מכבי פתח תקווה תארח מחר את מכבי ת"א, שצפויה להגיע עם לפחות 8000 אוהדים

חגיגת כדורגל מצפה לעיר מחר (1.9, 20:15), כשהמון של קהל צהוב, לצפוי לכבוש את אצטדיון "שלמה ביטוח". הכרטיסים לשערים 10-14 נחטפו מזמן על ידי אוהדי האלופה וההערכה היא כי גם 5 ו-6 יתמלאו על ידי הצהובים. הפתח תקוואים, שמגיעים למשחק אחרי הפסד לסכנין וחילופי תפקידים בהנהלה, חוששים ממיעוט של אוהדים שיתמכו בקבוצה. בהפועל פ"ת חזרו מרוצים מתיקו 2:2 בבלומפילד מול הפועל ת"א.

האלופה מכבי תל אביב, תפגוש לראשונה בפתח תקווה את מכבי המקומית, חמישה חודשים אחרי שהפסידה באותו מגרש 2:4 במשחק הבלתי נשכח של רבע גמר גביע המדינה, בו בסופו של דבר זכו הלוזונים. גם אז הייתה לצהובים שליטה מוחלטת ביציעים, מה שבסופו של דבר לא עזר להם. אוהדי מכבי פתח תקווה, שמקווים למלא מחר את יציעים 1 ו-2 , מקווים לתסריט דומה, אבל נראה שהסיכויים לכך נמוכים מאוד.

צפו בתקציר ההפסד של מכבי פתח תקווה בשבת האחרונה מול בני סכנין

הפסדים ועונש מפיפ"א

מכבי פתח תקווה התחילה את עונת 24/25 באופן שמעורר חשש, כי היא עלולה לסיים אותה בירידת ליגה. זה התחיל בארבעת ההפסדים באירופה, שהסתייימו עם מאזן שערים של 1:10 והמשיך בהפסד הליגה במחזור הראשון, בשבת האחרונה, בחוץ לבני סכנין (0:2), לאחר שהמגן הצעיר עידו כהן, הורחק כבר בדקה ה-5 – מה שפגע באופן משמעותי בסיכויים של מכבי לצאת עם נקודות מהמשחק, שנערך בעכו.

אם לא די בהפסד, במכבי פתח תקווה התבשרו השבוע מפיפ"א, כי הם מנועים, עד ינואר 2026, להחתים ולצרף שחקנים חדשים. העונש בא בעקבות תביעה בעניינו של לאמק בנדה, חלוצה לשעבר. מכבי הפסידה בערעור שהגישה ל-CAS (בית הדין הגבוה לספורט) ותצטרך להעביר לארסנל טולה הרוסית אחוזים ממכירתו של הזמבי, כמו גם פיצויים על כך שלא שילמה עד אותו רגע.

אוהדי מכבי פתח תקווה
אוהדי מכבי פתח תקווה - יהיו מיעוט ביציעים

שמיר, גולאסה ודמשקאן - לא ישחקו

המשמעות היא שבינתיים מכבי פתח תקווה לא תוכל לשתף במשחק מחר אף אחד משלושת השחקנים החדשים שחתמו בקבוצה – ויטלי דמשקאן, אייל גולסה ועדן שמיר. פי הפרסום באתר של פיפ"א, כל עוד העונש לא הוסר, מכבי פתח תקווה לא רשאית להחתים שחקנים עד חלון ינואר בעונת 2025/26. הפתח תקוואים הגיבו שהם רגועים בעניין ועובדים על סגירת החוב – והאיסור יוסר, כבר מהמחזור השלישי.

