדניאלה זה לפני שלושה חודשים, אבל אנחנו יודעים מהגורמים השונים, שהתצפיתניות בחיים. כשאת שומעת חברי קבינט שאומרים על העסקה שהיא מופקרת – זה פשוט מצער. פשוט אין לי מה להגיד. זה פשוט כואב בלב שיש בינינו יהודים שהם חובשי כיפה, יראי שמיים שזה מה שהם אומרי. שהם לא מבינים שהדבר הכי חשוב ביהדות, זה פדיון שבויים וזה הצלה של יהודים אחרים. זו אמירה שהיא מאוד צורמת וכואבת.

ראש העיר רמי גרינברג עם תלמידי חטיבת גולדה באם המושבות
ראש העיר רמי גרינברג עם תלמידי חטיבת גולדה באם המושבות

ביום שלישי הקרוב יחנך רחוב חדש שיקרא "אחדות ישראל" ויחבר את דרך הרב מלכה לרחוב בזל. העירייה מסרה כי שם הרחוב ישקף את הכבוד ההדדי בין מגוון האוכלוסיות הגרות בפתח תקווה, תוך כמיהה לאומית לאחדות הנחוצה דווקא בימי המלחמה. בנוסף, כחלק מהמאמץ להעלאת המודעות להחזרת החטופים, העירייה חילקה אלפי חולצות צהובות לתלמידי ותלמידות בתי הספר העל יסודיים בעיר, איתן פתחו התלמידים את שנת הלימודים היום ב- 1 לספטמבר.

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

גיבור מקומי: אסף חממי ז"ל הונצח הערב בטקס על גשר גיסין אם המושבות פתח תקווה

הגשר, שהוקם לפני כחצי שנה, ייקרא על שמו של אלוף המשנה, מפקד החטיבה הדרומית שנהרג ב-7 באוקטובר בקרב הירואי, בו הציל אנשים רבים – וגופתו נחטפה לעזה ועדיין מוחזקת שם. בטקס נכחו ראש העיר, יחד עם בני משפחתו, פקודים שלו, חברים ומוקירי זכרו. אורכו של הגשר החדש הוא 35 מטרים והוא הוקם במטרה לחבר בין שכונות נווה גן ואם המושבות. גרינברג: "הגשר – מסמל את ערכיו של חממי".

המשך קריאה »
מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »