פוינט POINT הדר גנים פתח תקווה

המרכז המסחרי "פוינט (POINT) הדר גנים" ייפתח בעוד כשנה וחצי. מה צפוי להיות בו?

הפרויקט המסקרן על פינת מנחם בגין-אריה בן אליעזר כבר נמצא בשלב הבנייה לגובה, בדרך להקמתו של מתחם עירוב שימושים (מסחרי+קופת חולים+מגורים) על שטח של 3500 מ"ר במיקום אטרקטיבי עם רדיוס של עשרות אלפי תושבים במרחק הליכה ממנו. הפרויקט נולד משיתוף פעולה בין קבוצת ISA נדל"ן הירושלמית, יחד עם היזם הפתח תקוואי ינון שפרן, שמבטיח: "פרויקט שישדרג את השכונה וכל האיזור".

שכונת הדר גנים/עמישב, הולכת ומשתדרגת, לא רק בפרויקטים של התחדשות עירונית, אלא גם בפרויקטים נדל"ן מסחריים, שנועדו לשרת את האוכלוסייה, שצפויה רק לגדול, יחד עם התפתחות הבנייה למגורים באיזור. מתחם פוינט (POINT) החדש בהדר גנים (מנחם בגין 68 פתח תקווה), מערב בין שני השימושים: מסחר ומגורים, בפרויקט, שאין הרבה כמותו בעיר.

פוינט הדר גנים - בניייה והדמיית הפרויקט בסיומו (מתוך אתר ISA. קרדיט: פייגין אדריכלים)
פוינט הדר גנים - בניייה והדמיית הפרויקט בסיומו (מתוך אתר ISA. קרדיט: פייגין אדריכלים)

בתכנון: קופת חולים מאוחדת וגלידריית "קצפת"

בביקור האחרון שלנו לפני חודשיים במקום גילינו ש"פוינט" הדר גנים נמצא בשלבי בנייה מתקדמים, כשנה מאז עלו הטרקטורים על הקרקע, שעד אז עסקו בעיקר בחפירה ודיפון התשתית. העבודות מתבצעות במרץ, במטרה לסיים את הפרויקט, שכל השכונה מחכה לו – כמה שיותר מהר. "לפי הערכה שלנו, תוך שנה-שנה וחצי, כבר ייכנסו העסקים הראשונים לפוינט הדר גנים", אמר לנו ינון שפרן, מנכ"ל חברת שפרן נכסים והשקעות, מבעלי הפרויקט, המשותף לקבוצת הנדל"ן ISA גרופ .

איזה עסקים צפויים להיכנס לפוינט הדר גנים?

"אנחנו כרגע במשא ומתן עם מספר עסקים, ביניהם רשתות גדולות ומוכרות כמו גלידריית "קצפת"", מספר שפרן. "התמהיל של המרכז המסחרי יכלול בית קפה, מסעדה, אוכל מהיר כמו פיצה -פלאפל, חנויות בוטיק של בגדים, נותני שירותים שונים, כלים חד פעמיים, אופטיקה, פיצוחיה, מעדנייה ועוד. סך הכל צפויים להיכנס למתחם כ-15 עסקים. לזה יש להוסיף סניף של קופת חולים מאוחדת, שיתפוס את כל הקומה השלישית".

הדמיית החלק המסחרי של פרויקט פוינט הדר גנים פתח תקווה
הדמיית החלק המסחרי של פרויקט פוינט הדר גנים פתח תקווה. קרדיט: פייגין אדריכלים

שתי דקות גישה מכביש 40 ו-471. כ-50 מקומות חנייה

פרויקט פוינט הדר גנים כולל שטח של 3500 מ"ר שטחי מסחר ולמרות שהוא ייפתח לאכלוס רק באיזור 2026, הוא כבר מעורר עניין וביקושים לעסקים, שרואים באוכלוסייה המתפתחת של השכונה, קהל יעד פוטנציאלי ועקבי, שימצא את מה שהוא רוצה במרחק הליכה. טבעי יהיה שאותם עסקים יפנו לקהל עם צביון דתי-לאומי-מסורתי וגם חרדים – המאפיינים את הדמוגרפיה של הדר גנים/עמישב. "הפרויקט צפוי לשדרג את השכונה וכל האיזור", אומר שפרן.

פוינט הדר גנים גם זוכה ליתרון של נגישות גבוהה לצירים מרכזיים – שתי דקות נסיעה מציר 40 וממחלף עמישב המחבר לכביש 471. בנוסף, המרכז צפוי לכלול כ-50 מקומות חנייה. סביר להניח כי רבים מאלה שיבקרו בפוינט הדר גנים, יגיעו לטובת שירותי קופת חולים מאוחדת, שתופסת קומה בפרויקט בשטח של כ-1000 מ"ר. הסניף החדש, כנראה יחליף את הסניף ברחוב מנחם בגין 21.