האיסור לשתף את שלושת השחקנים החדשים, בטח לא עוזר למאמן דן רומן, במשחק בו ממילא יש פער גדול ביחסי הכוחות בין שחקניו, לאלופים מתל אביב, עבורם זה יהיה משחק הליגה הראשון לעונה (לאחר שנדחה משבת האחרונה משחקם מול הפועל ירושלים). הצהובים אומנם הודחו מליגת האלופות, אבל יתנחמו במפעל ה"ליגה האירופית", אליו העפילו ביום חמישי, לאחר ניצחון מרשים 5:1 על באצ'קה טופולה הסרבית.

דן רומן: הרבה כאבי ראש

חשש מאוהדי מכבי תל אביב 'סמויים'

אם לא די בעונש של פיפ"א והיכולת הלא טובה, במכבי פתח תקווה חוו השבוע זעזועים גם בעמדת ההנהלה, לאחר עזיבתה של מנהלת-דוברת הקבוצה בשנים האחרונות – קורין קליזמן, זאת על רקע דיווחים על מתחים בינה לבין המאמן רומן. בעקבות עזיבתה, עומר גולן יוסט מעמדת המנהלת הספורטיבי, לעמדת המנהל האדמינסטרטיבי ואת מקומות יתפוס שחקן עבר אחר, טל בן חיים, שפרש בעונה שעברה. את עמדת הדובר ואחראי מדיה – ימלא נתנאל הרשקו.

במכבי פתח תקווה יש חשש ממיעוט האוהדים שצפוי להגיע מחר למשחק. לפי בדיקה באתר מכירת הכרטיסים "לאן", נכון לעכשיו (צהרי שבת), נותרו כ-1200 כרטיסים ביציעים 1, 2 וכסף ביציע המערבי. לאור האכזבה מהתוצאות של פתיחת העונה, אפילו חלק מ-500 מחזיקי המנויים, הודיעו כי הם מוותרים על הגעה למשחק. אי לכך, בהחלט ייתכן כי אוהדי מכבי תל אביב "סמויים", ינסו להיכנס גם לשערים המיועדים לאוהדי מכבי פתח תקווה. "אנחנו מצפים שהמשטרה תדאג להוציא אותם מהיציע שלנו", אמר אחד האוהדים.

מכבי פתח תקווה מנצחת את מכבי תל אביב 4:2 ברבע גמר הגביע

רומן: נהיה תחרותיים ונוכל לנצח

המאמן רומן נשאל על איך הוא רואה את הסיכויים לקראת המשחק מול מכבי תל אביב – והשיב: "ברור לנו שאנחנו הולכים לשחק נגד יריבה קשה. אנחנו מנסים להתמקד בנו ולשפר את הדברים שאנחנו רוצים לשפר ולהמשיך להשתכלל כקבוצה, ואנחנו מאמינים שברגע שאנחנו נעשה את הדברים כמו שצריך אז נוכל להיות תחרותיים וגם לנצח".

לגבי חסרונם של שחקני הרכש, השיב רומן: "אני לא רואה את זה ככה שאין לי 3 שחקנים יש לי 20 שחקני סגל מצוינים. שאנחנו מאמינים בהם ואלה שעולים לשחק והם אלה שעשו את העבודה אני לא לא מסתכל על מה אין אני מסתכל על מה יש, אנחנו עובדים עם מה שיש ואנחנו צריכים להוציא את המקסימום ממה שיש ובזה אנחנו מתמקדים. מבחינתי לא חסר אף שחקן במשחק מחר".

אוהדי מכבי תל אביב צפויים למלא את היציע המרכזי באצטדיון ש"למה ביטוח"

כמעט ניצחון בבלומפילד להפועל פתח תקווה

בעוד שבמכבי פתח תקווה סוער כבר בפתיחת העונה, בהפועל פתח תקווה יכולים, בינתיים, לחייך. אחרי הניצחון ביום שני מול אום אל פאחם 2:0 (בן אז'ובל בפנדל ושער של איתי רוטמן), היא יצאה למשחק חוץ קשה בבלומפילד מול הפועל תל אביב וחזרה עם 2:2 ונקודה חשובה, אחרי שחזרה פעמיים מפיגור (אז'ובל ושער ענק של גולן בני). כ-1500 אוהדים, שליווי את הקבוצה לתל אביב, ראו איך אז'ובל, מחמיץ פנדל בדקה ה-85, שיכול היה לנצח את המשחק.

