קורקינטים ואופניים חשמליים בפתח תקווה

בדיקה מדגמית בפתח תקווה: כמה שמו לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים? (וידאו)

בבוקר חמישי האחרון, ביקרנו בדרך רבין, במסלול הכי סואן בעיר של אופניים וקורקינטים חשמליים, במטרה לגלות מי מיישם את החוק, שקובע כי מאותו יום, כל כלי כזה חייב בלוחית רישוי. חצי שעה של בדיקה הספיקה לנו לקבוע שהרוכבים במקרה הטוב לא מודעים, או במקרה הרע – פשוט מצפצפים על החוק. מתוך 32 רכבים שנבדקו, 24 היו ללא לוחית רישוי. החדשות הטובות מבחינתם: אכיפה תחל רק ב-1.9.

ב-1.8.24 נפל דבר בתחבורה הציבורית בישראל, כשנכנס לתוקפו החוק המחייב כל בעל כלי רכב ממונע או חשמלי, לשים עליו לוחית רישוי. זה אומר, שאלפים רבים של אופניים וקורקינטים חשמליים המסתובבים בפתח תקווה מדי יום, אמורים להתקשט בשלט עם מספר רקע צהוב – מאחורה, או מקדימה. באמת שלא ציפינו כי כולם יתיישרו לפי החוק החדש, אך מצד שני הופתענו מכך ש-75% מהכלים היו ללא לוחית רישוי.

צפו: עם רישוי או בלי רישוי? בדיקת קורקינטים ואופניים חשמליים בדרך רבין (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok עם רישוי ובלי רישוי? אחרי תחילת יישום חוק הקורקינטים ואופניים החשמליים מה-1.8 מהדירה מדגמית ששלח לנו אח מגולשי פתח תקווה ניוז הוא צילם 32 כלים חשמליים על ציר רבין פתח תקווה. 24 מתוכם היו ללא רישוי. בקרוב יתחילו לאכוף כלים ללא רישוי אז למה אתם מחכים? עשו רישוי. #פתחתקווה #אופנייםחשמליים #קורקינטיםחשמליים @עיריית פתח תקווה @צדוק בן משה @רמי גרינברג @Itzik Zayat ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS

100 ש"ח קנס השנה. 500 בעוד שנה

מתוך 32 אופניים וקורקינטים שנבדקו, רק 8 מהם היו בעלי לוחית רישוי. חשוב לציין שרוב הרוכבים נראו כאנשים בוגרים, בדרכם לעבודה, או ללימודים. חלקם על כלי רכב משוכללים ויקרים. כששאלנו כמה מהם על הסיבה שאין להם לוחית רישוי, התשובה הפופולארית ביותר הייתה "עוד לא הספקנו". אף אחד לא אמר לנו "לא ידענו". אלה שלא הספיקו, ציינו שהם יודעים כי עדיין אין אכיפה. האכיפה אמורה להתחיל ב-1.9 – אז, כל מי שייתפס ללא לוחית רישוי, יקבל קנס של 100 ש"ח.

בעוד שנה הקנס צפוי לעלות ל-500 ש"ח – שזה כבר הופך למשהו שבאמת יכול להתריע, כך שסביר להניח שאם נעשה את אותה בדיקה באוגוסט 2025, נגיע לתוצאות אחרות. את מהלך הרישוי מבצע משרד התחבורה, מתוך רצון לעשות סדר בתחום הקורקינטים והאופניים החשמליים, שהוא לא רק תחום פרוץ, אלא גם כזה שכמעט ואיבד שליטה (תרתי משמע), שהתבטאה בלא מעט תאונות בפתח תקווה והסביבה, חלקן קטלניות, כמו זו שהייתה בדצמבר אחרון, בו רוכב אופניים חשמליים נהרג מפגיעת רכב בכביש 40.

התאונה בכביש 40. צילום: איחוד הצלה

אז רוכבים על אופניים או קורקינט חשמלי בפתח תקווה? זה מה שעליכם לעשות:

יש להירשם באופן חד פעמי בעת הרכישה באופן מקוון ובתום הרישום יישלח לבעל כלי הרכיבה אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי המורכב משתי אותיות לועזיות וארבע ספרות, שבאמצעותו תוטבע עבורו אצל מתקין מורשה, לוחית הרישוי. מספר הרישוי הוא אישי ומשויך לבעל הכלי ולא לכלי הרכב עצמו. המשמעות היא, שלא כמו במכוניות או אופנועים, במקרה של מכירה או מעבר לכלי רכיבה חדש – הלוחית תעבור לכלי הבא. את הלוחיות ניתן להתקין במכוני הרישוי ("טסטים"), כמו "טכנוטסט" ברח' שמשון.

שימו לב כי האכיפה על הקורקינטים והאופניים יכולה להתבצע רק על ידי משטרת ישראל ולא על ידי פקחים עירוניים. בכנסת דנים באפשרות להתקנת מצלמות במקומות מרכזיים, עם יכולות סריקה, שיאפשרו זיהוי מהיר של בעלי כלים ללא לוחית רישוי. ספק אם ההצעה תתקבל, מחשש לחדירה לפרטיות. בכל מקרה, רק שוטר יכול לצפות בתיעוד של רוכבים במצלמות העירוניות ולתת דו"ח.

עוד ב-רכב ותחבורה

צפו: כ-1000 תושבים הגיעו לטקס ההשקה של רחוב "אחדות ישראל" פתח תקווה (וידאו)

אומנם מדובר בסך הכל בכביש קטן שאורכו כ-150 מטרים, אבל מעבר לכך שהוא יכול להשפיע על הרגלי הנסיעה של פתח תקוואים רבים, שמו מסמל משהו שנחוץ וחסר בימים כאלה במדינה. לאירוע הגיעו תמהיל של נערים מתנועות נוער, תנועות התנדבותיות, בתי ספר, לצד אזרחים ותיקים ואנשי העירייה, בהם ראש העיר רמי גרינברג, שאמר: "המלחמה העלתה את הצורך באחדות. לא כקלישאה, אלא כדרך אמיתית".

המשך קריאה »

"אחדות ישראל" – בעוד כשבועיים ייפתח הכביש המחבר בין בזל לרב מלכה פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי היא משלימה בימים אלו את העבודות הכביש, שהוא אומנם קצר, אבל יכולה להיות לו השפעה רבה על תנועת הרכבים הרבים הנעים על הציר בין שכונת נווה גן לאיזור המסחרי והציבורי של הפארק הגדול, הקניון הגדול והפרויקטים המסחריים של פארק גיסין ובזל פארק. העירייה החלטה לתת לו שם זה מתוך רצון לשקף את הכבוד ההדדי בין מגוון האוכלוסיות הגרות בעיר.

המשך קריאה »
כביש 40 החדש פתח תקווה

אושרה תוכנית הסטת החלק הצפוני של כביש 40 למזרח פתח תקווה

בשורה טובה לתושבי פתח תקווה, ובמיוחד לתושבי מזרח העיר, שיכולים לקוות שיש עתיד טוב להקלה בעומס התנועה וביכולתם להגיע מהיר יותר הביתה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את המקטע הצפוני של תכנית משרד התחבורה – בין צומת סגולה בצפון ועד צומת מחנה סירקין בדרום. בתכנון: שדרוג שלושה מחלפים, הקצאת מסדרון תשתיות תת קרקעי ומתן מענה לתחבורה ציבורית ואופניים.

המשך קריאה »
חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »