מכבי פתח תקווה בבראגה

כובשים את בראגה? מכבי פתח תקווה חוזרת היום לשחק באירופה אחרי 19 שנים

במכבי נשלמות ההכנות לקראת המשחק הערב (22:30, שידור בספורט 2) מול בראגה בפורטוגל, במסגרת הסיבוב הראשון של הליגה האירופית. השחקנים יעלו לדשא כאנדרדוג, אבל חדורי אמונה שהם יכולים לעשות הפתעה ולהביא תוצאה טובה, שתיתן להם מקדמה לגומלין, שיתקיים ביום חמישי הבא (1.8) בסופיה. בינתיים, כ-150 אוהדים הגיעו לבראגה וכ-80 הבטיחו מקום לצפייה משותפת במשחק במסעדת BBB ביכין.

אחרי כמעט שני עשורים, סופסוף חוזרת קבוצת הכדורגל הבכירה בעיר לזירה האירופאית. המשחק האחרון באירופה של הכחולים-לבנים היא ב-17 בדצמבר 2005, שהסתיים בהפסד 1:0 באספניול, שלא השכיח את ההישג הענק של הקבוצה אז, שהיממה בבלגראד את פרטיזן בלגראד 5:2 בחוץ (אחרי הפסד 0:2 בבית) – בדרך לשלב הבתים, אותו סיימו עם מאזן של ארבעה הפסדים בארבעה משחקים, כשהאחרון היה כאמור מול אספניול.

שחקני מכבי פתח תקווה נחתו שלשום בבראגה (צילום: באדיבות מכבי פתח תקווה)
שחקני מכבי פתח תקווה נחתו שלשום בבראגה (צילום: באדיבות מכבי פתח תקווה)

נעשה פאסט-פורוורד ל-2024 – אז גם הפעם, במכבי פתח תקווה הציפיות לא גבוהות והם מקווים להפתעה. אם הם יעברו סיבוב, הם יפגשו את סרבט ז'נבה השוויצרית. אם לא יעברו, אז זה גם לא סוף הסיפור האירופי של מכבי פתח תקווה – היא פשוט תרד למסגרת של ה"קונפרנס ליג", שם היא עתידה לפגוש את קלוז' הרומנית. כמה חבל שלא תהיה למכבי ביתיות והיא תאלץ לארח בסופיה – בגלל המלחמה.

אוהדי מכבי פתח תקווה בשיחות סגורות, הביעו חשש להפסד ולתוצאה לא טובה, עקב פערי הרמות בין שתי הקבוצות, אבל זה עדיין לא מנע מכ-150 מהם ללוות את הקבוצה ביעד הרחוק. זה אולי נשמע מעט, אבל ברוב משחקי החוץ בארץ בשנות האחרונות, הגיעו פחות. זה עוד משהו שמבשר את השינוי באווירה ובתמיכה של אוהדי הקבוצה מהעונה שעברה, אותה סיימה עם תואר מחזיקת גביע המדינה – שהקנה לה את המקום באירופה.

צפו: הניצחון האחרון של מכבי פתח תקווה באירופה (5:2 על בלגראד) - יקרה גם בבראגה?

מה שעוד מוסיף לחשש הוא העבודה שהקבוצה לא ביצעה חיזוק משמעותי בקיץ – ולא רק זאת, היא באופן כמעט ודאי תמכור את החלוץ המוכשר, שחקן הבית, עידן טוקלומטי לשארלוט מהליגה האמריקאית (MLS) בסכום של כ-3.5 מיליון יורו (כ-14 מיליון ש"ח). אם אחרי התקופה בשארלוט, קבוצה אחרת תקנה אותו – מכבי פתח תקווה גם תזכה לבונוס נאה על מכירה עתידית של השחקן.

המכירה של טוקלומטי תתווסף לארבעה אקזיטים נוספים של מכבי פתח תקווה בעשורים האחרונים של מכירות מעל מיליון יורו: מנור סולומון – 6 מיליון יורו תמורת 85% מכרטיסו (שחטאר דונייצק), ליאל עבדה – 4 מיליון יורו תמורת 80% מכרטיסו (סלטיק), עומר דמארי – 1.5 מיליון יורו תמורת 50% מכרטיסו (הפועל תל אביב) ועומר גולן, כיום המנהל המקצועי, שנמכר ב-1.5 מיליון יורו תמורת 75% מכרטיסו (לוקרן).

