אוהדי מכבי והפועל פתח תקווה

מכבי והפועל פתח תקווה פותחות את עונת 24/25: ישחקו שוב יחד בעונה הבאה?

הערב (19:00), תפתח מכבי פתח תקווה את העונה בליגת העל, כשתשחק בעכו מול בני סכנין (שידור ישיר ב-5 פלוס). זוכת הגביע מגיעה למשחק אחרי תצוגות רעות באירופה (בהן הפסידה ארבע פעמים בלי לכבוש שער) ואחרי התבוסה הביתית 1:4 ביום שני בגביע הטוטו לבית"ר י-ם. הפועל פתח תקווה, היורדת הטריה, תארח באצטדיון "שלמה ביטוח" ביום שני (19:00) את הפועל אום אל פאחם. כמה מנויים מכרה כל קבוצה?

כאוהדי כדורגל נייטראליים בעיר, העונה הקודמת הייתה יכולה להיות חלומית. אחרי כמעט עשור, שוב שיחקו שתי הפתח תקוואיות בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי – ליגת העל. אלא שהחלום הפך למציאות כואבת, כשהפועל חזרה לליגת המשנה, תוך עונה. במכבי דווקא חייכו, אחרי הזכייה ההסטורית בגביע, אבל לאור היכולת עד עתה באירופה ובגביע הטוטו – יש הרבה מקום לדאגה אצל הלוזונים לקראת העונה הקרובה. בהפועל הציפייה היא כמובן לחזור לליגת העל, אבל זה לא יהיה פשוט – עם טוענות לעלייה כמו הפועל ת"א ובני יהודה ת"א.

אוהדי מכבי פתח תקווה באולם אמסטרדם בחגיגות הזכייה בגביע המדינה 2024

מכבי פתח תקווה: לעצור את הנדנדה

מכבי פתח תקווה תפתח הערב ב-19:00 את משחקיה בליגת העל לעונת 24-25. במכבי ירדו מהר מאוד לקרקע אחרי חגיגות הזכייה המפתיעה בגביע המדינה לפני שלושה חודשים. מה שהחזיר אותה לקרקע היו התוצאות המאכזבות באירופה: מפלה כפולה (ודי צפויה) מול בראגה הפורטוגזית עם 2:0 בחוץ ואחרי זה 5:0 ב"בית" (בסופיה) במסגרת הסיבוב הראשון ב"ליגה האירופאית".

ההמשך לא היה יותר טוב עם הפסד כפול של 1:0 מול קלוז' הרומנית. אי אפשר לומר שמישהו היה מופתע מההופעה הקצרה של מכבי באירופה, ששיחקה במסגרת לראשונה מזה 19 שנים, אבל הדרך הדי משפילה, הותירה טעם מר והרבה מחשבה על כך, שהקבוצה, שנחלשה בעיקר אחרי עזיבתו של החלוץ המבטיח עידן טוקולומטי לשרלוט מהליגה בארה"ב (MLS), יכולה בקצב הזה להיות מועמדת רצינית לירידה.

דן רומן על הקווים: מציאת העונה, או פלופ העונה?

התבוסה 4:1 ביום שני בגביע הטוטו, בבית לבית"ר ירושלים, רק קיבעה את החשש הזה. תוסיפו את חוסר הניסיון של המאמן החדש דן רומן, ותבינו למה אוהדי הקבוצה, כבר בשלב מוקדם זה, חוששים מנדנדה נוספת ועוד ירידה, שיכולה להיות רביעית ב-13 שנים. תקציב הקבוצה העונה יעמוד על 26 מיליון ש"ח (כולל התקציב של מחלקת הנוער) – סכום שהוא די דומה לעונות הקודמות. לפי הדיווחים האחרונים, הקבוצה מכרה רק כ-400 מנויים העונה. מאוד מאכזב, במיוחד אחרי שאבי לוזון הכריז בחגיגות הגביע למלא את כל היציע המערבי.

