יצחק שדה 1-19 פתח תקווה - לפני אחרי

תוכנית פרויקט פינוי-בינוי יצחק שדה 1-19 פתח תקווה – הופקדה היום במחוזי

עוד שלב בדרך למימוש אחד מהפרויקטים המשמעותיים ביותר בתחום ההתחדשות העירונית בעיר. שכונת רמת ורבר צפויה לחדש את פניה עם פרויקט על שטח של 14.7 דונמים, בו ייהרסו 180 יח"ד ישנות ובמקומם יוקמו 5 מגדלי מגורים חדשים ובטוחים, שיכללו לא פחות מ-630 יח"ד חדשות עם 5 קומות מסד מגורים וחזיתות מסחריות. לדברי היזמים, טקסטון מקבוצת עמים: בנייה – תוך שנתיים.

תושבי יצחק שדה 1-19 משוועים להתחדשות עירונית, שתיגאל אותם ממגורים במבנים מוזנחים משנות ה-50-60 – לא יפים ובטח לא בטיחותיים. לפני מספר חודשים ביקרנו במקום וראינו עד כמה הוא זקוק בהקדם להתחדשות. דיירים עמם שוחחנו מספרים על כך שלא היה להם מרחב מוגן ראוי להסתתר בו בזמן האזעקות מאז ה-7 באוקטובר. פרויקט פינוי-בינוי יצחק שדה 1-19 פתח תקווה, שהופקד היום בועדה ממחוזית – בדיוק אמור לתת מענה למצב הגרוע של המבנים.

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה
יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

השלב הבא: מתן תוקף לתב"ע

על הפרויקט כתבנו לראשונה בדיוק לפני שנה, ביולי 2023, אז התכנית רק אושרה להפקדה והיום היא, סופסוף, הופקדה. כבר אז כתבנו כי שלבי ההתקדמות ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה, יכולים להיות ארוכים וממושכים, נוכח גודלו ומורכבותו של הפרויקט. יחד עם זאת, בעיקר נוכח המצב במקום ותנאי המחיה של הדיירים בו, היזמים והתושבים מקווים שהרשויות לא ישימו מקלות בגלגלים והפרויקט יתקדם בקצב הרצוי ויאפשר הקמה מהירה של המגדלים, שצפויים להיבנות ברמת אדריכלות ועיצוב גבוהה ויוקרתית.

כשפרסמנו לפני שנה (יולי 23) לראשונה על הפרויקט, הייתה ציפייה כי ב-2027 כבר יתחיל שלב הבנייה. היום זה נראה שזה בדרך להתממש. "אנחנו מעריכים כי אם הכל יילך חלק – תוך שנתיים תחל הריסה ובנייה", אמר לנו דוד גלבוע, מטעם חברת "טקסטון" מקבוצת הנדל"ן עמים, יזמית פרויקט הענק. "השלב הבא הוא מתן תוקף לתב"ע לאחר שלב ההפקדה  ולאחר מכן הוצאת היתרי בנייה".

הדמייה של אורבך הלוי: כך צפוי להיראות יצחק שדה 1-19 בעוד מספר שנים

31-33 קומות. שטח מסחרי ענק בקרקע

התכנון הוא שלאחר ההריסה של תשעת המבנים הישנים והמוזנחים, יוקמו חמישה מגדלי מגורים ענקיים ומודרניים בני 31-33 קומות כל אחד, שצפויים לכלול לא פחות מ-630 יחידות דיור – מעין, מיני-שכונה בתוך "רמת ורבר".

המבנים כוללים חמש קומות מסד בחלקה הצפוני של התכנית, וארבע קומות מסד בחלקה הדרומי של התוכנית על קומת קרקע. התכנית כוללת חזיתות מסחריות לכיוון ז'בוטינסקי ויצחק שדה – כך שהפרויקט יכול להיות מעניין לא רק למחפשי הדירות, אלא גם לעסקים, שרואים פוטנציאל מסחרי במתחם. עדיין לא ידוע אם הפרויקט יתבצע בשלבים, או בהריסה ובבנייה במקביל של כל המבנים.

"אני שמח ונרגש אחרי שנים של עבודה בשיתוף פעולה מציין עם עירית פתח תקווה, מהנדס העיר וציוותו ומינהלת כרמים – על הפקדת פרויקט חשוב זה. אני מודה לדיירים שנתנו את אמונם בנו לאורך כל הדרך. כפי שעשינו כל הזמן, נמשיך ונפעל לקידום הפרויקט והוצאתו אל הפועל במהירות האפשרית", סיכם גלבוע.

דוד גלבוע - מנכ"ל התחדשות עירונית טקסטון מקבוצת עמים

דמיינו 2030 - יצחק שדה 1-19 פתח תקווה - הדמיות

עוד ב-נדלן

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »

בדרך לעוד פינוי-בינוי ענק? אב-גד מתכננת 480 דירות בוולפסון-סביון פתח תקווה

חברת הנדל"ן מדווחת כי היא כבר השיגה כ-80% מחתימות הדיירים הנדרשות לפרויקט התחדשות עירונית במבנים הישנים של דוד וולפסון 40 ו-42 וסביון 19 ו-21. כעת נודע שהיא מעוניינת לבקש להרחיב את הפרויקט לשישה מבנים נוספים ועוד 300 יחידות דיור ובכך להגדיל את הכנסותיה הצפויות בפרויקט לכמעט 800 מיליון ש"ח. "ממשיכים לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בהתחדשות עירונית בפ"ת", מסרו.

המשך קריאה »
אילן שוורצזורגן וגבי כהן - קבוצת סופרין על רקע פתח תקווה

סופרין תרכוש 70% מפרויקט פינוי בינוי פרופסור שור-נפתלי פרץ במרכז פתח תקווה

חברת הנדל"ן והאחזקות, בשליטת ליאון וצחי סופרין, השלימה השבוע בהצלחה יתרה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות ובתוך כך הודיעה על מעורבותה בפרויקט התחדשות עירוני גדול במרכז העיר, סמוך להיכל התרבות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 10 בניינים עם 68 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 5 בניינים בני 10.5 קומות, עם 211 דירות חדשות וחניון תת קרקעי משותף של 3 קומות.

המשך קריאה »