למרות האכזבה מכך שלא חזרו עם שלוש נקודות מבלומפילד, בהפועל פתח תקווה יכולים להיות מרוצים. אחרי שני מחזורים, הקבוצה של עומר פרץ כבר עם ארבע נקודות פותחת את העונה טוב בדרך למסע שלה בחזרה לליגת העל. ביום חמישי הקרוב (5.9, 19:00) היא תארח את כפר קאסם, במטרה להשיג ניצחון בית שני ברציפות.

צפו בתקציר:

עוד ב-ספורט

משחק ידידות נגד כוכבי המגזר הערבי מכבי פתח תקווה

כ-500 צופים הגיע למשחק ידידות של מכבי פ"ת לזכר רצח הילדים במג'דל שמס

במחווה יפה ומרגשת הקבוצה הפתח תקוואית אירחה קבוצה שהורכבה מכוכבי המגזר הערבי, כשביציעים נכחו משפחות הנרצחים, קרובים וחברים ואוהדי הקבוצה, ביניהם משפחתו של פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, אוהד של מכבי, שהיה בין 12 הילדים שנהרגו מפגיעת טיל של חיזבאללה במגרש הכדורגל ביישוב הדרוזי. "אתם אחים שלנו, נשמח תמיד לארח אתכם בכל משחק", אמר היו"ר, אבי לוזון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה

בשורות טובות למכבי פתח תקווה: הוסרו הסנקציות מפיפ"א – יש אישור להחתמות

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים והרבה דאגות, מחזיקת הגביע יכולה לנשום לרווחה מהעובדה שהאיסור להחתים שחקנים חדשים עד ינואר 2026 – הוסר. המשמעות היא שכבר בתחילת השבוע המועדון יחל ברישום של השחקנים שחתומים: עדן שמיר, אייל גולסה ויבקש את השחרור הבינלאומי של ויטאלי דמשקאן, מתוך מטרה ששלושתם כבר יהיו רשאים לשחק במשחק הקרוב בחוץ מול חדרה ב-16.9.

המשך קריאה »

כ-9500 צופים ראו את מכבי ת"א מביסה את מכבי פ"ת, שהפסידה בפעם השנייה ברציפות

יתרון ענק ביציעים, יתרון ענק על הדשא: האלופה לא התקשתה מול סגל חלש של דן רומן והשיגה 3:0 קליל, שהותיר את הפתח תקוואים עם הרבה מחשבות מדאיגות להמשך העונה. יותר מ-8000 אוהדים צהובים צבעו את היציעם של אצטדיון "שלמה ביטוח", מול כ-1000 מארחים כחולים. במכבי פתח תקווה מכרו כרטיסים רק לאוהדים עם מספר טלפון המעיד על "הסטוריית רכישה".

המשך קריאה »
הפועל מבנה פתח תקווה נשים

מהיום: קבוצת "מבנה" תשמש ספונסרית גם של קבוצת הנשים של הפועל פתח תקווה

מועדון הכדורגל הפתח תקוואי דיווח היום על מהלך, שהיה כבר מתבקש מזמן, לקחת תחת חסותו גם את קבוצת הנשים, שעד היום נקראה "הפועל עירוני פתח תקווה". החל מעונת המשחקים 24/25 קבוצת הנשים תיקרא "הפועל 'מבנה' פתח תקווה", בדיוק כמו הגברים והלוגו של חברת הנדל"ן יעטר את מדיהן של השחקניות. "החיבור בין שני המועדונים תחת אגודה אחת הוא טבעי", מסר מנהל המועדון, טים פלוטקין.

המשך קריאה »