אבי לוזון בחגיגות הגביע: צריך למלא במנויים את כל היציע המערבי (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok אבי לוזון יושב ראש מכבי פתח תקווה מבטיח למלא את היציע המערבי במנויים. מתוך חגיגות הזכייה בגביע של מכבי פתח תקווה #מכביפתחתקווה #אבילוזון #פתחתקווה @עיריית פתח תקווה @אוהד מכבי פתח תקווה @רק בפתח תקווה יש הפועל 🇮🇱💙 @אלון קפלנסקי ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS

המשתכר הבכיר במכבי יהיה אנדראס קארו, הבלם הקפריסאי, ששכרו יעמוד על 160 אלף יורו. בין השחקנים שהצטרפו העונה הם אייל גולסה (הקשר הותיק שהגיע ממכבי תל אביב אחרי 8 עונות שם), עדן שמיר (קשר מהפועל באר שבע), תומר ליטבינוב (שוער מנוף הגליל), פלאמן גלאבוב (בלם נבחרת בולגריה, שהגיע מבית"ר ירושלים), תמיר גלזר (קשר אחורי מהפועל חדרה), אור רויזמן (קשר מהפועל ירושלים), עידן ורד (הקשר הותיק, שעבר צד מהפועל פ"ת) ו-ויטלי דמשקאן (חלוץ מולדאבי, שהגיע מלוז'אן השוויצרית).

ניר לוין חוזר להפועל פתח תקווה
ניר לוין חוזר להפועל פתח תקווה (מתוך יוטיוב הפועל פתח תקווה)

הפועל פתח תקווה: 2350 בעלי מנויים - זאת כבר הצהרת כוונות

הפועל פתח תקווה תפתח את משחקיה ביום שני (19:00) בבית באצטדיון "שלמה ביטוח" מול הפועל אום אל פאחם, כשהרבה סימני שאלה עולים לגבי העונה של היורדת הטרייה. ברור שהמטרה היא לעלות ליגה, אבל כשהפועל תל אביב משחקת בליגה הלאומית, בעיני רבים, זה מותיר מקום רק לעוד עולה אחת. תוסיפו לכך את העובדה שהליגה הופכת לחזקה יותר עם הצמצום ל-12 קבוצות ומתמודדות נוספות על העלייה כמו בני יהודה וראשון לציון – ותבינו למה המשימה של המאמן החדש, עומר פרץ, תהיה קשה.

מה שנותן רוח גבית, כמו תמיד, זו תמיכת הקהל. עם 2350 מנויים, שנייה רק להפועל תל אביב בליגה הלאומית ופי 5-6 מהיריבה העירונית, אוהדי הפועל פתח תקווה גילו נאמנות מעוררת הערכה, במיוחד אחרי ירידת ליגה. מה שמפיח תקוות אצלם, זה המינוי של ניר לוין, שחקן העבר ואיש כדורגל ותיק, לעמדת המנהל המקצועי. חובת ההוכחה תהיה גם טים פלוטקין, מנכ"ל המועדון החדש, שהחליף את אבי יחיאל.

עומר פרץ בראיון לערוץ ה-YOUTUBE של הפועל פתח תקווה

גם בגזרת השחקנים יש לא מעט חדש, לאחר הצטרפותם של ליאור גליקליך (שוער מראשון לציון), איתי רוטמן (מגן מנס ציונה), שרלמן אזוניטודה (בלם מבנין), קלווין קפומבו (קשר אחורי מזמביה), רועי דוד (קשר בוגר מחלקת הנוער שהגיע ממבי הרצליה), תומר אלטמן (קשר מהפועל ירושלים), אמיר ברקוביץ' (קשר מהפועל חדרה), אליאן רוחנא (קשר התקפי מהפועל ת"א), נועם כהן (מגן שהגיע מכפר קאסם), צ'יפיוקה סונגה (קשר התקפי זמבי, שהגיע מנס ציונה).