אוהדי מכבי פתח תקווה באולם אמסטרדם בחגיגות הזכייה בגביע המדינה 2024

האוהדים שלא נסעו לפרטוגל, יסתפקו בצפייה משותפת בבתיהם, או במקומות הבילוי, כדוגמת מסעדת ההמבורגרים BBB, אותה מנהל ייטב לוזון, שאימן במחלקת הנוער של מכבי והוא גם בנו של היו"ר, אבי לוזון. כ-80 אוהדים כבר הבטיחו מקום במסעדה – ועל הדרך, גם ארוחת המבורגרים טובה. במסעדה מקווים שאחרי המשחק גם יהיו חגיגות יזמינו הרבה שתייה וקינוחים.

BBB פתח תקווה חוגגים שנה חדשה
מחכים לאוהדי מכבי פתח תקווה ב-BBB

עוד ב-ספורט

כ-9500 צופים ראו את מכבי ת"א מביסה את מכבי פ"ת, שהפסידה בפעם השנייה ברציפות

יתרון ענק ביציעים, יתרון ענק על הדשא: האלופה לא התקשתה מול סגל חלש של דן רומן והשיגה 3:0 קליל, שהותיר את הפתח תקוואים עם הרבה מחשבות מדאיגות להמשך העונה. יותר מ-8000 אוהדים צהובים צבעו את היציעם של אצטדיון "שלמה ביטוח", מול כ-1000 מארחים כחולים. במכבי פתח תקווה מכרו כרטיסים רק לאוהדים עם מספר טלפון המעיד על "הסטוריית רכישה".

המשך קריאה »

מכבי פתח תקווה תארח מחר את מכבי ת"א, שצפויה להגיע עם לפחות 8000 אוהדים

חגיגת כדורגל מצפה לעיר מחר (1.9, 20:15), כשהמון של קהל צהוב, לצפוי לכבוש את אצטדיון "שלמה ביטוח". הכרטיסים לשערים 10-14 נחטפו מזמן על ידי אוהדי האלופה וההערכה היא כי גם 5 ו-6 יתמלאו על ידי הצהובים. הפתח תקוואים, שמגיעים למשחק אחרי הפסד לסכנין וחילופי תפקידים בהנהלה, חוששים ממיעוט של אוהדים שיתמכו בקבוצה. בהפועל פ"ת חזרו מרוצים מתיקו 2:2 בבלומפילד מול הפועל ת"א.

המשך קריאה »
הפועל מבנה פתח תקווה נשים

מהיום: קבוצת "מבנה" תשמש ספונסרית גם של קבוצת הנשים של הפועל פתח תקווה

מועדון הכדורגל הפתח תקוואי דיווח היום על מהלך, שהיה כבר מתבקש מזמן, לקחת תחת חסותו גם את קבוצת הנשים, שעד היום נקראה "הפועל עירוני פתח תקווה". החל מעונת המשחקים 24/25 קבוצת הנשים תיקרא "הפועל 'מבנה' פתח תקווה", בדיוק כמו הגברים והלוגו של חברת הנדל"ן יעטר את מדיהן של השחקניות. "החיבור בין שני המועדונים תחת אגודה אחת הוא טבעי", מסר מנהל המועדון, טים פלוטקין.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי והפועל פתח תקווה

מכבי והפועל פתח תקווה פותחות את עונת 24/25: ישחקו שוב יחד בעונה הבאה?

הערב (19:00) תפתח מכבי פתח תקווה את העונה בליגת העל, כשתשחק בעכו מול בני סכנין (שידור ישיר ב-5 פלוס). זוכת הגביע מגיעה למשחק אחרי תצוגות רעות באירופה (בהן הפסידה ארבע פעמים בלי לכבוש שער) ואחרי התבוסה הביתית 1:4 ביום שני בגביע הטוטו לבית"ר י-ם. הפועל פתח תקווה, היורדת הטריה, תארח באצטדיון "שלמה ביטוח" ביום שני (19:00) את הפועל אום אל פאחם. כמה מנויים מכרה כל קבוצה?

המשך קריאה »