הפקולטה לרפואה פתח תקווה

העירייה: פועלים לקידום הקמת פקולטה לרפואה בקריה האקדמית פתח תקווה

האם עד סוף העשור יהיה אפשר ללמוד רפואה גם בפתח תקווה? ייתכן מאוד שכן. לפי הדיווח, עיריית פתח תקווה מקדמת את אישור ההסכם העקרוני להקמת מוסד לימודי רפואה על ידי אוניברסיטת תל אביב, שתהיה , למעשה השלוחה הפתח תקוואית שלה. גרינברג, שאישר את ההסכם העקרוני, מסר: "שיאפשר להרחיב את מגוון האוכלוסיות בעיר ולקלוט צעירים וסטודנטים בפתח תקווה".

מתחם הקריה האקדמית, הנמצא על ציר רבין וגובלת בשכונת פסגת הדר ומתחמי הבילוי של סיבים ושחם, נחשב לאחד מהפרויקטים העתידיים הבולטים ביותר בעיר – הן מבחינת מתחמי המגורים והן מבחינת מוסדות הלימוד, שאמורים להיבנות במסגרתו. עכשיו, נודע כי הפרויקט מקבל מימד נוסף עם הכוונה לפתוח בו פקולטה ללימודי רפואה, מה שעד היום לא קיים בעיר, המשופעת בבתי חולים (בילינסון, שניידר והשרון).

איזור הקריה האקדמית פתח תקווה על ציר רבין
איזור הקריה האקדמית פתח תקווה על ציר רבין

לפי הדיווח, ראש העיר רמי גרינברג, אישר את ההסכם העקרוני בין העירייה לאוניברסיטת תל אביב, אשר יאפשר להקים פקולטה לרפואה במתחם הקריה האקדמית פתח תקווה, בו אמור לפעול קמפוס אקדמי גדול. הפרויקט, שנמצא בשלב תכנון התחלתי, צפוי לקום בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים ויתממשק אם אזור העסקים סטרטסיב ויהנה מקרה למרכזים הרפואיים ומרכזי החדשנות הפועלים בעיר.

לצד הקמפוס האקדמי, המתחם צפוי גם להכיל מעונות לסטודנטים, בית ספר תיכון, מתקני ספורט ותרבות, בריכת שחיה, מגרשי חניה, מרפאות ציבוריות, מתחמי בילוי ועוד. "בימים אלו אנו מקדמים פרויקט דגל נוסף, שיאפשר להרחיב את מגוון האוכלוסיות בעיר ולקלוט צעירים וסטודנטים בפתח תקווה", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "במסגרת זו, אנו מקדמים שיתוף פעולה עם אוניברסיטת ת"א במטרה להקים פקולטה ללימודי רפואה במתחם הקריה האקדמית בעיר".

שטח הקריה האקדמית פתח תקווה על המפה

לגבי הקריה האקדמית, הוסיף גרינברג ש"מיקומה של העיר פתח תקווה ביחס למוסדות השכלה באזור המרכז, מהווה אפשרות אטרקטיבית לסטודנטים תושבי העיר להישאר לגור בעיר ופוטנציאל נוסף לפרויקט. זאת במקביל לקידום תחבורת ההמונים והתחבורה הציבורית, שבילי אופניים ועוד. מדובר בפרוייקט חשוב לעתיד העיר ויאפשר להרחיב באופן משמעותי את היצע אפשרויות ההשכלה והבילוי שקיימים בעיר".

הדמיה בתמונה הפותחת: לאה שניאור אדריכלים ו"מידות ומעשי נוף".

עוד ב-מהנעשה בעיר

במקום מתחם העסקים שנהרס בקפלן 7 – תורחב המדרכה לטובת הורי בית ספר "קפלן"

אתמול דיווחנו לכם ראשונים בפייסבוק על כך שעיריית פתח תקווה, בהוראת בית משפט, הרסה את המרכז המסחרי הקטן מול ביה"ח בילינסון. המרכז איכלס במשך שנים רבות מספר עסקים, ביניהם: המכון האורטופדי "אורטופדיקס", שווארמת ג'ירוס וחנות הנוחות Green. כעת נודע כי השטח ישמש כרחבת המתנה להורים, שיחכו לילדי בית הספר היסודי "קפלן". בקרוב: פרויקט פינוי-בינוי ענק באיזור.

המשך קריאה »
הנביאים 17-19

חמישה ימים אחרי פינוי הגופות מהדירה בשערייה והשכנים מתלוננים: עדיין יש ריח

בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, הוצאו גופותיהם של בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, שגרו ברחוב הנביאים 19. למרות שכמעט חלף שבוע, הדיירים סובלים מגלי צחנה, שממשיכים להגיע מהדירה שבקומה השנייה. גם אחרי שנכנסו לדירה, שפכו 12 ליטר אקונומיקה וזרקו את המזרן המעופש עליו שכבו הגופות, הם עדיין מריחים את הסירחון. "הריח ממשיך להיות בלתי נסבל. מקווים שיטפלו בזה כבר".

המשך קריאה »

הכנתם כבר את התיק? כ-81,700 פותחים את שנת הלימודים במוסדות החינוך בפ"ת

בשעה זו עדיין לא ידוע עם התיכוניסטים הפתח תקוואים יתחילו ללמוד מחר (1 בספטמבר), או שפתיחת הלימודים לשנת תשפ"ה תתעכב להם בעקבות השביתה, אבל כבר עכשיו ידוע כי השנה ילמדו בעיר מספר שיא של תלמידים ותלמידות. לדברי העירייה, עשרות מיליוני שקלים הושקעו בשיפוצי קיץ, שדרוג מבנים ואבזור חדש בכיתות ובגנים. 2872 תלמידים יגידו מחר "שלום כיתה א'".

המשך קריאה »
מכוניות זק"א בפתח בניין המגורים בו נמצאו הגופות

זוועה ברחוב הנביאים פתח תקווה: שתי גופות נמצאו בדירה במצב ריקבון מתקדם

לפי דיווח של זק"א, הגופות, גבר ואישה בשנות ה-50, נמצאו ב"זירה קשה מאוד" בדירה בבניין מגורים במזרח העיר בלילה שבין רביעי לחמישי. "שכנים דיווחו למשטרה על ריח חריף שיצא מהדירה. לאחר פריצת הדלת אותרו גבר ואישה במצב ריקבון מתקדם. מתנדבי זק"א מרחב שרון פעלו בזירה בטיפול בכבוד המת בנפטרים ובאיסוף הממצאים", נמסר.

המשך קריאה »