לחיזוק ההתקפה הגיעו נועם שחר (חלוץ בהשאלה מהפועל ב"ש) ובן אז'ובל החלוץ הותיק, שחוזר להפועל אחרי ששיחק בקבוצה בעונת 2015-2016. השמות אולי לא מוכרים כסופרסטארים בכדורגל הישראלי, אבל בקבוצה בטוחים שהם יכולים חיזוק משמעותי בסטנדרטים של ליגת העל. מי שיישארו כשלד מהעונה שעברה הם עומר כץ, מתן פלג, דרור ניר והקפטן רם לוי שחתם על חוזה חדש בסופו של דבר.

אוהדי הפועל פתח תקווה - ימלאו את האצטדיון?
אוהדי הפועל - ירידה לצורך עלייה

עוד ב-ספורט

משחק ידידות נגד כוכבי המגזר הערבי מכבי פתח תקווה

כ-500 צופים הגיע למשחק ידידות של מכבי פ"ת לזכר רצח הילדים במג'דל שמס

במחווה יפה ומרגשת הקבוצה הפתח תקוואית אירחה קבוצה שהורכבה מכוכבי המגזר הערבי, כשביציעים נכחו משפחות הנרצחים, קרובים וחברים ואוהדי הקבוצה, ביניהם משפחתו של פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, אוהד של מכבי, שהיה בין 12 הילדים שנהרגו מפגיעת טיל של חיזבאללה במגרש הכדורגל ביישוב הדרוזי. "אתם אחים שלנו, נשמח תמיד לארח אתכם בכל משחק", אמר היו"ר, אבי לוזון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה

בשורות טובות למכבי פתח תקווה: הוסרו הסנקציות מפיפ"א – יש אישור להחתמות

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים והרבה דאגות, מחזיקת הגביע יכולה לנשום לרווחה מהעובדה שהאיסור להחתים שחקנים חדשים עד ינואר 2026 – הוסר. המשמעות היא שכבר בתחילת השבוע המועדון יחל ברישום של השחקנים שחתומים: עדן שמיר, אייל גולסה ויבקש את השחרור הבינלאומי של ויטאלי דמשקאן, מתוך מטרה ששלושתם כבר יהיו רשאים לשחק במשחק הקרוב בחוץ מול חדרה ב-16.9.

המשך קריאה »

כ-9500 צופים ראו את מכבי ת"א מביסה את מכבי פ"ת, שהפסידה בפעם השנייה ברציפות

יתרון ענק ביציעים, יתרון ענק על הדשא: האלופה לא התקשתה מול סגל חלש של דן רומן והשיגה 3:0 קליל, שהותיר את הפתח תקוואים עם הרבה מחשבות מדאיגות להמשך העונה. יותר מ-8000 אוהדים צהובים צבעו את היציעם של אצטדיון "שלמה ביטוח", מול כ-1000 מארחים כחולים. במכבי פתח תקווה מכרו כרטיסים רק לאוהדים עם מספר טלפון המעיד על "הסטוריית רכישה".

המשך קריאה »

מכבי פתח תקווה תארח מחר את מכבי ת"א, שצפויה להגיע עם לפחות 8000 אוהדים

חגיגת כדורגל מצפה לעיר מחר (1.9, 20:15), כשהמון של קהל צהוב, לצפוי לכבוש את אצטדיון "שלמה ביטוח". הכרטיסים לשערים 10-14 נחטפו מזמן על ידי אוהדי האלופה וההערכה היא כי גם 5 ו-6 יתמלאו על ידי הצהובים. הפתח תקוואים, שמגיעים למשחק אחרי הפסד לסכנין וחילופי תפקידים בהנהלה, חוששים ממיעוט של אוהדים שיתמכו בקבוצה. בהפועל פ"ת חזרו מרוצים מתיקו 2:2 בבלומפילד מול הפועל ת"א.

המשך קריאה »