פרויקט פארק המוזיאונים של חברת שפיר

בדרך ליותר מ-800 דירות חדשות ב"פארק המוזיאונים"? בשבוע הבא – דיון בועדה

ה"מיני-שכונה", שמתוכננת להיבנות על בשכונת ורבר על רח' ארלוזורוב, בסמוך לפארק יד לבנים, עולה שלב, כשבימים הקרובים התכנית תידון על ידי הועדה המחוזית, שצפויה לאשר אותה בדרך להריסה של 236 דירות ישנות באחד מהפרויקטים "פינוי-בינוי" הכי משמעותיים בפתח תקווה. בתכנון: תשעה בניינים, בני 11 עד 30 קומות בפרויקט, אותו יוזמת חברת שפיר הפתח תקוואית.

לפני שנתיים (יוני 2022), כתבנו לראשונה על פרויקט הענק שנקרא "פארק המוזיאונים" (עקב סמיכותו למוזיאונים), לאחר שהוא עבר את אישור עיריית פתח תקווה, שתמכה בהפקדת התכנית. בשבוע הבא צפוי להתקיין דיון בועדה המחוזית, שיכריע לגבי מימוש הפרויקט, שמויעד לבנות לא פחות מ-826 יחידות דיור, כולל שטחיי מסחר וכן מגרש ייעודי עבור שטח למבנה ציבור ושטחים בנויים לשימושים ציבוריים.

הדמיית פרויקט פארק המוזיאונים - חברת שפיר מגורים (באדיבות: רוטמן אדריכלים)
הדמיית פרויקט פארק המוזיאונים - חברת שפיר מגורים (באדיבות: רוטמן אדריכלים)

4 מגדלים בני 24-30 קומות + 5 בניינים בני 11 קומות כ"א

שטחו של הפרויקט הוא עצום וכולל כ-22 דונמים והוא שייך למתחם 15 בתכנית המתאר להתחדשות עירונית ברמת ורבר. מבני המגורים שצפויים להיהרס נבנו בשנות ה-50-70 כמגורי רכבת, שעד היום עומדים על תילם, אך ניכר שהם מחוייבים בהתחדשות העירונית שתשפר את המגורים – גם מבחינת תשתית, נראות – אבל בעיקר מבחינת ביטחון. לציאם, דיירי המתחם מנסים מזה יותר מ-20 שנה לממש התחדשות עירונית במקום – ועכשיו הם פסע מהמימוש.

התכנית, שאותה יזמה חברת שפיר ותכנן האדריכל גיורא רוטמן, כוללת הריסת 10 בנייני מגורים הכוללים 236 יח"ד והקמת 826 יח"ד ושטחי מסחר ב- 5 בניינים בני 11 קומות ו- 4 מגדלים בני 24-30 קומות. בנוסף, התכנית מקצה תא שטח של 1.3 דונם בייעוד מבנים ומוסדות ציבור. האטרקטיביות של מיקום הפרויקט, נובעת גם מכך שרכבת המטרו צפויה לעבור בסמוך (סבלנות, עוד עשור עד שזה יקרה).

שטח פרויקט פארק המוזיאונים במפה
שטח פרויקט פארק המוזיאונים במפה

צפי רווחים: 191 מיליון ש"ח

אם הפרויקט יתקדם וימומש לפי התכנון, "שפיר מגורים, צפויה לקבל פדיון של 1.29 מיליארד ש"ח ממנו. העלויות מוערכות ב-1.1 מיליארד שקל (מתוך זה, 242.9 מיליון שקל עלויות כלליות ומימון, 78.8 מיליון שקל עלויות פינוי, 777.6 מיליון שקל עלויות הקמה). ההפרש, בסך 191.7 מיליון שקל, מבטא שיעור רווח של 17 אחוזים.

כשכתבנו על הפרויקט לפני 25 חודשים, ההערכה האופטימית של "שפיר מגורים", דיברה על כך שלאחר האישור האחרון של הועדה המקומית, יוסרו ההתנגדויות שיוגשו לועדה המחוזית ובעוד כשנה וחצי יחלו להגיש היתרי בנייה. כיום, שנתיים אחרי, מקווים בשפיר וכמובן גם הדיירים, שהיתרי הבנייה יגיעו כמה שיותר מהר וההריסה תחל עד אמצע 2025. במקרה כזה, הצפי לתחילת אכלוס יהיה במהלך 2028.

עוד ב-נדלן

יהודה הרציג על רקע הדמיית פרויקט אימבר טאוואר

"אימבר טאוור" – המגדל שמבטיח להיות הגבוה ביותר בפ"ת, אושר ע"י הועדה המחוזית

עיריית פתח תקווה הודיעה אתמול בחשבון הפייסבוק שלה, כי אחד מהפרויקטים הנדל"ניים הגרנדיוזיים ביותר בעיר, עולה שלב, לאחר שניתן את האישור הסופי להקמתו. לפי התכנית, מדובר במגדל משרדים גורד שחקים, מהסטייל שאנחנו רואים בדובאי, שיכלול לא פחות מ-40 קומות וימוקם ברחוב אימבר 24-26. היזמית היא קבוצת הרציג נדל"ן, של יהודה הרציג, שמסר: "הפרויקט ייצא לדרך מהר מהמתוכנן".

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה

משרד הביטחון תובע את עיריית פתח תקווה ב-11 מיליון ש"ח על גביית ארנונת סירקין

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה אתמול (7.10) תביעה נגד העירייה, בדרישה להשיב סכום של 11,083,810 שקלים בגין גביית ארנונה שלא כדין, על שטחים במחנה סירקין, שם צפויה לקום שכונת "נוף ירקון". משרד הביטחון טען כי העירייה המשיכה לחייבו בארנונה, זאת למרות פינוי השטחים והודעות מצד משרד הביטחון, כי השטחים אינם עוד ברשותו. העירייה: "המשרד הסתיר נכסים".

המשך קריאה »
קטה גרופ חפץ חיים 80-82

צפו: פרויקט חפץ חיים 80-82 פתח תקווה של קטה גרופ אחרי שלב ההריסה (וידאו)

חברת הנדל"ן הפתח תקוואית, עם מספר הפרויקטים הרב ביותר של התחדשות עירונית בעיר, עולה הילוך עם פרויקט נוסף: והפעם הריסה של שני מבנים ישנים משנות ה-70', שבמקומם יקום מבנה חדש ומודרני בן 9 קומות עם 36 דירות. הפרויקט, על פינת רחוב פינס, ממוקם במזרח העיר, נמצא סמוך ליציאה לכביש 471. בחברה מבטיחים בניין בוטיק מעוצב עם לובי רחב ידיים וחנייה לכל דירה.

המשך קריאה »
רותם שני 2MORROW פתח תקווה

"רותם שני" נכנסים חזק לקריה האקדמית פ"ת: יחלו בקרוב פרי-סייל לשני בניינים

חברת הנדל"ן הותיקה פתחה משרד מכירות במקום ומתחילה בימים אלה את השיווק והמכירה של 2MORROW, פרויקט הדגל שלה בפתח תקווה, שיכלול מתחם עם מגדל חדשני בן 18 קומות ולצידו בניין בוטיק בן 7 קומות, עם תמהיל מגוון של דירות בנות 3-7 חדרים, ביניהן דירות גן, מיני פנטהאוזים, ודירות פנטהאוז ענקיות. בחברה לא חוששים מהתחרות הצפופה בפסגת הדר. "משקיעים בפיתוח הסביבתי".

המשך קריאה »