גירמה אמרה, ברוך שמאילוב, מישה זילברמן והדר פרידמן פתח תקווה

פתח תקווה באולימפיאדה: מתי יתחרו ארבעת נציגי העיר באולימפיאדת פריז 2024?

המשחקים האולימפיים נפתחו אתמול בטקס פתיחה שכל העולם צפה בו – ועכשיו מחכה בציפייה לתחרויות עצמן, שיתחילו הבוקר (שבת, 27.7) באופן רשמי. כפטריוטים מקומיים, אנחנו מחזיקים אצבעות בעיקר לספורטאים הפתח תקוואים: גירמה אמרה, ברוך שמאילוב, מישה זילברמן והדר פרידמן – ארבעה מתוך משלחת ענקית של 81 ספורטאים. במה הם יתחרו ומתי ומה סיכוייהם? כל הפרטים.

ברוך שמאילוב (ג'ודו):

רישמו ביומן ופתחו טלוויזיה: 28.7, שעה 11:24 - סיבוב ראשון למשקל 66 ק"ג גברים

שמאילוב בן ה-30, הוא היחיד מתוך הארבעה, שיכול להשוויץ במדליה אולימפית. הוא זכה בה בטוקיו 2020 (שנדחתה ל-2021 בגלל הקורונה) במסגרת הזכייה הקבוצתית של הקבוצה המעורבת של נבחרת הג'ודו הישראלית. שמאילוב אומנם, נולד וגדל בחדרה, אבל בשנים האחרונות הוא מתגורר בפתח תקווה ומתאמן (וגם מאמן) במועדון "עוצמה ג'ודוקאן" באם המושבות החדשה, שם הוא מתגורר עם אשתו בטינה.

חוץ ממדלית הארד מטוקיו, שמאילוב מחזיק גם בשלוש מדליות מטורניר המאסטרס ובשבע מדליות מטורנירי גראנד סלאם. נכון ליולי 2024, שמאילוב מדורג במקום ה-24 בעולם, לקטגוריית המשקל שלו – 66 ק"ג. שמאילוב, אומנם לא סומן כפוטנציאל למדליה מבין 12 הג'ודוקאים שייצגו את ישראל בפריז, אבל בג'ודו כבר למדנו שהכל יכול לקרות. שמאילוב, שגדל ללא אבא ועבר תאונת דרכים קשה כשהיה צעיר – כבר הוכיח שהוא קורץ מהחומר הנכון.

ברוך שמאילוב (מתוך אתר האולימפיאדה הרשמי)

גירמה אמרה (מרתון)

רישמו ביומן ופתחו טלוויזיה: 10.8, שעה 9:00 - גמר מרתון גברים

אמרה, שבעוד שלושה חודשים יהיה בן 37, יכול קודם כל להתגאות בכך שהוא המבוגר מבין 81 חברי המשלחת הישראלית. להתחרות באולימפיאדה בגיל כזה, זה משהו פחות חריג בענף המרתון – בו הניסיון הוא יתרון גדול מאוד. זו תהיה האולימפיאדה השניה (אחרי טוקיו), בה יתחרה אמרה במירוץ ה-42 ק"מ. אמרה עלה מאתיופיה ב-2006, בגיל 19 והגיע למרכז קליטה בבאר שבע. בשנים האחרונות עבר להתגורר בפתח תקווה, בה הוא מתגורר עם אשתו סוואלם וילדם.

אמרה, שבתחילת הקריירה התחרה בעיקר ב-10,000 ק"מ ובחצי מרתון, הפך להיות מרתוניסט רק בגיל 30 ב-2017, אז התחרה במרתון טבריה וזכה במקום השני. מאז, הוא הוכיח את יכולתו כאחד מ-50 המרתוניסטים הטובים בעולם, עם שיא אישי של 2:05:55 שעות. בטוקיו סיים אמרה במקום ה-28 מתוך 106 במרתון בתוצאה של 2:16:17 שעות. סיכוייו למדליה נמוכים, אך הוא לבטח יהיה מרוצה אם ישפר את ההישג מטוקיו.

גירמה אמרה (מתוך אתר האולימפיאדה הרשמי)

מישה זילברמן (בדמינגטון)

רישמו ביומן ופתחו טלוויזיה: 27.7 (הערב) 22:10 - משחק ראשון בדמינגטון גברים

אם אמרה הוא המבוגר ביותר מבין חברי המשלחת, אז זילברמן, הפתח תקוואי בן ה-35 – הוא הותיק מביניהם. פריז תהיה האולימפיאדה הרביעית של שחקן הבדמינגטון (כדור נוצה) – הישג שרק ארבעה ספורטאים ישראלים נוספים יכולים להתגאות בו. זילברמן, שנולד בברית המועצות ועלה לארץ בגיל שנתיים, גדל והתקדם בקריירה בנס ציונה, אך בשנים האחרונות חי בפתח תקווה ומתאמן במועדון "עוצמה".

זילברמן במהלך שנות פעילותו רכש לעצמנו שם עולמי בבדמינגטון, ענף שעולה לכותרות בעיקר פעם בארבע שנים במשחקים האולימפיים. בלונדון 2012 ובריו דה ז'נרו 2016, זילברמן הודח כבר בסיבוב הראשון. בטוקיו 2021 הוא ניצח בראשון, אך הודח בשלב הבתים. לאחר שזכה מדליית ארד באליפות אירופה 2022, שנערכה במדריד, התקוות של זילברמן לפודיום – נראות ריאליות מתמיד, במה שאמורה להיות האולימפיאדה האחרונה שלו.

