הדר (ולא אדר) פרידמן מפ"ת זכתה במדליית כסף עם נבחרת ההתעמלות האומנותית

גאווה מקומית בפריז: המתעמלת בת ה-18, עלתה הערב על הפודיום של אולימפיאדת פריז 2024, יחד עם עוד ארבע מחברותיה לנבחרת, לאחר שהגיעו למקום השני (אחרי סין ולפני איטליה) בתחרות הקרב-רב הקבוצתית. פרידמן, גדלה בעיר, התאמנה במכבי מקפ"ת ולומדת בתיכון השש-שנתי יצחק שמיר. למרות ששמה הפרטי באנגלית נכתב כ-ADAR, היא נקראת בעברית הדר. ההסבר בפנים:

הרבה קריאות שמחה נשמעו בסביבות השעה 17:00 מבתים ברחבי פתח תקווה, לאחר ההישג הגדול של נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל, שזכה במדליית הכסף בתחרות הקבוצתית בהתעמלות אומנותית, לאחר ביצוע כמעט מושלם באלמנט הכדור והסרט. העיניים של הפתח תקוואים היו בעיקר על הדר פרידמן, המתעמלת הצעירה, שרק לפני שלושה שבועות חגגה 18.

הדר פרידמן (שנייה מימין) המדליסטית האולימפית הראשונה מפתח תקווה
הדר פרידמן (שנייה מימין) המדליסטית האולימפית הראשונה מפתח תקווה. תמונה: באדיבות הועד האולימפי

שאר החברות בנבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל והשותפות להישג הן שני בקנוב, דיאנה סברצוב, רומי פריצקי ואופיר שחם, שהעניקו לנו מדליה שביעית במשחקים האולימפיים בפריז. בפייסבוק של בית הספר השש שנתי יצחק שמיר, בו לומדת פרידמן, רשמו: "גאווה לתיכון שמיר ולמדינה כולה! תלמידת ביה"ס, הדר פרידמן, זכתה הערב במדליית כסף יחד עם נבחרת ההתעמלות האומנותית באולימפיאדת פריז. גאים בה!".

 

משפחת פרידמן בפריז לאחר הזכייה במדליה (באדיבות: המשפחה)
משפחת פרידמן בפריז לאחר הזכייה במדליה (באדיבות: המשפחה)

מה שצד את עינינו זה הבלבול שנוצר סביב שמה. הדר פרידמן או אדר פרידמן? בכל מקום זה נכתב אחרת. אז בואו נעשה סדר בדברים.

הבלבול נוצר מכך שבאנגלית השם נכתב ADAR, למרות שבתעודת הזהות הישראלית שלה רשום הדר פרידמן. לאמה, מאמנת הכדוריד, אאורה פרידמן, חשוב היה להדגיש כי שם בתה הוא "הדר פרידמן". "הסיבה היא שבאנגלית השם נכתב ADAR, היא שמכיוון שיש לנו שורשים רומניים, כשאומרים את השם עם H (ה'), זה לא נשמע כל כך טוב", היא מסבירה. "לכן העדפנו לרשום באנגלית Adar". 

מה מקור השם הדר? 

"בחרנו בשם הדר משום שהייתה לי חברה בשם הזה ואהבתי איך שהוא נשמע", מספר האם אאורה. "גם הבנתי שיש לו משמעויות מסוימות מעבר ל"פרי הדר". השם מבטא יופי מיוחד, נהדר, הוד ותפארת. לא חקרתי במיוחד על זה, אבל לאחרונה הבנתי שזה גם שם תנ"כי". בהזדמנות זו האם מבקשת מכל כלי התקשורת להקפיד על שמה של המדליסטית החדשה – "הדר פרידמן" ולא  "אדר פרידמן".

אז מעכשיו, תעשו כבוד למדליסטית האולימפית שלנו וקראו לה כמו שצריך: הדר פרידמן.

הדר פרידמן עם המדליה האולימפית (באדיבות: המשפחה)
הדר פרידמן עם חברותיה לנבחרת אחריה הזכיה במדליה. באדיבות : הועד האולימפי
הדר פרידמן עם חברותיה לנבחרת אחריה הזכיה במדליה. באדיבות : הועד האולימפי
הדר פרידמן מפתח תקווה שניה משמאל (באדיבות: המשפחה. צולם מהטלפון של דיאנה סברצוב)
הדר פרידמן מפתח תקווה שניה משמאל (באדיבות: המשפחה. צולם מהטלפון של דיאנה סברצוב)

עוד ב-ספורט

משחק ידידות נגד כוכבי המגזר הערבי מכבי פתח תקווה

כ-500 צופים הגיע למשחק ידידות של מכבי פ"ת לזכר רצח הילדים במג'דל שמס

במחווה יפה ומרגשת הקבוצה הפתח תקוואית אירחה קבוצה שהורכבה מכוכבי המגזר הערבי, כשביציעים נכחו משפחות הנרצחים, קרובים וחברים ואוהדי הקבוצה, ביניהם משפחתו של פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, אוהד של מכבי, שהיה בין 12 הילדים שנהרגו מפגיעת טיל של חיזבאללה במגרש הכדורגל ביישוב הדרוזי. "אתם אחים שלנו, נשמח תמיד לארח אתכם בכל משחק", אמר היו"ר, אבי לוזון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה

בשורות טובות למכבי פתח תקווה: הוסרו הסנקציות מפיפ"א – יש אישור להחתמות

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים והרבה דאגות, מחזיקת הגביע יכולה לנשום לרווחה מהעובדה שהאיסור להחתים שחקנים חדשים עד ינואר 2026 – הוסר. המשמעות היא שכבר בתחילת השבוע המועדון יחל ברישום של השחקנים שחתומים: עדן שמיר, אייל גולסה ויבקש את השחרור הבינלאומי של ויטאלי דמשקאן, מתוך מטרה ששלושתם כבר יהיו רשאים לשחק במשחק הקרוב בחוץ מול חדרה ב-16.9.

המשך קריאה »

כ-9500 צופים ראו את מכבי ת"א מביסה את מכבי פ"ת, שהפסידה בפעם השנייה ברציפות

יתרון ענק ביציעים, יתרון ענק על הדשא: האלופה לא התקשתה מול סגל חלש של דן רומן והשיגה 3:0 קליל, שהותיר את הפתח תקוואים עם הרבה מחשבות מדאיגות להמשך העונה. יותר מ-8000 אוהדים צהובים צבעו את היציעם של אצטדיון "שלמה ביטוח", מול כ-1000 מארחים כחולים. במכבי פתח תקווה מכרו כרטיסים רק לאוהדים עם מספר טלפון המעיד על "הסטוריית רכישה".

המשך קריאה »

מכבי פתח תקווה תארח מחר את מכבי ת"א, שצפויה להגיע עם לפחות 8000 אוהדים

חגיגת כדורגל מצפה לעיר מחר (1.9, 20:15), כשהמון של קהל צהוב, לצפוי לכבוש את אצטדיון "שלמה ביטוח". הכרטיסים לשערים 10-14 נחטפו מזמן על ידי אוהדי האלופה וההערכה היא כי גם 5 ו-6 יתמלאו על ידי הצהובים. הפתח תקוואים, שמגיעים למשחק אחרי הפסד לסכנין וחילופי תפקידים בהנהלה, חוששים ממיעוט של אוהדים שיתמכו בקבוצה. בהפועל פ"ת חזרו מרוצים מתיקו 2:2 בבלומפילד מול הפועל ת"א.

המשך קריאה »