אינטל פתח תקווה

באינטל פתח תקווה מרגיעים מפיטורים: "נכון לעכשיו – לא הכריזו על שינויים בישראל"

אפשר להניח שבבניין החכם ברחוב החרוצים 7 בעיר, בו יושבים במשרדי ענקית השבבים העולמית כ-1500 עובדים, היו סימני דאגה נוכח הודעת החברה על כוונתה לפטר כ-15% מכוח האדם שלה, בעקבות ירידה ברווחיות. למרות ההודעה, נראה שהמעמד של העובדים בפתח תקווה יציב. "ישראל ממשיכה להיות אחד מאתרי הייצור והמו"פ המרכזיים של אינטל בעולם, והחברה נותרה מחויבת לאזור זה", נמסר.

ההודעה של אינטל (INTEL) על כך שבכוונתה לפטר לא פחות מ-15,000 עובדים, עדיין מהדהדת באתרי חדשות הכלכלה וההייטק הארציים והמקומיים. אלא שאותנו מעניין ההיבט המקומי, של אחת מחברות ההייטק המובילות בפתח תקווה, שמהווה מקור פרנסה (מכובד, כן?) עבור מאות רבות של עובדים מהעיר ומסביבתה. מהבחינה הזאת, אינטל משדרת עסקים כרגיל ולכרגע, לא מתוכננים שינויים במשרדים בקריית אריה.

בניין אינטל פתח תקווה
בניין אינטל פתח תקווה

הרקע לפיטורים ההמוניים הוא הירידה החדה של אינטל במנייתה, שצנחה לשפל הכי גדול מזה 50 שנים, לחברה שהוקמה ב-1968. תוסיפו את זה שאינטל מתמודדת על נתח שוק שכולל עוד חברות טכנולוגיה ענקיות לפחות כמוהה ותבינו את הסיבה לפיטורים הנרחבים של כ-15,000 עובדים. לכן, לא פלא שיש חששות גם בקרב העובדים בפתח תקווה, שנכון ללפני שנה, מנו 1500 עובדים

דובר אינטל, גיא גרימלנד, מסר לנו מאינטל ש:"ישראל ממשיכה להיות אחד מאתרי הייצור והמו"פ המרכזיים של אינטל בעולם, והחברה נותרה מחויבת לאזור זה. נכון לעכשיו, אינטל לא מכריזה על שינויים בתוכניותיה בישראל".

המשרדים באינטל פתח תקווה

לא בטוח שיש כאן מסר מרגיע. "למרות שנכון להיום לא נשקפת סכנת פיטורים לעובדי אינטל בפתח תקווה, ההיסטוריה מלמדת אותנו שחייבים להיות מוכנים לכל מצב", אומר לפתח תקווה NEWS, מומחה הלינקדאין הפתח תקוואי, אבי צדקה. "זה מתחיל בעדכון של קורות החיים. בימים אלה, ההמלצה היא להמשיך עם עדכון פרופיל הלינקדאין ויצירת קשרים רלוונטיים עם מגייסות ומגייסים בפלטפורמה לכל יום שחור שיכול להגיע".

צדקה מוסיף כי: "העובדים באינטל חייבים להיות עירניים השבוע לכל התפתחות במצב החברה ובמצב הביטחוני. התסריט הכי גרוע מבחינת העובדים הוא לאבד את עבודתם ולא להיות מוכנים באמת לחיפוש אחר עבודה חדשה, כאשר המצב מאתגר בכל איזור הצפון".

אבי צדקה: "יצירת קשרים רלוונטיים עם מגייסות ומגייסים בפלטפורמה לכל יום שחור שיכול להגיע"
אבי צדקה: "יצירת קשרים רלוונטיים עם מגייסות ומגייסים בפלטפורמה לכל יום שחור שיכול להגיע"

עוד ב-טכנולוגיה

גילת רשתות לווין הפתח תקוואית צפויה להכניס למעלה מ-12 מיליון דולר בעסקה שנסגרה

אחת מחברות הטכנולוגיה המצליחות והוותיקות של פתח תקווה רושמת לעצמה עוד הישג עסקי, שמעלה חיוך על פניהם של ההנהלה והעובדים במשרדים הראשיים ברח' יגיע כפיים 21 בקרית אריה. לפי הדיווח, החברה זכתה בהזמנות ממפעילת לוויין מובילה עבור פלטפורמת ה-SkyEdge של החברה. חגי כץ, סמנכ"ל השיווק והמוצרים בגילת: "אנו נרגשים להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו עם לקוח מרכזי זה".

המשך קריאה »
אביב חנש - בזק בינלאומי TECH

הכר את העובד: אביב חנש (Aviv Hanash) – בזק בינלאומי Tech – מנהל מחלקת בקרה

אם יש חברת טכנולוגיה שמחוברת בנימים שלה לפתח תקווה, זאת בזק בינלאומי Tech, שכבר כ-30 שנים משרדיה הראשיים נמצאים בעיר. לאחרונה ביקרנו במשרדים, ברחוב שחם התוסס ומצאנו שם את אביב חנש, מנהל מחלקת הבקרה והמידע בחברה, בה הוא עובד כבר 12.5 שנים יחד עם עוד כ-650 עובדים, שכ-20% מהם מתגוררים בפתח תקווה. "הערך העיקרי שלנו – זה ההון האנושי", אמר לנו.

המשך קריאה »

מלם תים הפתח תקוואית מדווחת על 840 מיליון ש"ח מכירות ברבעון – עלייה של כ-20%

קבוצת ה-IT מפתח תקווה דיווחה לבורסה כי רשמה רווח של כ-16 מיליון ש"ח, גידול של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות עלה ב-16% ועמד על 65 מיליון שקל. "התוצאות החזקות של הקבוצה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2024 מבטאות את תנופת הצמיחה בכל מגזרי פעילותה, בדגש על התחום הביטחוני", מסר שלמה אייזנברג, יו"ר הקבוצה.

המשך קריאה »
סטאדיקום פתח תקווה

החל מהעונה הבאה: שדרוג בחווית הצפייה במשחקי הכדורגל באצטדיון "שלמה ביטוח"

לפני מספר חודשים חברת Stadicom (סטאדיקום) החלה להריץ אפליקציה המבוססת על טכנולוגיה חדשנית, הנשענת על תשתית סלולר G5 פרטית – כשהאצטדיון העירוני של פתח תקווה נבחר לפיילוט, בדרך להיות האצטדיון החכם הראשון בישראל. הצופים יוכלו לראשונה ליהנות משירותי וידאו איכותיים, הילוכים חוזרים, זויות צילום חדשות, לשלוח ווינר – ואפילו להזמין אוכל מהמזנון. איך זה יעבוד?

המשך קריאה »