מישה זילברמן (מתוך אתר האולימפיאדה הרשמי)

אדר פרידמן (התעמלות אומנותית)

רישמו ביומן ופתחו טלוויזיה: 9.8 (יום שישי), 9:00 בבוקר - שלב ראשון תחרות קבוצתית התעמלות אומנותית

אחרי שלושה ספורטאים ותיקים, את הרביעייה מסיימת פרידמן הצעירה, שרק לפני שבוע חגגה יום הולדת 18. פרידמן הפתח תקוואית, החלה להתאמן בהתעמלות אומנותית כשהייתה בת 7 במועדון מכבי מקפ"ת פתח תקווה – וכבר אז סימנה לעצמה כמטרה את אולימפיאדת 2024. פרידמן, תלמידת בי"ס יצחק שמיר, הצטרפה לנבחרת ישראל לפני שנתיים וזכתה איתה במדליית כסף באליפות העולם 2022 בבולגריה בתחרות הקרב-רב, מה שהקנה להן את הכרטיס לאולימפיאדה.

מדליית הזהב בה זכתה לינוי אשרם בטוקיו 2021, הפיחה תקווה ומוטיבציה בקרב כל המתעמלות האומנותיות באולימפיאדה – כך גם לגבי פרידמן, שאמרה באחד מהראיונות: “אשרם ממש נתנה לכולם השראה והראתה לנו שהכל אפשרי – רק אם נצליח ונעבוד קשה". לפרידמן, שתתחרה רק במסגרת הקבוצתית עם נבחרת המתעמלות, יש בסיס לתקווה למדליה, נוכח הישגי הנבחרת האחרונים, ביניהם זכייה בארד באליפות אירופה 2023 באזרבייג'ן.

אדר פרידמן (מתוך אתר האולימפיאדה הרשמי)
רפרודוקציה תמונה פותחת מתוך רשתות חברתיות תחת שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עוד ב-ספורט

משחק ידידות נגד כוכבי המגזר הערבי מכבי פתח תקווה

כ-500 צופים הגיע למשחק ידידות של מכבי פ"ת לזכר רצח הילדים במג'דל שמס

במחווה יפה ומרגשת הקבוצה הפתח תקוואית אירחה קבוצה שהורכבה מכוכבי המגזר הערבי, כשביציעים נכחו משפחות הנרצחים, קרובים וחברים ואוהדי הקבוצה, ביניהם משפחתו של פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, אוהד של מכבי, שהיה בין 12 הילדים שנהרגו מפגיעת טיל של חיזבאללה במגרש הכדורגל ביישוב הדרוזי. "אתם אחים שלנו, נשמח תמיד לארח אתכם בכל משחק", אמר היו"ר, אבי לוזון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה

בשורות טובות למכבי פתח תקווה: הוסרו הסנקציות מפיפ"א – יש אישור להחתמות

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים והרבה דאגות, מחזיקת הגביע יכולה לנשום לרווחה מהעובדה שהאיסור להחתים שחקנים חדשים עד ינואר 2026 – הוסר. המשמעות היא שכבר בתחילת השבוע המועדון יחל ברישום של השחקנים שחתומים: עדן שמיר, אייל גולסה ויבקש את השחרור הבינלאומי של ויטאלי דמשקאן, מתוך מטרה ששלושתם כבר יהיו רשאים לשחק במשחק הקרוב בחוץ מול חדרה ב-16.9.

המשך קריאה »

כ-9500 צופים ראו את מכבי ת"א מביסה את מכבי פ"ת, שהפסידה בפעם השנייה ברציפות

יתרון ענק ביציעים, יתרון ענק על הדשא: האלופה לא התקשתה מול סגל חלש של דן רומן והשיגה 3:0 קליל, שהותיר את הפתח תקוואים עם הרבה מחשבות מדאיגות להמשך העונה. יותר מ-8000 אוהדים צהובים צבעו את היציעם של אצטדיון "שלמה ביטוח", מול כ-1000 מארחים כחולים. במכבי פתח תקווה מכרו כרטיסים רק לאוהדים עם מספר טלפון המעיד על "הסטוריית רכישה".

המשך קריאה »

מכבי פתח תקווה תארח מחר את מכבי ת"א, שצפויה להגיע עם לפחות 8000 אוהדים

חגיגת כדורגל מצפה לעיר מחר (1.9, 20:15), כשהמון של קהל צהוב, לצפוי לכבוש את אצטדיון "שלמה ביטוח". הכרטיסים לשערים 10-14 נחטפו מזמן על ידי אוהדי האלופה וההערכה היא כי גם 5 ו-6 יתמלאו על ידי הצהובים. הפתח תקוואים, שמגיעים למשחק אחרי הפסד לסכנין וחילופי תפקידים בהנהלה, חוששים ממיעוט של אוהדים שיתמכו בקבוצה. בהפועל פ"ת חזרו מרוצים מתיקו 2:2 בבלומפילד מול הפועל ת"א.

המשך קריאה »