תכנית עלמה לשיקום זנות פתח תקווה

תכנית "עלמה" פתח תקווה לשיקום נשים וצעירות מזנות – מציינת עשור

מעגל הזנות הוא מעגל, שקל מאוד להיכנס אליו – ולעתים, קשה מאוד לצאת ממנו. אמש ציינו עשור לתכנית, שמופעלת על ידי עמותת עלם לנוער בסיכון, בשיתוף עיריית פתח תקווה – ומאז 2014 נתנה מענה לכ-700 נערות וצעירות בגילאי 13 עד 26. אמש צוין בטקס שנערך במקום, בנוכחות ראש העיר, רמי גרינברג – עשר שנים להיווסדה של התכנית הממומשת בפתח תקווה.

תכנית "עלמה" פתח תקווה מתנהלת בבניין בעיר (מיקומו שמור בסוד וחשוף רק למי שצריכה להגיע למקום), שהוא מבחינת נערות וצעירות הוא ארבעת הקירות הכי בטוחים למי שנמצאות במעגל הזנות. מרכז עלמה שייך למשרד הרווחה והביטחון החברתי ועמותת עלם ושם אותן נשים מקבלות, לעתים לראשונה מזה תקופה ארוכה, ארוחה חמה, חיבוק, סיוע וליווי לחיים עצמאיים ומיטה לישון בה.

מרכז עלמה פתח תקווה מציין עשור
מרכז עלמה פתח תקווה מציין עשור

לפי אנשי תכנית עלמה, היא מסייעת לנשים ולנערות לעשות צעדים ראשונים בעולם שבו הן יכולות לתת אמון באנשים ולראות עתיד טוב יותר. אמש (ראשון ה- 22.07.24), במעמד ראש העיר, רמי גרינברג, ציינו עשור לתכנית, שנותנת מענה למצבים סוציאליים מאתגרים: החל ממערכות יחסים פוגעניות ועד לעיסוק בזנות. מרכז עלמה נותן מענה לנערות וצעירות בעיקר בגילאי 13-26 והוא כולל ליווי בינאישי, סיוע חומרי, מיטה חמה, מיצוי זכויות, קשר פרטני ומרחב בטוח לשהות בו.

תוכנית עלמה מסייעת לצעירות לעשות שינוי בחיים לעתיד של שיקום ותקווה באמצעות מתן סיוע להתמודדות עם שורה של אתגרים כגון: : גמילה, תעסוקה, עצמאות כלכלית, למידה מהצלחות קטנות וגדולות, ממעידות ומהתקדמויות. תכנית עלמה בפתח תקווה העניקה בעשר שנות פעילותיה שלל מענים לכ-700 נערות וצעירות מהעיר ומכלל הארץ.

"את עלמה הקמנו לפני קצת יותר מעשר שנים כשעיריית פתח תקווה הרימה את הכפפה והעזה להסתכל על תופעת הזנות בעיניים: לתת לה שם, תמיכה ומענה. כעבור עשר שנים, הפרויקט גדל ועובד 24/7", מסרה טלי ארז, מנכ"לית עמותת עלם. "חלמנו חלום קטן וככל שהעמקנו הבנו את גודל התופעה והמשאבים שאנו צריכות בשביל לטפל בה".

רמי גרינברג בכנס לציון עשור לתכנית עלמה פתח תקווה

אילת אמיר ברון, מנהלת תחום זנות במינהל של"ם, משרד הרווחה והביטחון החברתי, הוסיפה כי "משרד הרווחה לקח על עצמו פיתוח של שירותים מתקדמים, בהתאם למחקרים המעודכנים ביותר בארץ ובעולם בתחום, לטיפול ושיקום א.נשים במעגל הניצול והזנות. אנו מפעילים ברחבי הארץ עשרות מרחבי יום ומסגרות חוץ ביתיות עבור א.נשים בקצה רצף הסיכון ובמעגל הניצול והזנות, שמטרתם לסייע בבניית חיים עצמאיים שיש בהם בחירה והגשמה עצמית.

רותם רוכין זמיר, מנהלת עלמה: "עלמה מקום מדהים שמציעה מענים שונים לנערות וצעירות ברצף הזנות 24/7 עם צוות של מדריכות, רכזות וראשות צוותים שנותנות את הלב והנשמה עבורן. אנו חוגגות עשור להקמתה. זהו אירוע מרגש שמדגיש את העבודה הקשה והמסורה של המערך כולו, ובהזדמנות חגיגית זו, אני רוצה להודות למשרד הרווחה והביטחון החברתי ועיריית פתח תקווה.

צילומים באדיבות: מקסים פולק

עוד ב-מהנעשה בעיר

הנביאים 17-19

חמישה ימים אחרי פינוי הגופות מהדירה בשערייה והשכנים מתלוננים: עדיין יש ריח

בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, הוצאו גופותיהם של בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, שגרו ברחוב הנביאים 19. למרות שכמעט חלף שבוע, הדיירים סובלים מגלי צחנה, שממשיכים להגיע מהדירה שבקומה השנייה. גם אחרי שנכנסו לדירה, שפכו 12 ליטר אקונומיקה וזרקו את המזרן המעופש עליו שכבו הגופות, הם עדיין מריחים את הסירחון. "הריח ממשיך להיות בלתי נסבל. מקווים שיטפלו בזה כבר".

המשך קריאה »

הכנתם כבר את התיק? כ-81,700 פותחים את שנת הלימודים במוסדות החינוך בפ"ת

בשעה זו עדיין לא ידוע עם התיכוניסטים הפתח תקוואים יתחילו ללמוד מחר (1 בספטמבר), או שפתיחת הלימודים לשנת תשפ"ה תתעכב להם בעקבות השביתה, אבל כבר עכשיו ידוע כי השנה ילמדו בעיר מספר שיא של תלמידים ותלמידות. לדברי העירייה, עשרות מיליוני שקלים הושקעו בשיפוצי קיץ, שדרוג מבנים ואבזור חדש בכיתות ובגנים. 2872 תלמידים יגידו מחר "שלום כיתה א'".

המשך קריאה »
מכוניות זק"א בפתח בניין המגורים בו נמצאו הגופות

זוועה ברחוב הנביאים פתח תקווה: שתי גופות נמצאו בדירה במצב ריקבון מתקדם

לפי דיווח של זק"א, הגופות, גבר ואישה בשנות ה-50, נמצאו ב"זירה קשה מאוד" בדירה בבניין מגורים במזרח העיר בלילה שבין רביעי לחמישי. "שכנים דיווחו למשטרה על ריח חריף שיצא מהדירה. לאחר פריצת הדלת אותרו גבר ואישה במצב ריקבון מתקדם. מתנדבי זק"א מרחב שרון פעלו בזירה בטיפול בכבוד המת בנפטרים ובאיסוף הממצאים", נמסר.

המשך קריאה »
מטה מאבק סירקין עם שר החקלאות אבי דיכטר בכפר סירקין פתח תקווה

אבי דיכטר נפגש עם נציגי מטה המאבק של סירקין, שמחו בפניו על יוזמת הסיפוח לאלעד

שר החקלאות הגיע היום למזרח העיר לפגישה, שהתקיימה בבית האריזה של החקלאי בועז כץ בכפר סירקין, שבמרכזה עמד הניסיון המחודש לספח את שטחי "סירקין הקטנה" לעיר אלעד הרחוקה, ולבניית עוד כ-4000 יחידות דיור, בנוסף על הכמות העצומה, של 12,000 יחידות דיור בשכונה העתידית "נוף ירקון", שכבר אושרה. "ניכר כי כבוד השר שותף איתנו ורתום לנושא שחשוב מאוד גם לו", מסרו מהמטה.

המשך קריאה »