הדמיית קומפלקס המגורים SHEVA (קרדיט: פייגין אדריכלים)

28 דירות של 2-5 חדרים - מעל המסחרי

מי שאמון על תכנון הפרויקט הוא משרד האדריכלים פייגלין, שלפי ההדמיות שהוא הכין, אפשר להתרשם שמדובר בפרויקט עם סגנון ארכיטקטוני ייחודי וקצת שונה בנוף של פתח תקווה. אבל מה שבאמת מייחד את פרויקט POINT הדר גנים פתח תקווה, הוא מתחם המגורים, שיהיה בקומות הגבוהות שלו (4-6). מדובר על קומפלקס מגורים של ISA Group תחת המותג Sheva (שבע) עם 28 יחידות דיור.

אם אנחנו רגילים שבפרויקטים של עירוב שימושים, המגורים למעלה והמסחר למטה – בפוינט הדר גנים, הלכו על ההיפך. לדברי ISA Group, הקומפלקס ייתן חווית מגורים מודרנית, תוך הקפדה על נוחות ופרטיות, זאת למרות שמתחתיו תתנהל פעילות עסקית עם מבקרים רבים. תמהיל הדירות הוא של 2-5 חדרים, המתאימות לכל משפחה. הקומות העליונות מוקדשות לפנטהאוזים יוקרתיים. "כל דירה מתאפיינת בתכנון חכם ומודרני, עם חללים פתוחים ומוארים המעוצבים במפרטים הגבוהים ביותר", מסרו מקבוצת ISA.

ISA היא קבוצת נדל"ן הפועלת מ-1997 ומתמחה בייזום וביצוע פרויקטים למגורים, מסחר ומשרדים בכל רחבי הארץ ומנוהלת על ידי עקיבא זוריבין, יו"ר ובעלים ושלום גריבה, מנכ"ל ובעלים – להם ניסיון רב בעולם הנדל"ן. שותפם, שפרן, הוא פתח תקוואי, יזם נדל"ן ותיק, בעל חברה המתמחה ויוזמת הקמת מרכזים מסחריים, מגדלי תעסוקה ופרויקטים נלווים בכל רחבי הארץ. 

ינון שפרן, על רקע פרויקט פוינט POINT הדר גנים
ינון שפרן, על רקע פרויקט פוינט POINT הדר גנים

אלישיב עמיצור, חבר מועצת העיר ותושב השכונה, מסר שהוא בקשר רצוף עם היזם והוא עוקב מקרוב אחרי ההתקדמות של פוינט הדר גנים. "אני שמח לראות את האזור מתפתח ואין ספק שהתושבים יודעים להעריך שירות מקצועי אמין וטוב", אמר "מרכז מסחרי משמעותי כזה בלב השכונה, יתן עוד נקודות זכות לשכונה – שממילא יש ביקוש אדיר להתגורר בה".

פוינט POINT הדר גנים על המפה

עוד ב-נדלן

כסף גדול: עיריית פתח תקווה תקבל 118 מיליון ש"ח דמי השבחה על פרויקט ביג

לפי דיווח באתר "מרכז הנדל"ן", לאחר התדיינות משפטית בבית המשפט המחוזי בלוד, הגיעו היזמים לפשרה, לפיה ענקית הנדל"ן הקמעונאי, תשלם את הסכום, שהוא נמוך יותר מה-180 מיליון ש"ח, שדרשה העירייה, זאת לאחר שוועדת הערר דחתה לפני חמישה חודשים שומה מכרעת, שקבעה שהתשלום שיש לשלם לה הוא רק 81 מיליון ש"ח. המתחם נמצא היום עדיין בשלב הדיפון והחפירה, לפני בניית רפסודה.

המשך קריאה »
אפעל 15 פרויקט PTK

24 קומות של משרדים בכניסה לעיר: העירייה מדווחת שאושר להפקדה פרויקט PTK פ"ת

עיריית פתח תקווה וראש העיר רמי גרינברג פרסמו היום כי הפרויקט, שממוקם בין אפעל 15 לאפעל 13, ונמצא בסמוך לכביש 4 במרכז העסקים פארקטק (קרית אריה), עולה שלב, כשהועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקיד אותו. לדברי העירייה, התכנית מציע הקמת מגדל תעסוקה המתפרס על פני 3.9 דונם מעל חניון תת קרקעי, ובמגדל יוצעו מגוון שירותי מסחר, פנאי וכן מלונאות.

המשך קריאה »

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »