מטה מאבק סירקין עם שר החקלאות אבי דיכטר בכפר סירקין פתח תקווה

אבי דיכטר נפגש עם נציגי מטה המאבק של סירקין, שמחו בפניו על יוזמת הסיפוח לאלעד

שר החקלאות הגיע היום למזרח העיר לפגישה, שהתקיימה בבית האריזה של החקלאי בועז כץ בכפר סירקין, שבמרכזה עמד הניסיון המחודש לספח את שטחי "סירקין הקטנה" לעיר אלעד הרחוקה, ולבניית עוד כ-4000 יחידות דיור, בנוסף על הכמות העצומה, של 12,000 יחידות דיור בשכונה העתידית "נוף ירקון", שכבר אושרה. "ניכר כי כבוד השר שותף איתנו ורתום לנושא שחשוב מאוד גם לו", מסרו מהמטה.

על מחנה סירקין הישן עוד לא נבנתה חתיכת בטון אחת של מגדל מגורים, אבל השטח המסקרן והאטרקטיבי הזה, לא מפסיק לייצר כותרות. רק אתמול דיווחנו לכם על כך שי.ח. דמרי יחד עם מגדל ביטוח ופיננסים חברו יחד להקמת פרויקט של יותר מ-300 דירות להשכרה בשכונת נוף ירקון העתידית. אבל הרבה מתושבי פתח תקווה והסביבה שואלים את עצמם האם תקום לצד שכונה זו עוד שכונה חרדית, שאפילו לא תהיה שייכת לעיר?

אבי דיכטר עם ראש מטה המאבק סירקין

ארבל ובוטבול מחזירים את רעיון הסיפוח

לפי התחזיות, זה בהחלט יכול לקרות. לפני כשנתיים דיווחנו לכם על כך ששרת הפנים דאז, איילת שקד, קיבלה את התנגדות עיריית פתח תקווה לספח את שכונת "סירקין הקטנה" המתוכננת לעיר אלעד ובתוך כך גם קיבלה את ההתנגדות להקמתה. אלא שלאחרונה נודע כי שר הפנים מש"ס, משה ארבל וראש העיר החדש של אלעד, יהודה בוטבול, פעולים על מנת להניע מחדש את ועדת הגבולות, לסיפוח סירקין הקטנה לאלעד.

אם זה יקרה, המשמעות היא עוד כ-4000 יחידות דיור ושכונה בכלל לא קטנה של 20-25 אלף תושבים. כמות כזאת לא רק תיצור עומס תנועה וצפיפות אוכלוסין, פתח תקווה לא תרוויח ארנונה – ויותר מכך איכות הסביבה תיפגע עם עוד ירוק שיוחלף בבטון אפור. בדיוק מהסיבה הזאת מטה המאבק של סירקין בלם פעמיים את התוכנית, אותה הם מכנים "הזויה".

שקופית מתוך תכנית "סירקין הקטנה"
שקופית מתוך תכנית "סירקין הקטנה"

פגיעה בחקלאות. פגיעה באיכות הסביבה

על מנת להשפיע על גורמים בכירים בממשלה לבלום שוב את התכנית, הוזמן היום לכפר סירקין, שר החקלאות אבי דיכטר לפגישה עם אנשי המטה, ראש מועצת דרום השרון אושרת גונן, ערן שבתאי ורועי סער מוועד כפר סירקין, וירון קדושים, נציג שכונות העיר פתח תקווה. "הצגנו בפני השר דיכטר את חשיבות שימור החקלאות במרכז הארץ בדגש על אדמות כפר סירקין, בשטח של סירקין הקטנה", סיפר קדושים. "בטח על רקע המלחמה בדרום ובצפון והפגיעה בחקלאות באזורי הגבול".

מה טענתם בפניו?

"הסברנו לו את החשיבות של שימור הריאה הירוקה ב"סירקין הקטנה" וביער מחנה סירקין המפונה. שצריך גם איכות חיים, בשטח שמוצף בניה באופן קיצוני. ניכר היה כי דיכטר שותף איתנו ורתום לנושא שחשוב מאוד גם לו. השר מכיר ומוקיר היטיב את האזור משירותו הצבאי רב השנים במחנה סירקין".

שטח סירקין הקטנה על המפה - מתוך מצגת שהוצגה על ידי מועצת דרום השרון ב-2020
שטח סירקין הקטנה על המפה - מתוך מצגת שהוצגה על ידי מועצת דרום השרון ב-2020

כתוב את הכותרת כאן

אנשי המטה, שנפגשו עם דיכטר בביתו של החקלאי בועז כץ בכפר סירקין, סיפרו לדיכטר על החקלאות בכפר סירקין, שהיא מאבני היסוד במדינה, והיישוב שהוא מראשוני הישובים במדינה, ואף קדם לה. ופירות החקלאות שלו במטעי האפרסק הזיתים ועוד, זוכים בפרסים בין לאומיים יקרים. "ביטחון המזון ואיכות החיים חשובים לא פחות מכל נושא אחר ונפעל למען זה ככל יכולתינו", אמרו.

בכיר ברשויות התכנון שהיה מעורב בתכנון עתידו של תא השטח של כפר סירקין אמר לדה מרקר כי בלית ברירה, "נתפר" כבר לפני שנים הרעיון לחבר את אלעד לשטח הזה באמצעות אזור תעסוקה ותחנת רכבת. לדבריו, היות שזו אוכלוסייה שמשתמשת רבות בתחבורה ציבורית, העומס התחבורתי על הכבישים הקיימים, לא יהיה חמור כפי שפתח תקווה חוששת, והתושבים העתידיים יחוברו לאלעד בקו אוטובוס.

לדבריו, האופציה ההגיונית יותר היא כמובן שפתח תקווה עצמה תבנה שכונה חרדית במקום, אך בעיר התנגדו לרעיון בשלבים מוקדמים. בפתח תקווה טוענים כי אין צורך בעוד בנייה באזור לנוכח היקף הבנייה האדיר ברובע נוף ירקון שיוקם בסמוך, על שטחי מחנה סירקין, וכי הדבר ייצור עומס תחבורתי בעיר, שנואשת לשמור על תא השטח הקטן כנקודה ירוקה אחרונה בים של בטון שכבר מתוכנן שם.

השטח בו הייתה אמורה לקום סירקין הקטנה
השטח בו הייתה אמורה לקום סירקין הקטנה

עוד ב-מהנעשה בעיר

במקום מתחם העסקים שנהרס בקפלן 7 – תורחב המדרכה לטובת הורי בית ספר "קפלן"

אתמול דיווחנו לכם ראשונים בפייסבוק על כך שעיריית פתח תקווה, בהוראת בית משפט, הרסה את המרכז המסחרי הקטן מול ביה"ח בילינסון. המרכז איכלס במשך שנים רבות מספר עסקים, ביניהם: המכון האורטופדי "אורטופדיקס", שווארמת ג'ירוס וחנות הנוחות Green. כעת נודע כי השטח ישמש כרחבת המתנה להורים, שיחכו לילדי בית הספר היסודי "קפלן". בקרוב: פרויקט פינוי-בינוי ענק באיזור.

המשך קריאה »
הנביאים 17-19

חמישה ימים אחרי פינוי הגופות מהדירה בשערייה והשכנים מתלוננים: עדיין יש ריח

בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, הוצאו גופותיהם של בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, שגרו ברחוב הנביאים 19. למרות שכמעט חלף שבוע, הדיירים סובלים מגלי צחנה, שממשיכים להגיע מהדירה שבקומה השנייה. גם אחרי שנכנסו לדירה, שפכו 12 ליטר אקונומיקה וזרקו את המזרן המעופש עליו שכבו הגופות, הם עדיין מריחים את הסירחון. "הריח ממשיך להיות בלתי נסבל. מקווים שיטפלו בזה כבר".

המשך קריאה »

הכנתם כבר את התיק? כ-81,700 פותחים את שנת הלימודים במוסדות החינוך בפ"ת

בשעה זו עדיין לא ידוע עם התיכוניסטים הפתח תקוואים יתחילו ללמוד מחר (1 בספטמבר), או שפתיחת הלימודים לשנת תשפ"ה תתעכב להם בעקבות השביתה, אבל כבר עכשיו ידוע כי השנה ילמדו בעיר מספר שיא של תלמידים ותלמידות. לדברי העירייה, עשרות מיליוני שקלים הושקעו בשיפוצי קיץ, שדרוג מבנים ואבזור חדש בכיתות ובגנים. 2872 תלמידים יגידו מחר "שלום כיתה א'".

המשך קריאה »
מכוניות זק"א בפתח בניין המגורים בו נמצאו הגופות

זוועה ברחוב הנביאים פתח תקווה: שתי גופות נמצאו בדירה במצב ריקבון מתקדם

לפי דיווח של זק"א, הגופות, גבר ואישה בשנות ה-50, נמצאו ב"זירה קשה מאוד" בדירה בבניין מגורים במזרח העיר בלילה שבין רביעי לחמישי. "שכנים דיווחו למשטרה על ריח חריף שיצא מהדירה. לאחר פריצת הדלת אותרו גבר ואישה במצב ריקבון מתקדם. מתנדבי זק"א מרחב שרון פעלו בזירה בטיפול בכבוד המת בנפטרים ובאיסוף הממצאים", נמסר.

המשך קריאה »